Eirik Helland Urke / TU Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Vises fram i Paris.Disse el-taxiene flyr på vannet Lenke til kommentar
storken Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Lurer på hvordan energiforbruket er på en sånn. Kul farkost. 2 Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Regner med at det er foretatt grundige risikovurderinger når det er snakk om persontransport. Jeg ville ikke følt meg trygg, da en stokk eller noe annet litt stort i vannet ville ført til noe som ligner et "stup". Hydrofoilbåtene som gikk langs kysten på 60-tallet hadde store vedlikeholdsutgifter på grunn av rusk i sjøen, men det blir spennende å følge dette prosjektet fremover. Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Ja, sikkert fint fra A til B langs elven, men skal man til ett sted som ikke ligger langs elvebredden så må man jo ty til vanlig taxi, buss eller lignende uansett. Nytteverdien virker veldig begrenset, med mindre man bor i Venezia. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Ja, sikkert fint fra A til B langs elven, men skal man til ett sted som ikke ligger langs elvebredden så må man jo ty til vanlig taxi, buss eller lignende uansett. Nytteverdien virker veldig begrenset, med mindre man bor i Venezia. En hver båt sin nytteverdi er veldig begrenset når det ikke er vann der du skal eller kommer fra. Skjønner ikke vitsen med båter. 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Roger, jeg vil bare minne om at sjøen var landets og verdens motorvei før veier og jernbane ble bygget. I vårt langstrakte kystland er det ikke helt på bærtur å tenke vannveien når man skal et sted. Men det er klart, er man fra innlandet og bare ser rundt seg så er det ikke sikkert man klarer å se nytten. 2 Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 En hver båt sin nytteverdi er veldig begrenset når det ikke er vann der du skal eller kommer fra. Skjønner ikke vitsen med båter. Jada, jeg forstår nytteverdien av skipsfart over lengre avstander og i områder med mye øyer. Det er en grunn til at 90% av verdenshandelen går via skipsfart. Men en elv midt i en by som strekker seg flere kilometer bort fra elven i alle retninger, og hvor den største andelen av folk bor ikke-ved-elven så vil dette være veldig begrenset. Man må først komme seg til elven, enten ved å gå, sykle, kjøre bil, ta kollektiv, bruke Uber eller taxi... så må man over i båt... deretter av båten og enten gå, sykle, kjøre bil, ta kollektiv, bruke Uber eller taxi for å komme seg dit man vil. Er man først i en bil, i byen, med begrensede parkeringsmuligheter og sannsynligvis betaling for parkering så setter man da ikke fra seg bilen for å olle seg ombord i en båt ett par kilometer og deretter måtte gå, sykle, ta kollektiv, bruke Uber eller taxi for å komme seg dit man skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå