heheh99 Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Hei! Er det noen av dere som har kommet opp i samfunnsfaglig engelsk? I så fall, hva tenker dere temaet for eksamen kan være? Og er det noe spesielt dere tenker er essensielt å huske på? Lenke til kommentar
heidi99 Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 (endret) Hei! Har tenkt mye på dette, og tenker spesielt på MeToo-skandalene fra i fjor høst. I og med at eksamensoppgavene blir laget på høsten, er dette et mulig tema. Vi har jobbet mye med 5 paragraph-essay, men jeg liker ikke skriveformen i utgangspunktet. Hva tenker du? Hva kan tema være? Hva jobber du med frem mot eksamen på torsdag? Hilsen Heidi Endret 29. mai 2018 av heidi99 Lenke til kommentar
cooldude727384232 Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Hei! Har tenkt mye på dette, og tenker spesielt på MeToo-skandalene fra i fjor høst. I og med at eksamensoppgavene blir laget på høsten, er dette et mulig tema. Vi har jobbet mye med 5 paragraph-essay, men jeg liker ikke skriveformen i utgangspunktet. Hva tenker du? Hva kan tema være? Hva jobber du med frem mot eksamen på torsdag? Hilsen Heidi Aldri skjønt 5 paragraph essay. Helt utrolig unødvendig ettersom det er en fullt ut kunstig form som kun brukes innen skolen. Tror nok det er mest for at lærerene ikke gidder å rette så lange tekster. Jeg tror som regel ikke det pleier komme 5 paragraph essay på eksamen, men det er vel mulig. Lenke til kommentar
heidi99 Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Jeg er enig med deg der. Læreren vår mener at det er den «eneste riktige» formen for struktur når man skal skrive oppgaver på eksamen. Er derfor litt skeptisk på å prøve å skrive på en annen måte, men i fjor (på internasjonal engelsk eksamen) fulgte jeg den ikke til punkt og prikke, men skrev heller slik jeg mente ville være best. Det viste seg å være en smart idé, fordi jeg var én av to som fikk høyest karakter i klassen. Godt mulig at de andre hadde bommet på oppgavene, men dog.. Lenke til kommentar
heheh99 Skrevet 30. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2018 Er svært usikker på hvordan oppgavene kommer til å bli! Har arbeidet mye med Trump og Brexit, men er så lei av å skrive om dette, haha! Tenker i utgangspunktet at Trump, MeToo, Brexit, Kina og Nord-Korea kan være tenkelige temaer? Lurer også veldig på hvordan dere arbeider frem mot eksamen i morgen? Selv leser jeg bare igjennom eldre tekster og tilbakemeldingene jeg har fått på disse! Syns det er veldig vanskelig å vite hvordan jeg burde forberede meg. 1 Lenke til kommentar
99bruker Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Tror ikke vi får noe om Trump og Brexit siden det var oppgaver om det i fjor Lenke til kommentar
engelskeksamenimorgen Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Føler meg svært fortapt. Lenke til kommentar
istj Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Hvordan gikk det, folkens? Synes det gikk helt ok, oppgavene var egentlig ganske greie i år. Vet likevel aldri med sensorene da, regner uansett med at jeg går ned en eller to karakterer fra standpunkt. Men er det flere enn meg som føler at det blir litt knapt med tid når man skal svare på to kortsvarsoppgaver? Skjønner ikke helt hvorfor de valgte å beholde endringene fra én til to kortsvarsoppgaver, når sensorene stadig har kommet med tilbakemeldinger om at det ser ut til at elever bruker for mye tid på de to kortsvarsoppgavene i stedet for langsvar. Lenke til kommentar
heidi99 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Hvordan gikk det, folkens?Synes det gikk helt ok, oppgavene var egentlig ganske greie i år. Vet likevel aldri med sensorene da, regner uansett med at jeg går ned en eller to karakterer fra standpunkt. Men er det flere enn meg som føler at det blir litt knapt med tid når man skal svare på to kortsvarsoppgaver? Skjønner ikke helt hvorfor de valgte å beholde endringene fra én til to kortsvarsoppgaver, når sensorene stadig har kommet med tilbakemeldinger om at det ser ut til at elever bruker for mye tid på de to kortsvarsoppgavene i stedet for langsvar. Ja, enig. Jeg synes egentlig oppgavene var litt vanskelige da, men det er kanskje fordi vi har hatt så innmari mye om US politics, men ikke så mye UK politics, men dog. Ja, reagerte på det jeg og. Det er altfor liten tid, og iallfall når alle oppgavene var «drøfteoppgaver». Lenke til kommentar
Synnove_99 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Hva svarte dere på 1b? Tror jeg bomma helt.. Endret 31. mai 2018 av Synnove_99 Lenke til kommentar
heidi99 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Hva svarte dere på 1b? Tror jeg bomma helt.. Den med «Britain’s youth»? Var kanskje litt for krass på den oppgava og litt kritisk til de som hadde laget den, for jeg forstod virkelig ikke hva de mente med den oppgava. Gikk inn på linken til undersøkelsen på nett, og fant ut at undersøkelsen var besvart av 2001 kandidater i aldergruppen 16-64 år. Videre sto det på figur 1 at de som så mest negativt på fremtiden var de som var i den laveste «klassen» i Storbritannia, spesielt de som var mellom 25 og 44 år. Synes hele oppgava generelt var dårlig formulert og misvisende, så det skrev jeg, heh. Tok også med eksempler fra undersøkelsesrapporten på nett for å vise til fakta. Så får vi se hvordan det går. Kan gå begge veier. Kanskje ikke så smart, for min del, å være kritisk til alt mulig, men på den oppgaveformuleringa blei jeg litt irritert.. Endret 31. mai 2018 av heidi99 1 Lenke til kommentar
Bad Wolf Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 (endret) Korleis gjekk det med folk? Veit mange i klassa mi gjekk ned frå 5 til 3, men kan vere dei bomma på ei eller fleire oppgåve for alt eg veit. Dei sa at sensor var kjempestreng, men eg veit alle i samme klasse får samme sensor, og det gjekk bra med meg... Uansett har eg høyrt at sensuren bruka å vere kjempestreng, so håpar det har gått bra med alle Endret 22. juni 2018 av Bad Wolf Lenke til kommentar
istj Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Korleis gjekk det med folk? Veit mange i klassa mi gjekk ned frå 5 til 3, men kan vere dei bomma på ei eller fleire oppgåve for alt eg veit. Dei sa at sensor var kjempestreng, men eg veit alle i samme klasse får samme sensor, og det gjekk bra med meg... Uansett har eg høyrt at sensuren bruka å vere kjempestreng, so håpar det har gått bra med alle Fikk 6 til standpunkt, og 5 til eksamen. Hadde forventet å gå ned til 4 eller 3, med tanke på hvor strenge sensorene pleier å være, så jeg er veldig fornøyd med resultatet. Tror dessverre det er ganske normalt å gå ned fra 5 til 3 på eksamen i samfunnsfaglig engelsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå