Gå til innhold

VizRT-ansatt sendte ut fellesmail med knusende kritikk mot selskapet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oioioi. Kjenner til flere ja. Rene mirakler (eller faktuelle forhold) som har gjort at arbeidsgivere ikke har tatt saken inn i arbeidsretten. Det her er faktisk et strålende eksempel på hvor dirty IT-bransjen er i å utnytte ansatte over en lav kam. Ikke merkelig man melder seg ut av samfunnet og vurderer en hacker-karriere.

-Men bevisføringa er tett på umulig.

I ‘alle’ tilfeller ender det med at man slutter på dagen og ser seg aldri tilbake, eller man i siste ende blir sparket for ‘-ikke å passe inn i firmaets framtidige planer’.

Som regel det første, etter ren ‘tortur’. -Så slipper arbeidsgivere å betale lønn ved avgang.

Lenke til kommentar

...å utnytte ansatte over en lav kam...

Nå synes jeg du skjærer alle kammene over en lav sko!

Lite økseskaft kan også velte et stort lass vet du! God dag mann!  :)

Min feil å tro at du var skarp nok til å forstå at det finnes gode firmaer der ute. For å skjære det ut i papp. -Det er fryktelig mange større firmaer som ser på ansatte som et nummer på et ansettelsespapir. I hovedsak firmaer store nok til å ha en eller to egne HR-managere. -Har vært borti begge deler, så jo, mitt råd; Kom dere vekk til noe bedre umiddelbart. Dårlige firmaer forblir dårlige.

Lenke til kommentar

Min feil å tro at du var skarp nok til å forstå at det finnes gode firmaer der ute. For å skjære det ut i papp. -Det er fryktelig mange større firmaer som ser på ansatte som et nummer på et ansettelsespapir. I hovedsak firmaer store nok til å ha en eller to egne HR-managere. -Har vært borti begge deler, så jo, mitt råd; Kom dere vekk til noe bedre umiddelbart. Dårlige firmaer forblir dårlige.

Hvor produktive er pappfigurer da, med unntak av vekterpapp i butikklokaler? Kanskje bedre med chat-bots?

Lenke til kommentar

-Har vært borti begge deler, så jo, mitt råd; Kom dere vekk til noe bedre umiddelbart.

Jeg ville kanskje gått for "Kom dere vekk til noe bedre før dere blir provosert til å gjøre lovbrudd". Dårlige firma er det nok av, det er en grunn til at akkurat denne saken kom i media, og det er ikke dårligheten til firmaet men det den ansatte gjorde.

Det var forøvrig ikke tilgangen til gode firma, men din kreative miksing av to ordspråk som ozone kommenterte på. Så du har nok ikke datagrunnlag til å måle skarpheten på hva han forstår om annet enn ordtak basert på den interaksjonen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

-Har vært borti begge deler, så jo, mitt råd; Kom dere vekk til noe bedre umiddelbart.

...

Det var forøvrig ikke tilgangen til gode firma, men din kreative miksing av to ordspråk som ozone kommenterte på. Så du har nok ikke datagrunnlag til å måle skarpheten på hva han forstår om annet enn ordtak basert på den interaksjonen.

Å skjære alle over én kam

Over en lav sko

Kreativ frihet? Poenget burde komme greit fram.

Jo jeg kjenner uttrykkene godt. Er det en eller annen form for språkpoliti-lov jeg ikke kjenner til? ?

Endret av Sandormen
Lenke til kommentar

Det her er faktisk et strålende eksempel på hvor dirty IT-bransjen er i å utnytte ansatte over en lav kam.

Virker ikke som om det dreier seg om å utnytte ansatte, heller det motsatte. Programmerene ønsker å forbedre produktet, men eierene eller ledelsen ønsker ikke det. Deprimerende å være utvikler da, selvsagt. De fleste av oss har nok opplevd den frustrasjonen minst en gang.

Lenke til kommentar

Ledelsen går langt på vei i å bekrefte innholdet med sitt arrogante tilsvar: "Vi betraktar som sagt detta som uttalanden utan någon grund och spam, och vi kommer inte ge några kommentarer eller bemöta den typen av ärenden"

Lenke til kommentar

...

Jo jeg kjenner uttrykkene godt. Er det en eller annen form for språkpoliti-lov jeg ikke kjenner til?

Sikkert, men jeg så ikke at du ble arrestert? Han møtte din kreativitet med ytterligere løpende kreativitet. God stemning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OvFPdyiZ

...

Å skjære alle over én kam

Over en lav sko

Jo jeg kjenner uttrykkene godt. Er det en eller annen form for språkpoliti-lov jeg ikke kjenner til? ?

Malaforer kan av og til være edel kunst, men som regel er det bare slett håndverk.

I dette innlegget var det så tydelig og så mange at det måtte være klart for en oppegående leser at det var med vilje.

Lenke til kommentar

Malaforer kan av og til være edel kunst, men som regel er det bare slett håndverk.

I dette innlegget var det så tydelig og så mange at det måtte være klart for en oppegående leser at det var med vilje.

Jeg liker å tro at hvis resultatet blir bra nok, vil de som ser det skjønne det er med vilje, og de andre ignorere det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært sjef i Virtz så hadde dette blitt oversendt Kripos med en gang.

Det å gå ut og ødelegge potensielt millioner av kroner bør straffes.

I mailen snakkes det om at investorer vil selge til en nyttig idiot som tror at selskapet tjener gode penger.

Hvor idiot kan man bli? Profesjonelle investorer vet selvfølgelig at selskaper er "dressed up for sale". Skal liksom en potensiell kjøper føle seg lurt, noe denne "ridderen" som sender email skal "avsløre"?

Det virker heller som han med et tynt slør av "ridderskap" er ute etter å ødelegge selskapet. Sannsynligvis ren økonomisk kriminalitet som ligger bak.

Lenke til kommentar

For en genial idé!! Vi melder dette til Kripos!!

Trengs nok Kripos for å finne ut om følgende utsagn er sanne ja:

All development work has come to a halt on current products;

there are no new features or bug fixes being done. Customer

complaints and suggestions for UI improvements are being

ignored. Many of our best engineers have been laid off

, and multiple development centers around the world have been shut

down.

Tipper at mange kjenner seg igjen både fra dette firmaet og andre firmaer. Toppledelsens svar er vel også ganske typisk for en ledelse som har mistet, eller aldri har hatt kontakt nedover med organisasjonen.

Lenke til kommentar

For en genial idé!! Vi melder dette til Kripos!!

Trengs nok Kripos for å finne ut om følgende utsagn er sanne ja:

All development work has come to a halt on current products;

there are no new features or bug fixes being done. Customer

complaints and suggestions for UI improvements are being

ignored. Many of our best engineers have been laid off

, and multiple development centers around the world have been shut

down.

Tipper at mange kjenner seg igjen både fra dette firmaet og andre firmaer. Toppledelsens svar er vel også ganske typisk for en ledelse som har mistet, eller aldri har hatt kontakt nedover med organisasjonen.

Sannheten har ingen ting med saken å gjøre. Vedkommende kunne ha skrevet en blogg under eget navn, men vil gjerne fortsette å melke eierne for penger (les: beholde sin jobb), samtidig som han vil at eierne skal tape penger, evnt at Vizrt skal gå konkurs.

Det er f.eks mulig at Vizrt er i forhandlinger om salg og at denne personen prøver å påvirke forhandlingene til fordel for de nye eierne.

Begge deler er økonomisk kriminalitet og hører hjemme hos Kripos.

Det er ekstremt vanskelig å tro at en person med hederlige hensikter kontakter alle kundene til et selskap for å skrive dritt om hvordan selskapets eiere prøver å tjene penger på feil måte. Det finnes ikke noe trolig motiv bortsett fra å påføre selskapet økonomisk skade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...