Gå til innhold

Tilbudt jobb som brannmann etter heltedåd

12 stemmer

1. 1. Fortjente han jobbtilbudet?

• Ja
      8
    • Nei
      4

Anbefalte innlegg

Det er mye fokus på negative handlinger innvandrere står bak, så jeg tenkte å trekke frem noe positivt. 

Vel fortjent! En bedre jobbsøknad er vanskelig å levere. Hadde alle innvandrere vært som han her så hadde fremtiden vært lys. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/her-klatrer-han-opp-boligblokken-for-a-redde-jenta-4-far-statsborgerskap-og-er-tilbudt-jobb-som-brannmann/69845299

Endret av VRK18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bommet på en ting, jeg ordnet det for deg. Ingen årsak! 

Selvsagt blir også dette riktig, men det er ikke til å stikke under en stol at innvandrere er overrepresentert når det gjelder voldskriminalitet. 

Endret av VRK18
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt blir også dette riktig, men det er ikke til å stikke under en stol at innvandrere er overrepresentert når det gjelder voldskriminalitet. 

Hva har det med saken å gjøre, sånn egentlig? 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Reagerer mye på de to voksne personene som befinner seg i samme høyde, men som ikke ser ut til å gjøre særlig.

Utrolig at et barn har krefter til å klamre seg fast så lenge.

Endret av G
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre, sånn egentlig? 

Det forklarer hvorfor jeg skrev innvandrere og ikke mennesker. Innvandrere er en undergruppe av mennesker, men de utgjør en uforhåndsmessig stor del av kriminalitetsproblemet. 

Lenke til kommentar

Reagerer mye på de to voksne personene som befinner seg i samme høyde, men som ikke ser ut til å gjøre særlig.

Ja, ungen har en stor fremtid som turner. Kanskje han også bør tilbys jobb, lol. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Det forklarer hvorfor jeg skrev innvandrere og ikke mennesker. Innvandrere er en undergruppe av mennesker, men de utgjør en uforhåndsmessig stor del av kriminalitetsproblemet. 

Tja, det er feil. Ift deres "befolkning" i landet er de overrepresentert, men Nordmenn er absolutt de som er overrepresentert om en kun ser på antall. Men, jeg ser virkelig ikke hva dette har med saken å gjøre. 

Lenke til kommentar

Nordmenn er absolutt de som er overrepresentert om en kun ser på antall. 

Ja, for det gir mye mening. Not. Et statistikkurs hadde kanskje vært på sin plass ;)

Nei for du sa de var overrepresentert når det gjelder voldskriminalitet, det stemmer ikke da Nordmenn er overrepresentert når en ser på antall. 

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/_attachment/332143?_ts=16035d6f0d8

tabell 3.3

• Liker 1
Lenke til kommentar

De er lett å se at de på verandaen er innvandrere. De gidder ikke å gjøre noe selv, men forventer at andre skal gjøre ting for dem.

Klatre-mannen er nok innbruddstyv, for hvem andre enn innbruddstyver driver med fasadeklatring?

Lenke til kommentar

Ja, hele greia er merkelig! Det står en voksen mann nær nok til å løfte den knøttlille ungen med ene armen.

Han er angivelig hindret i dette av en skillevegg, men alle kan se at armen hans vil rekke fint bort.

Når klatreren kommer opp, heiser han ungen opp med én arm.

I tillegg vil aldri en fireåring klare å holde seg fast i en så tykk  kant/rør så lenge, eller være gjennomtenkt nok til å forstå at den aller minste bevegelse for å forbedre grepet vil føre til at han faller. I flere minutter henger ungen helt i ro!

Ser arrangert ut spør du meg.

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Ser arrangert ut spør du meg.

Det er nok fake news, arrangert for å endre folkeopinionen.

Så langt vil ikke jeg gå.

Jeg tenkte mer i retning av å selge inn sine helte-egenskaper som asylsøker.

Hvorfor løp han ikke bare opp trappene og ut på altanen til disse folka? Med sine klatre-egenskaper hadde den skilleveggen vært barnemat.

Og så ber jeg dere tenke gjennom følgende: Hvordan havnet denne ungen i en perfekt hengende posisjon med strake armer?

Ingen fireåring i verden som klatret på rekkeverket og faller overraskende, klarer å gripe seg fast i et sånt rekkverk siste liten, og bli hengende!

Lenke til kommentar

De er lett å se at de på verandaen er innvandrere. De gidder ikke å gjøre noe selv, men forventer at andre skal gjøre ting for dem.

Klatre-mannen er nok innbruddstyv, for hvem andre enn innbruddstyver driver med fasadeklatring?

Nei, du misforstår situasjonen. Dette er en kokonøttpalmeklatrer, ikke noen kriminell.

Lenke til kommentar

Ingen fireåring i verden som klatret på rekkeverket og faller overraskende, klarer å gripe seg fast i et sånt rekkverk siste liten, og bli hengende!

Hvordan vet du det? Tror du videoen er manipulert da eller?

Det kan vel også være at det er en list der som ungen står på. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...