Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Automatisering VG3 (AUT4002) Eksamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempebra initiativ! Skal prøve meg på denne som privatist, trenger all den hjelpen jeg kan få :)

Hvis noen har fasit på tidligere oppgaver så hadde jeg satt stor pris på å få dette :)

Endret av ziraxim
Lenke til kommentar

Skjitnervøs... 

Tema/Situasjonsbeskrivelse

Du skal være med i en prosjektgruppe, sammen med teknisk sjef, to automatikere, en elektriker og en mekaniker, som skal planlegge, bygge og sette i drift det nye anlegget for håndtering av kumlokk.

Planleggingsfasen vil også inneholde valg og uttesting av ulike tekniske løsninger samt mulige topologier, basert på utstyrets grensesnitt.

Lenke til kommentar

Noen som har tanker om hvilke mekaniske oppgaver som kan være aktuelle her? Virker som det meste av arbeidet går ut på idriftsetting av roboten, kamera osv.

Var ikke mangel på sider i forberedelsen hvertfall...

Lenke til kommentar

Tipper dere får vedlikehold på pneumatisk sylinder. Det fikk vi mener jeg å huske i en tilsvarende oppgave.

Er ikke anlegg helt nytt da?

"...Etter lengre tids påkjenning må pneumatisk sylinder vedlikeholdes... beskriv/forklar" 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234961

Hei, tar den her som praksiskandidat jeg og. Litt vettskremt av hva er det, 105 sider tekniske vedlegg?

Jeg regner med at mekanisk arbeid her vi være enten bygge den griperen som Kardjakin påpeker, eller noe med å bygge en provisorisk feste til noe "for utprøving av løsninger".

Resten går vel mye på bus og oppkobling av omformerne?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234961

Kan hende den topologien (kart over hele systemet kan en vel si) må opprettes i morgen, med samt de forskjellige kommunikasjonsprotokollene som er i bruk?

Jeg ser at det er jo strødd litt forvirring her med at "Grensesnitt Ethernet, DVI-I, USB" blir vel bare den første brukt til våre formål?

Lenke til kommentar

Kan hende den topologien (kart over hele systemet kan en vel si) må opprettes i morgen, med samt de forskjellige kommunikasjonsprotokollene som er i bruk?

Jeg ser at det er jo strødd litt forvirring her med at "Grensesnitt Ethernet, DVI-I, USB" blir vel bare den første brukt til våre formål?

Ethernet (stoppsignal) opp til sikkerhetspls, og ethercat som posisjonering til robotarm? Kobles styreenheten til robotarmen med usb mon tro? DVI-I og RS485 er ukjent for meg

Endret av Kardjakin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...