Gå til innhold

Bør vi revurdere korset i det norske flagget?


  

47 stemmer

  1. 1. Bør vi revurdere korset i flagget?

    • Ja
      9
    • Nei
      38


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Er vel ikke en realistisk løsning.

 

Hvorfor ikke ?

 

Skal vi forandre flagget vårt i stedet ?

Lenke til kommentar

 

 

 

Er vel ikke en realistisk løsning.

 

Hvorfor ikke ?

 

Skal vi forandre flagget vårt i stedet ?

 

 

Jeg tror ikke det er så realistisk heller, men spørsmålet er om vi bør revurdere det. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er vel ikke en realistisk løsning.

 

Hvorfor ikke ?

 

Skal vi forandre flagget vårt i stedet ?

 

 

Jeg tror ikke det er så realistisk heller, men spørsmålet er om vi bør revurdere det. 

 

 

Nei, flagget er fint slik det er. Om anti-hvite og muslimer føler noe annet kan de bare finne seg et annet land med et annet flagg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korset kan bli av historisk betydning. Selv om vi er et sekulært og egalitært samfunn så har vi fortsatt en historie vi må ta videre, og da mener jeg at flagget er et fint symbol på hva vi var, hva vi er, og hvor vi skal. Vi er tross alt et av de landene med flest ikke-troende, så at korset ikke er representativt slik er jo ganske opplagt.

 

Jeg er ikke fornærmet at et fåtalls mennesker vil fjerne korset, jeg mener bare at tydningen demmes av flagget er fryktelig galt. Det som ville vært like ille var om noen tok korset i flagget som et tegn på hva vi skal være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om det norske flagget blir endret en gang i fremtiden er én ting, men jeg syns det blir for dumt å endre det for å tekkes folk som innvandrer til landet og ikke liker korset i flagget.

 

Hvis de blir så støtt av korset at de har problemer med noe så grunnleggende og enkelt som flagget vårt, får de bare bite det i seg eller dra til et annet land.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg vil bli fornærmet den dagen det er flertall for det.

 

 

Da kan du spare blodtrykket til det er antydning til at det skal vokse. Det finnes nesten ikke statsflagg som har endret seg i nyere tid for andre ting enn en politisk revolusjon.

 

 

Kongo? 

Lenke til kommentar

De gjør det for å ikke se ut som Australias hermekråke. Men gjør den prosessen deg ubehagelig?

 

Nei, jeg forstår godt at de vil bytte når de har et annet lands flagg oppe i hjørnet og dessuten har et flagg som ligner på både Australia og mange andre. 

Lenke til kommentar

Å endre flagget pga innvandrere eller muslimer, blir for dumt. Men som ikke-kristen, kunne man godt tatt bort korset.

 

Dette alternativet støttes:

2010_VG_flaggforslag-example.gif

 

Blått for havet og fjordene, hvitt for snøen og rødt for våpenproduksjonen.

 

Blir nok saksøkt av Thailand da. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...