TheKims Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 Heile argumentet ditt med den kinesiske dverg, er å sammenligne appelsiner og bananer. Om det finnes mange illsinte kinesiske dverger der ute som vil spele battlefield og ha ein karakter dei vil leve seg inn i, kan dei fortsatt velge kjønn, mann, men no har DICE også laget ein muligheit for illsinte kinesiske kvinnedverger å velge sitt kjønn også. Eller meiner du illsinte kvinnelige dverger skal kun få spele mann? Heile bakgrunnen for å legge til kvinne som kjønn har vært å appelere til den kvinnelige spelaren. Dei skal kunne få kjenne igjen kjønnet sitt i ein krig dei faktisk var delaktig i. Tviler på at det var mange kinesiske illsinte dverger rundt om. Men som eg allerede har påpeikt, og som er argument nok til å legge ditt argument død, kan dei illsinte kinesiske dvergene der ute, fortsatt velge kjønnet sitt, slik no kvinner også kan. Godt nok forklart for deg? Jeg føler at det er noe sannhet i det hun skriver. Nå har det også mye med at kvinner var med i krigen, men ingen har fortalt historiene deres. Å ha det samme spillet om og om igjen blir kjedelig, så hvorfor ikke bytte litt om, og fortelle om noe annet? Det å si at krigsmaling er sminke blir litt for tullete... Handler nok mer om settingen. Jeg tror mange av oss storkoste oss da vi spilte som kvinnelig motstandskrigriger i medal of honor for mange år siden fordi settingen var noenlunde autentisk selv om spillet ikke var særlig realistisk. Når en på den andre siden fyller slagmarken med en større andel kvinnelige soldater, i tillegg til ‘tøffe’ klær, proteser og ‘tøff’ sminke blir det noe ganske annet. Større andel kvinnelige soldater? Det var EN kvinnelig soldat i traileren. 1 Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 "The explosion of a V2 rocket caused considerable damage within a 180-metre radius. ".Og derfor har jeg ingen problemer med at kvinner er tydelig med i dette spillet, for det er IKKE realistisk. Lenke til kommentar
Iki Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 "The explosion of a V2 rocket caused considerable damage within a 180-metre radius. ". Og derfor har jeg ingen problemer med at kvinner er tydelig med i dette spillet, for det er IKKE realistisk. V2 raketter hadde vel ca 180 meter diameter på eksplosjonen? Men så er det en v1 i traileren. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Større andel kvinnelige soldater? Det var EN kvinnelig soldat i traileren. Det har blitt sagt at man skal kunne velge kjønn selv i mp. Forutsatt at spillet vil inneholde kamper mellom regulære styrker er det dermed en helt annen setting enn den nevnt over som du sikkert forstår. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Større andel kvinnelige soldater? Det var EN kvinnelig soldat i traileren. Det har blitt sagt at man skal kunne velge kjønn selv i mp. Forutsatt at spillet vil inneholde kamper mellom regulære styrker er det dermed en helt annen setting enn den nevnt over som du sikkert forstår. En helt annen setting? Jeg tror du legger litt for mye i hvordan kvinneskins påvirker settinga i et slikt spill. Påvirker det gameplay? Nei, og det er det viktigste. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Større andel kvinnelige soldater? Det var EN kvinnelig soldat i traileren.Det har blitt sagt at man skal kunne velge kjønn selv i mp. Forutsatt at spillet vil inneholde kamper mellom regulære styrker er det dermed en helt annen setting enn den nevnt over som du sikkert forstår.En helt annen setting? Jeg tror du legger litt for mye i hvordan kvinneskins påvirker settinga i et slikt spill. Et slag mellom to større regulære stridsenheter og en kriger fra motstandsbevegelsen som driver sabotasje er åpenbart to ganske forskjellige settinger. 3 Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 "The explosion of a V2 rocket caused considerable damage within a 180-metre radius. ". Og derfor har jeg ingen problemer med at kvinner er tydelig med i dette spillet, for det er IKKE realistisk. V2 raketter hadde vel ca 180 meter diameter på eksplosjonen? Men så er det en v1 i traileren. Der da "The blast area of a V1 extended across a radius of 400 -600 yards in each direction." Lenke til kommentar
Iki Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 "The explosion of a V2 rocket caused considerable damage within a 180-metre radius. ". Og derfor har jeg ingen problemer med at kvinner er tydelig med i dette spillet, for det er IKKE realistisk. V2 raketter hadde vel ca 180 meter diameter på eksplosjonen?Men så er det en v1 i traileren. Der da "The blast area of a V1 extended across a radius of 400 -600 yards in each direction." Høres rart ut, da v2 skulle ha større radius enn en v1... Men hvordan er det urealistisk isåfall? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Se på realismen "gif hvor noen hopper ut av jagerfly og skyter med rpg" Dette argumentet skjønner jeg ikke helt. Da ting som dette er manipulering av spillmotoren. Og ikke noe som er implementert. Hvor mange ganger har dere personlig sett at noen for eksempel har hoppet ut av et jagerfly, skutt et annet, for så å hoppet inn i det igjen? Leste for moro skyld gjennom tråden igjen og stusset på det samme. Rart hvordan det at det finnes bugs og lignende i tidligere battlefield-spill virker å være et argument for at de som ønsker autentisitet i spillet egentlig er "misogynister" osv. For min del ville det vært veldig mye mer ødeleggende for autensiteten om flyvende båter osv. var noe som foregikk regelmessig i spillet enn kvinnelige soldater jeg vet aldri deltok i aktuelle slag, men gitt at dette virker å være veldig sjeldne bugs jeg aldri har sett i spillene klarer jeg ikke helt se relevansen. Om det at det finnes bugs i spillet skulle være noe argument vil en jo kunne bruke det til å latterliggjøre en motpart som ønsker mer autensitet i en hvilken som helst sammenheng, forutsatt at det finnes bugs eller feil i spillet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 (endret) Problemet med neste Battlefield er ikke nødvendigvis at det er kvinner i spillet, men måten det gjøres på. Problemet er at det føles veldig "tvangsforet" inn i spillet, og DICE/EA klarer åpenbart ikke å bestemme seg for om de skal satse på historisk realisme eller noe annet. Det blir som når alle bedriftene på Facebook skal profilere seg med å endre forsidebildet sitt til regnbueflagget. Når jeg så gameplay fra Battlefield hørte jeg flere kvinneskrik på slagmarken enn menn. Det hørtes rett og slett ut som om noen ble voldtatt. Jeg skjønner heller ikke opplegget med at de absolutt skal bruke en handikappet kvinne med protese til arm. Kunne de ikke kalt spillet for noe annet, og ikke satset på 2. verdenskrig, og heller satset på sitt eget opplegg? I neste Battlefield vil man sannsynligvis kunne løpe rundt med regnbueflagget, så har vi de på forumet som gjerne vil forsvare det også. Endret 5. juli 2018 av Windoge 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Tenk på realismen! Det blir feil pga ditt og datt. Tenk på realismen! Haha! Dette kalles manipulering av spillmotoren. Med litt anstrengelse kan man fint klare det samme i realistiske simulatorer som ArmA, så dette er et elendig argument. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå