North Pole Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) Hva du personlig kjenner til er jo strengt tatt irrelevant. Hva skjer i London ? Malmö ? Diverse Tyske og Franske byer der Muslimer sammler seg og trakasserer de som bor der til de flytter ut. Resultatet er et nabolag uten "vantro". At muslimer samler seg er ikke noe nytt. Det gjør hvite, asiater, spanjoler og afroamerikanere også. Det handler om at mennesker først og fremst forholder seg til folk av samme etnisitet, og det er hverken kontroversielt eller spesielt provoserende. Sånne som deg derimot, som har mistenkeliggjøring av det meste som hobby, er de fremste generatorene for hat i samfunnet. Og når du henter kunnskapen din fra folk som bruker Windows Movie Maker, så bør samtlige alarmklokker ringe - enten er de 14 år, eller så er de for dumme til å lære seg å bruke et skikkelig videoredigeringsprogram. Det blir som om Statens Kartverk skulle gjøre alt arbeidet sitt i Paint. Endret 30. mai 2018 av Amoralsk 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 30. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) At muslimer samler seg er ikke noe nytt. Det gjør hvite, asiater, spanjoler og afroamerikanere også. Det handler om at mennesker først og fremst forholder seg til folk av samme etnisitet, og det er hverken kontroversielt eller spesielt provoserende. Sånne som deg derimot, som har mistenkeliggjøring av det meste som hobby, er de fremste generatorene for hat i samfunnet. Og når du henter kunnskapen din fra folk som bruker Windows Movie Maker, så bør samtlige alarmklokker ringe - enten er de 14 år, eller så er de for dumme til å lære seg å bruke et skikkelig videoredigeringsprogram. Det blir som om Statens Kartverk skulle gjøre alt arbeidet sitt i Paint. Du står på feil side av historien. Her kommer Svenskene selv fram med sine egne opplevelser av flerkulturen: https://www.facebook.com/joakim.lamotte/videos/1776148145813102/ Jenter klås på, barn slås, hunder steines, biler sprenges og mennesker knivstikkes Endret 30. mai 2018 av geita_ 1 Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) I motsetning til hva du hadde håpet på, så så jeg nå brorparten av denne videoen, og fikk meg meg synspunktene til de fleste der. Det var stort sett INGEN i den videoen som bekreftet ditt syn i det hele tatt, bortsett fra et par åpenbare rasister (han Michelinmannen med manbun og gamlingen med grått hår bl.a) og hu jenta som snakket om at hun ble seksuelt trakassert av en neger. Minner om at Trond Giske og Morgan Freeman går inn under samme kategorien som denne negeren, uten at det gjør at trøndere og skuespillere er en del av "Elitens" plan om å utrydde vestlig blod (for det er vel fortsatt det du snakker om?). Frieord.no, som er siden du linker til, har jo en morsom stab. Redaktøren i avisen, Thorgrim Bredesen, har en fortid som leder i Vigrid, og er uten journalistisk utdannelse. Men dette var vel bare et helt tilfeldig valgt nettsted du kom over, som du på ingen måte leser for å finne bekreftelsen du er ute etter? Kan du ikke bare innrømme én gang for alle at du er en mann uten spesielt høy utdanning, sannsynligvis med et lønnsnivå som i beste fall tilhører lavere middelklasse, og uten en stor sosial vennekrets? Du fortsetter også med å blotte din totale mangel på kildekritikk. Hittil i tråden har kildene til din eminente kunnskap om temaet vært begrenset til en tidligere Vigrid-sjef og en som lager dokumentarene sine i Windows Movie Maker. Mitt forslag er at du tar deg en runk, sier til deg selv at alt er kaos og konspirasjonsteorier stort sett suger, og på sikt ender opp som nihilist. Da vil du garantert få det bedre med deg selv. Endret 30. mai 2018 av Amoralsk 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 30. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2018 (endret) Ad hominem kommer du ingen vei med og vi vil nok aldri finne en "troverdig" kilde som kan utfordre ditt syn på innvandring og innvandrere. Så vi fortsetter der vi slapp. https://www.youtube.com/watch?v=PL-cVvD7ULo https://www.youtube.com/watch?v=D7nLI74bcFo Endret 30. mai 2018 av geita_ 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Kjenner du noen muslimer, geita? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 De fleste muslimer er stort sett snille og greie. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Det blir litt som med hunder. Det er kun en liten promille av familiehunder som angriper og skader mennesker, men de med cynofobi ser på alle hunder som drapsmaskiner, de finner på alt mulig rart for å aldri møte på dem og har så klart null sympati og empati for disse monstrene. Geita er et klasse eksempel på en xenofob, en med en irrasjonell fremmedfrykt som fører med seg et irrasjonelt verdensbilde. Han trenger hjelp, ikke personangrep eller rasjonelle svar til de "eksentriske" konklusjonene han får bekreft fra WMM youtube heltene. 3 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Geita er et klasse eksempel på en xenofob, en med en irrasjonell fremmedfrykt som fører med seg et irrasjonelt verdensbilde. Vi bør nok erkjenne at de fleste mennesker har en forkjærlighet for egen kultur og eget folkeslag, og det er ingen grunn til å sykeliggjøre denne helt naturlige tilbøyeligheten. Eller mener du at alle japanere er rasister? Ja, hvis man går rundt og hater alt som er fremmed og eksotisk, da er det et problem, men det er viktig å skille på dette og ønsket om å ville verne om egen kultur. Det handler om tilhørighet og det å føle seg hjemme. For noen er ikke dette viktig, men for veldig mange er det det. Endret 31. mai 2018 av VRK18 3 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Vi bør nok erkjenne at de fleste mennesker har en forkjærlighet for egen kultur og eget folkeslag, og det er ingen grunn til å sykeliggjøre denne helt naturlige tilbøyeligheten. Eller mener du at alle japanere er rasister? Ja, hvis man går rundt og hater alt som er fremmed og eksotisk, da er det et problem, men det er viktig å skille på dette og ønsket om å ville verne om egen kultur. Nei, jeg mener ikke folk som er skeptisk til nye ting, jeg mener heller ikke folk som har en lidenskap for unike kulturelle særegenheter. En annen ting jeg ikke mente var folk som tiltrekkes av mennesker med spesifikke egenskaper, utseende eller gener. Jeg mener ikke noen andre, ikke engang andre land og alle deres innbyggere som f.eks japanerne. Når jeg skrev xenofob så mente jeg xenofober, mer spesifikt, folk med en ekstrem variant av fremmedfrykt da G helt ærlig virker være i den den ekstreme klassen. Det finnes antagelig nok av individer i andre nasjoner som har et tilnærmet syn som G's, men ingen land har et generelt syn på folkeslag og verden som han. Det handler om tilhørighet og det å føle seg hjemme. For noen er ikke dette viktig, men for veldig mange er det det. De fleste har et syn og egne meninger rundt hva som føles som hjemme, men det er kun en promille som mener at det er en global konspirasjon å få hvite europeere utryddet av afrikansk og sør-øst europeisk migrasjon. (og en del annet fra andre tråder, men det kan vi la ligge igjen der) Det er mer ting som dette som gjør at geitas personlig syn virker veldig utdatert og ekstremt. 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Når jeg skrev xenofob så mente jeg xenofober, mer spesifikt, folk med en ekstrem variant av fremmedfrykt da G helt ærlig virker være i den den ekstreme klassen. Det finnes antagelig nok av individer i andre nasjoner som har et tilnærmet syn som G's, men ingen land har et generelt syn på folkeslag og verden som han. Jeg har ikke lest nok innlegg av han til å si noe om det, han får eventuelt forsvare seg selv. Men sånn rent generelt så observerer jeg at xenofobi- og rasismestempelet sitter altfor løst. Når det gjelder konspirasjonsteorier så er det egentlig uinteressant om det er en konspirasjon eller ikke, for konsekvensene av dagens politikk vil bli de samme, enten det er gjennomtenkt og med overlegg eller ikke. Fortsetter vi å masseimportere folk uten å integrere dem, så vil demografien i samfunnet endres. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Vi bør nok erkjenne at de fleste mennesker har en forkjærlighet for egen kultur og eget folkeslag, og det er ingen grunn til å sykeliggjøre denne helt naturlige tilbøyeligheten. Eller mener du at alle japanere er rasister? Ja, hvis man går rundt og hater alt som er fremmed og eksotisk, da er det et problem, men det er viktig å skille på dette og ønsket om å ville verne om egen kultur. Det handler om tilhørighet og det å føle seg hjemme. For noen er ikke dette viktig, men for veldig mange er det det. Dette handler ikke for min del om fremmedfrykt, det kan jeg respektere. Det som derimot er latterlig, er å tro at sinte menn som lager WMM-filmer på gutterommet er store dokumentarskapere med tilstrekkelig kunnskap. Se på trådtittelen. Det er sånne konklusjoner som kommer fra Vigrid, Nyhetsspeilet og folk som bare kan bli hørt når de anonymiserer seg på Youtube. 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 31. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2018 (endret) Geita er et klasse eksempel på en xenofob, en med en irrasjonell fremmedfrykt som fører med seg et irrasjonelt verdensbilde. Det er ikke irrasjonelt å ikke ville bli en minoritet i sitt eget land. Det sier seg selv. Dette har blitt forsket en god del på (om sunn fornuft ikke er nok), hvordan "diversity" er med på å degenerere/ødelegge den sosiale tilhørigheten i nabolag, byer, nasjoner osv. Det er den enkleste måten å redusere samholdet blant folk, skape utrygghet, få folk til å stole mindre på hverandre osv. For litt siden kom det en rapport fra Nederland som igjen konfirmerte det vi allerede vet og her er et utdrag av den rapporten: Our analysis shows that, when a neighbourhood becomes more diverse, it becomes less socially cohesive. This result is significant. Social-economic factors have been taken into account. Although the social-economic status of a neighbourhood impacts cohesion, the impact of diversity on social cohesion IS LARGER THAN THE IMPACT OF SOCIAL ECONOMIC STATUS. Ikke noe irrasjonelt her, bare god gammeldags forskning på hva "diversity" medfører. Endret 31. mai 2018 av geita_ 2 Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Dette handler ikke for min del om fremmedfrykt, det kan jeg respektere. Det som derimot er latterlig, er å tro at sinte menn som lager WMM-filmer på gutterommet er store dokumentarskapere med tilstrekkelig kunnskap. Se på trådtittelen. Det er sånne konklusjoner som kommer fra Vigrid, Nyhetsspeilet og folk som bare kan bli hørt når de anonymiserer seg på Youtube. "Meningsmotstanderne har ikke brukt fancy nok videoredigeringsprogram, så meningene deres er dermed ugyldige". Hvordan er egentlig hjernen din satt sammen, Amoralsk? Og kan du dokumentere at dette er gjort på "gutterommet", eller er det enda en billig teknikk for å få meningsmotstanderne til å virke dumme og ubetydelige, så du kan avfeie dem uten å bruke faktiske argumenter? Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) Og kan du dokumentere at dette er gjort på "gutterommet", eller er det enda en billig teknikk for å få meningsmotstanderne til å virke dumme og ubetydelige, så du kan avfeie dem uten å bruke faktiske argumenter? Neida, den videoen der er laget av forskere med faglig tyngde innenfor feltet, i samarbeid med Christopher Nolan i et filmstudio i Los Angeles, og vil bli vist i Toronto og Cannes neste år. Endret 5. juni 2018 av Amoralsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå