RRhoads Skrevet 26. juni 2018 Rapporter Del Skrevet 26. juni 2018 3,84GHz, påslått i 15 timer døgnet hver hverdag (slår av når jeg er på jobb), og på hele helgen. Går bokstavelig talt som ei klokke Nei, ikke bokstavelig talt, men billedlig talt. Lenke til kommentar
entername Skrevet 8. juli 2018 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2018 Det er jo forsåvidt litt forskjell på 2011 og dagens Cpu'er som ble lansert i 2017 og 2018, hadde man implementert noe av dagens design eller tatt bedre valg ved bruk av L3 Cache og FPU hadde vi trolig ikke engang diskutert om det var en kjerne eller to kjerner i hver "modul". Personlig støtter jeg de fleste som mener at Bulldozer er mer 4 kjerners cpu pga handikappene designvalg medførte enn en reel 8 kjerners, men den dag i dag er det faktisk artig å se at den kan fortsatt henge med når kjernene blir brukt riktig. Tatt fra Wikipedia : Men uansett så har jo Smedsrud bommet kraftig på noen konkrete områder i artikkelen som tyder på at han enten har hastverk eller null kunnskap Amd sine cpu'er (eller gidder ikke google seg opp på den kunnskapen ) , men siden han som regel ikke liker tilbakemeldingene han har fått fra meg så tviler jeg sterkt på at han kommer til å gjøre noe med dette. Når det gjelder antall kjerner i de eventuelt nye Cpu'ene til Amd håper jeg at de også får økt ytelsen per Mhz en god del slik at vi ikke får en cpu der det kun er antall kjerner som er forskjellen men også ytelse per Mhz og kanskje om man virkelig er optimistisk likt strømforbruk (eller lavere ) ved krymping som 2xxx generasjonen selv med 16 kjerner... Ja det blir spennandes framover. Personlig trur eg antallet kjerner ikkje er det akkutte fokuset til AMD no. Dei jobber nokk meir med dei andre tinga du nevner i forbindelse med overgangen til 7nm. Spørsmålet er om Intel klarer og komme noken vei med sin 10nm prosess samtidig eller kort tid etterpå. Det virker kanskje som det ikkje er tilfellet når du ser dei promoterer meiningslause produkt som den rebranda 28 kjerners xeon CPU-en som dei "glømte" å informere om at kjørte på en fasekjøler under computex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå