Gå til innhold

Hver fjerde nordmann bruker ikke mobildata

Anbefalte innlegg

Fordi jeg elsker musikkspilleren til Apple (før Apple Music ble lansert), og har alle mine CD'er fra hele livet rippet i 320kb/s (foreløbig 6607 låter, 65GB) på min iPhone 6 128GB.

Doro har ikke 128GB såvidt jeg vet, og blir for knotete når jeg må svare på sms.

Hele poenget her er jo egentlig at jeg hater små skjermer, og store telefoner!

Et dilemma som ikke lar seg løse, og PC er defor mitt foretrukne verktøy på nett. Er ikke verre enn det  :)

Jeg husker jeg hadde en Sony Ericsson "Walkman"-telefon, hvis jeg kun skulle hørt på musikk, og svart på telefoner og meldinger hadde jeg nok fortsatt brukt den.

Den hadde:

• 3.5mm stereo-jack utgang.
  • En eller annen form for minnekort, var i hvert fall mulig med 32GB
  • T9 og fysisk tastatur, som fortsatt er raskere enn å skrive på touchskjerm, du trenger ikke engang se på skjermen når man er vant med T9.

Så, hvorfor i alle dager kjøpte du en iPhone 6 når Sony Ericsson hadde laget en telefon som dekket behovet ditt bedre, tidligere, og billigere? Hele poenget med moderne smart-telefoner er jo internett, kamera, og applikasjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde faktisk en slik! W810, som hadde port for Sony Memorystick opp til 32GB ja. Veldig bra og liten og lett!

Når den tok kvelden i 2014 var det vel bare Doro som hadde slikt. Det ble for gamlis for meg.

128GB var en lettelse, for da kunne jeg ha hele musikksamlingen på telefonen, i 320-kvalitet, og slapp å slette musikk for å legge inn noe annet!

Pluss at jeg nå har god plass til bilder og video (glemte å si at jeg bruker den til det også selvfølgelig!) og der er det jo greit med en anstendig skjerm.

Problemet er at 4,7 tommer skjerm er alt for lite for meg til å gjøre noe som helst fornuftig på! Og over 4,7 blir alt for stort i lommen!

Jeg er ikke stolt over det, men jeg bruker bare ikke telefonen til noe annet enn bilder, musikk og som telefon  :huh:

Lenke til kommentar

jeg bruker bare ikke telefonen til noe annet enn bilder, musikk og som telefon  :huh:

Til vanlig kan jeg si at det samme gjelder for meg, men jeg må innrømme å smuglese litt nyheter (og sladder) på mobilen når jeg er ute og reiser. Klarer med med 1 GB/mnd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi jeg elsker musikkspilleren til Apple (før Apple Music ble lansert), og har alle mine CD'er fra hele livet rippet i 320kb/s (foreløbig 6607 låter, 65GB) på min iPhone 6 128GB.

Doro har ikke 128GB såvidt jeg vet, og blir for knotete når jeg må svare på sms.

Hele poenget her er jo egentlig at jeg hater små skjermer, og store telefoner!

Et dilemma som ikke lar seg løse, og PC er defor mitt foretrukne verktøy på nett. Er ikke verre enn det  :)

Ja VR som lar deg se gatebilde, samt er brukbart i sollys samtidig, og som er lett og komfortabelt nok å bære finnes vel ikke foreløpig.

Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk en slik! W810, som hadde port for Sony Memorystick opp til 32GB ja. Veldig bra og liten og lett!

Når den tok kvelden i 2014 var det vel bare Doro som hadde slikt. Det ble for gamlis for meg.

128GB var en lettelse, for da kunne jeg ha hele musikksamlingen på telefonen, i 320-kvalitet, og slapp å slette musikk..

Den beste mobilen jeg har hatt. Har den ennå i skuffen, i perfekt stand.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er selv en av særingene som ikke har mobilregning på flere tusen årlig. Normalt trenger jeg ikke være konstant connected når jeg er på farta, WiFi dekker ordinært mitt behov.

Mobilregning er omtrent en 100-lapp årlig. Gamle Chess Premium dekker behovet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...