NTB - digi Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Hver fjerde nordmann bruker ikke mobildata Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Har 1GB fra Ice, og dermed 2 GB i starten av hver måned. Det er Wifi 'over alt', og når jeg kjører trenger jeg strengt tatt ikke store datamengden.. Hva bruker folk så mye data på egentlig? Jeg strømmer litt musikk, har Waze og parkeringsapp.. Nå MÅ jeg ikke legge ut bilder av maten min til enhver tid heller, men det går kanskje ikke så mye til det? Kunne tenkt meg 4G med 'fri bruk' hjemme til en god pris, trenger ikke mer enn 20/20-hastighet der heller, holder fint til 4k. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 WiFi. Prisen på faste abbo. danker ut kostneden for å sende til nærmeste telmast. Så en ender opp med å bruke mobildata til småting på vei fra/til steder. Dessuten, den eldste generasjonen har problemer med skjermstørrelsen. Hvis du er 60+ er ikke synet hva det engang var og nyhetslesing på mobilskjerm blir en utfordring. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Brukar framleis kontantkort, hovudsakleg sidan eg nesten alltid er i nærheita av wifi, eller så er eg ein plass der målet er "fri" :-) 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 (endret) Det nye frislippet på 1 Terabyte datapakke er vi jo ikke vant med. Er jo ikke så rart om det tar litt tid for enkelte som har vært sulteforet på små datapakker i mange år, å skulle tilvenne seg det nye Endret 28. mai 2018 av G Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Det nye frislippet på 1 Terabyte datapakke er vi jo ikke vant med. Er jo ikke så rart om det tar litt tid for enkelte som har vært sulteforet på små datapakker i mange år, å skulle tilvenne seg det nye Har vel vel så mye med behov å gjøre som størrelse på datapakker. Personlig så surfer jeg svært lite med mobil, og de skyldes primært ikke behov samt at jeg ikke gidder å prøve å lese på liten skjerm. Er såpass gammel at jeg må delvis bruke briller når jeg skal lese, men trenger ikke ved PC eller ellers - og da blir mobil krøkkete. Sitter ellers fort vekk 8 - 12 timer ved PC-skjermen (jobb), og da brukes ikke tid på buss eller hjemme med nesa ned i mobilen eller nettbrett. Det jeg bruker mobil til er sjekke bank, rutetider, treningapp osv - og selv om jeg ofte er innpå - så blir det marginalt med data ut av det. Derfor synes jeg heller ikke det er rart at såpass stor gruppe ikke bruker data. Man lever nemlig særdeles godt uten. Trolig vinner mange av oss livskvalitet om vi faktisk ikke drev mobilsurfing. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå