Onkel Reisende Mac Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 (endret) Har kommet små smått i gang med planleggingen for å gå Pacific Crest Trail i 2019 (ofte bare kalt PCT2019), med planlagt start i slutten av april. For de som ikke vet noe om dette så er det altså en ekstrem langtur som går gjennom USA fra Mexico til Canada. Vandreturen går hovedsaklig langs fjellkjedene nordover gjennom California, Oregon og Washington (eller motsatt vei, men jeg planlegger å gå fra sør til nord). Lengden er drøyt 4200 km og det må påregnes 4-6 måneder for å fullføre den. Jeg rydder tid til minimum 6 måneder så jeg ikke skal føle tidspress i altfor stor grad. Ja, dette er ekstremt! Og definitivt ikke for alle, men er man i en livssituasjon som gjør dette mulig, eller kanskje i en livskrise og trenger masse "innover-tid" så er det faktisk en stor anbefaling og noe som nesten garantert vil være livsendrende, med positivt fortegn! Dette er nemlig ikke bare en en episk vandretur bortover, men like mye en vandring innover i deg selv. Jeg skriver dette innlegget for å lufte tanken for andre som kunne tenke seg å gjøre noe lignende, så hvis det er noen som tenner på ideen - send meg gjerne en PM så kan vi diskutere detaljer mer direkte og effektivt Endret 20. juni 2018 av Onkel Reisende Mac 3 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Kopi av denne turen? https://www.dagbladet.no/tema/slik-gikk-lise-vekk-kiloene/69738694 (betalingslink) 2 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Vakkert bilde som minner meg om mine egne turer i Colorado's fjelle langs 'Continental Divide'. Har lest og hørt mange historier fra PCT og misunder deg at du har mulighet for å ta fri så lang tid. Det får inntil videre holde at jeg har kjørt PCH :-) 1 Lenke til kommentar
Onkel Reisende Mac Skrevet 28. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2018 Kopi av denne turen? https://www.dagbladet.no/tema/slik-gikk-lise-vekk-kiloene/69738694 (betalingslink) Det stemmer, skjønt jeg har hatt denne turen i kikkerten i 4-5 år nå Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Bildet minner meg veldig om en fjelltur jeg var på i Kirgisistan. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 (endret) Måtte sjekke, men ser det ikke var helt likt. Endret 28. mai 2018 av robertaas Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Hvordan er det i praksis å få visum for et såpass langt opphold? Lenke til kommentar
Onkel Reisende Mac Skrevet 29. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2018 Du må ordne et 6 mnd B1/B2 turistvisum, etter det jeg har skjønt Lenke til kommentar
Onkel Reisende Mac Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 Bump for nye lesere Lenke til kommentar
Onkel Reisende Mac Skrevet 20. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2018 Har nå fått på plass den første utstyrssponsoren, og kjenner at det hjelper ekstra på motivasjonen! Lenke til kommentar
Onkel Reisende Mac Skrevet 7. september 2018 Forfatter Del Skrevet 7. september 2018 Bump for nye lesere Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 8. september 2018 Del Skrevet 8. september 2018 Du må ordne et 6 mnd B1/B2 turistvisum, etter det jeg har skjønt Det høres riktig ut, i mine ører. Søk i god tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå