Gå til innhold

Ville du huset en migrant?

17 stemmer

1. 1. Ville du huset en migrant?

• Ja
      4
    • Nei
      13

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så alt man ikke vil ha i sitt eget hus bryr man seg ikke om?

Nei, men hvis du faktisk ønsker at nordmenn skal huse dem så bør du gå foran som et godt eksempel og åpne hjemmet ditt. 

Fordi VRK18 sier og mener dette? Du er klar over at vi også betaler skatt, og derfor har vi lov til å mene ting om hvordan pengene skal brukes? 

Tilbake til spørsmålet, her er alle velkomne. Til og med du VR katten. 

Lenke til kommentar

Hva er en leftist? Jeg anser ikke meg selv som å ligge på venstresiden, men jeg kan gjerne åpne leiligheten min for å hjelpe noen i et par dager. Å forvente at folk skal leve gjennom et stort ubekvem og så guilt trippe de for alt det er verdt er bare usaklig.

Det blir som å si at man ikke er motstander av kreft fordi man ikke gir en betydelig andel av lønnen sin til forskning. Hater du kreftforskning VRK18?

• Liker 1
Lenke til kommentar

De er opplagt villige til å ta skattebyrden, som liksom er hele greia med skatt. Eneste forskjellen er at de drar inn resten av kollektivet inn i finansieringen.

Men hater du kreftforskning VRK18? Hvor mye koster det med kost og losji for en innvandrerfamilie? Har du lyst til å donere dette til kreftforskning?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på kreftforskning. Tror på å leve sunt, da holder man seg frisk. Jeg donerer 0, men forventer heller ikka at andre skal gjøre det. Så jeg er ikke hyklersk. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Så nå har du skiftet argumentet ditt fra å gi individer byrden om å ta imot migranter, til å diskutere asylordningen i Norge? Jeg nekter å la deg åle deg unna, så la oss diskutere det førstnevnte igjen.

Om en som stemmer på Rødt og ikke vil ta imot migranter i sitt eget hjem er en hykler. Er du da en hykler om du f.eks. er en motstander av tortur og menneskerettighetsbrudd, men ikke donerer 5000-10000 av lønna di til dette? Betyr dette at du egentlig ikke er en motstander av tortur?

Lenke til kommentar

Spørsmål til leftists: Ville dere huset en migrant i et år? Svarer dere nei så beviser dere at dere egentlig ikke bryr dere om migranter. 

Jeg-et mitt er fornærmet og tar avstand fra at spørsmålet er kun rettet en gruppe idoter!

Jeg er ingen Leftis, tvert i mot - omtrent så langt unna som mulig, men likevel idiot i manges oppfatning.

Jeg hadde huset en migrant  i et år+, med glede.

I slike vurderinger tenker jeg: Hva om det var jeg og min familie som var immigranter?.

Hvorfor? Fordi "Been there, done that" !

Jeg var 4 år gammel. 

Lenke til kommentar

Jeg-et mitt er fornærmet og tar avstand fra at spørsmålet er kun rettet en gruppe idoter!

Jeg er ingen Leftis, tvert i mot - omtrent så langt unna som mulig, men likevel idiot i manges oppfatning.

Ditto, lol. 

Lenke til kommentar

Om en som stemmer på Rødt og ikke vil ta imot migranter i sitt eget hjem er en hykler. Er du da en hykler om du f.eks. er en motstander av tortur og menneskerettighetsbrudd, men ikke donerer 5000-10000 av lønna di til dette? Betyr dette at du egentlig ikke er en motstander av tortur?

Nei, du kan fint være motstander av tortur uten å gi penger til det. 

Lenke til kommentar

Nei, du kan fint være motstander av tortur uten å gi penger til det.

Enig. Men da kan du vel også være en forkjemper for flyktninger uten å måtte omlegge levesituasjonen og huse en hel familie ut av egen lommebok. Jeg tror mange Rødt-velgere mener at de gjør en god innsats ved å bare betale skattene sine, og donere penger til veldedighet. Ikke at de trenger å fø en gjeng med folk de aldri har møtt, og trolig ikke kan snakke med.

I best case scenario så kan du se på det som vår helhetlige likegyldighet til flyktninger, og at vi alle skulle vært villige til å kunne ofre litt av vår luksus for noen i nød. Men da er vi tilbake til dette med de andre tingene, slik som kreft, tortur, krig, fattigdom og kriminalitet. Vi må gjøre vår del, spesielt de som er flinkere til snakke men svært dårlige til å handle.

Jeg mener at din standard er urimelig, og jeg mistenker at du vet dette selv, men ønsker å provosere. Vi kan ikke alle bli martyrer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...