Gå til innhold

Google og Facebook saksøkt for over 70 milliarder kroner samme dag som GDPR ble innført

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke bare det, jeg harven sak pågåenden med EA med sine Origin-kontoer hvor jeg prøver å få slettet en child-konto.

Det er ikke lett, og de er langt ifra GDPR klare de heller. De skulle ringe meg (ikke gjort enda) for samtykke, de måtte også få samtykke av barnet (ha ha) og de ville at jeg skulle sende inn identifikasjonspapirer i posten (snail mail altså). Alt dette bryter med GDPR.

Blir spennende å se fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har lenge reagert på at apper som har totalt markedsmakt tvinger brukeren til å svare ja på å gi fra seg alle data for å få lov å bruke appene. EU burde ha reagert for lenge siden på dette.

Meh... det er bedre å reagere selv istedenfor å vente på at andre skal reagere på egne vegne.

Det er bare å la være å benytte slikt, samt informere alle bekjente om årsaken. Personlig benytter jeg kun tjenester hvor jeg får være kunde og min person ikke er produktet. Selge sjela får andre bedrive.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Meh... det er bedre å reagere selv istedenfor å vente på at andre skal reagere på egne vegne.

Det er bare å la være å benytte slikt, samt informere alle bekjente om årsaken. Personlig benytter jeg kun tjenester hvor jeg får være kunde og min person ikke er produktet. Selge sjela får andre bedrive.

Selv holder jeg meg lengst mulig borte fra slike apper, men bruk av smartphones gjør det faktisk umulig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...