Gå til innhold

Hvorfor trenger vi skytevåpen?

Anbefalte innlegg

Fornuftige folk handler i samsvar med det de tror vil skje; det motsatte kalles ønsketenkning. 

Krigen kommer om den kommer, den sjekker ikke først om du er utstyrt med våpen og avlyser om ikke.

Det er myndighetene som bestemmer om det skal være tillatt å ha våpen, og myndighetene vil aldri ha borgerkrig.

Borgerkrig starter pga innbyggere som enten ikke tåler trynet på nabobygda eller vil bytte ut myndighetene som styrer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Borgerkrig starter pga innbyggere som enten ikke tåler trynet på nabobygda eller vil bytte ut myndighetene som styrer.

Skjønner ikke helt hva som er mulig av borgerkrig i en moderne verden, da man har kommet såpass langt med det militære og med politiet, og ikke minst kontroll over innbyggere elektronisk. Når du ser på Braveheart med Mel Gibson, så var riktignok kongens soldater utstyrt med rustninger og blanke våpen, men skottene kunne bare svi sverd og slikt og gjemme unna.

Det må nok da starte med at en fremmed makt sniker inn automatvåpen, bombe-droner, tanks, kjemiske våpen etc.

Men da er vi liksom forbi vanlige norske skytevåpen. Selv den generøse våpenlovgivningen i USA, det er ingen match for myndighetene det der. Snart kommer "killer robots" og...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

trenger vel strengt tatt ikke våpen lengere i det heletatt, bortsett fra krig som er tåpelig.

grunnen er at noen andre har våpen derfor har vi det også.

man trenger ikke våpen for jakt, da vi ikke trenger å jakte, man MÅ ikke ha våpen som en hobby.

slett alle våpen fra verden, så trenger ingen det.

Jeg jakter for det er den mest etiske måten å skaffe kjøtt på. 

Hva om folk VIL ha våpen som hobby? Skal du nekte dem det?

Isåfall, hva er din hobby? Den skal JEG argumentere MOT.

Hvis hobbien min hadde vært noe som var så skadelig ville jeg glatt lagt fra meg den.

om jakting er etisk eller ikke er urelevant, det er ikke nødvendig, for å få bort våpen som skader usakelig mer enn de gjør godt, må noe vike.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

man trenger ikke våpen for jakt, da vi ikke trenger å jakte

Trenger og trenger... det er mange negative konsekvenser av å slutte å jakte.

Først ville bestandene av byttedyr som elg, hjort, hare og rype steget kraftig. Det ville medført nedbeitet skog, og dyrene ville begynt å spise på dyrket mark (menneskemat). Det kunne brutt ut smittsomme sykdommer blant dyrene, som kunne medført massedød og spredning av bakterier fra døde kavavere rundt omkring. Om man i tillegg ikke regulerte rovdyrbestanden (noe som egentlig også er jakt), så ville den økt kraftig av økt mengde byttedyr. Masse gaupe, jerv, ulv og bjørn ville dukket opp overalt, og det hadde gått ut over husdyr og kjæledyr. Unger måtte passes mer på. Spesielt ville det vært fare for husdyr og kjæledyr når rovdyrene nådde "peak" og hadde spist opp for mye byttedyr.

Det er nok en grunn for at vi prøver å holde nivåene av alle arter på et stabilt nivå.

ikke ett agrument for å ha våpen fritt i hele verden

Lenke til kommentar

trenger vel strengt tatt ikke våpen lengere i det heletatt, bortsett fra krig som er tåpelig.

grunnen er at noen andre har våpen derfor har vi det også.

man trenger ikke våpen for jakt, da vi ikke trenger å jakte, man MÅ ikke ha våpen som en hobby.

slett alle våpen fra verden, så trenger ingen det.

Jeg jakter for det er den mest etiske måten å skaffe kjøtt på. 

Hva om folk VIL ha våpen som hobby? Skal du nekte dem det?

Isåfall, hva er din hobby? Den skal JEG argumentere MOT.

Hvis hobbien min hadde vært noe som var så skadelig ville jeg glatt lagt fra meg den.

om jakting er etisk eller ikke er urelevant, det er ikke nødvendig, for å få bort våpen som skader usakelig mer enn de gjør godt, må noe vike.

Idiotisk påstand all den tid mennesket invaderer dyrs habitat. Da må bestandskontroll til. Og ingen gjør det bedre enn jegere.

Hva er hobbyen din da? For tro meg, jeg skal kunne argumentere for at den skal bort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Først ville bestandene av byttedyr som elg, hjort, hare og rype steget kraftig. Det ville medført nedbeitet skog, og dyrene ville begynt å spise på dyrket mark (menneskemat). Det kunne brutt ut smittsomme sykdommer blant dyrene, som kunne medført massedød og spredning av bakterier fra døde kavavere rundt omkring. Om man i tillegg ikke regulerte rovdyrbestanden (noe som egentlig også er jakt), så ville den økt kraftig av økt mengde byttedyr. Masse gaupe, jerv, ulv og bjørn ville dukket opp overalt, og det hadde gått ut over husdyr og kjæledyr. Unger måtte passes mer på. Spesielt ville det vært fare for husdyr og kjæledyr når rovdyrene nådde "peak" og hadde spist opp for mye byttedyr.

Det er nok en grunn for at vi prøver å holde nivåene av alle arter på et stabilt nivå.

Det finnes INGEN land i verden som tillater fritt frem med våpen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

du har rett, våpen er ikke ett problem i verden. ha det gøy med pistolen din

Lenke til kommentar

du har rett, våpen er ikke ett problem i verden. ha det gøy med pistolen din

Jeg solgte nettopp begge pistolene jeg hadde. Var en kjedelig hobby. 

Dynamisk sportsskyting var gøy, men kosta for mye å drive på med.

Og for å være i diskusjonen så er det ingen land i verden som tillater våpen fritt frem.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva som er mulig av borgerkrig i en moderne verden, da man har kommet såpass langt med det militære og med politiet, og ikke minst kontroll over innbyggere elektronisk. Når du ser på Braveheart med Mel Gibson, så var riktignok kongens soldater utstyrt med rustninger og blanke våpen, men skottene kunne bare svi sverd og slikt og gjemme unna.

Du prøver å skaffe deg kunnskap om verden ved å se på se på amerikansk underholdningsfilm. Ikke nettopp å anbefale...

Foreslår at du heller studerer det som har forekommet av reelle borgerkriger i nyere tid. Du kan jo starte med Jugoslavia og Nord-Irland her i Europa, før du beveger deg ut i verden. Selv om du ikke skjønner det, har altså borgerkriger forekommet – med store tap og enorme lokale folkeforflytninger som resultat (på Balkan).

Lenke til kommentar

Du prøver å skaffe deg kunnskap om verden ved å se på se på amerikansk underholdningsfilm. Ikke nettopp å anbefale...

Foreslår at du heller studerer det som har forekommet av reelle borgerkriger i nyere tid. Du kan jo starte med Jugoslavia og Nord-Irland her i Europa, før du beveger deg ut i verden. Selv om du ikke skjønner det, har altså borgerkriger forekommet – med store tap og enorme lokale folkeforflytninger som resultat (på Balkan).

Sant det, myndighetene vil sikkert ikke bare drepe alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...