V-S 86 Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 (endret) Klarer ikke denne varmen lengre Noen som har erfaring med solfilm på vindu ? Regner med at det er en bedre invistering enn flyttbart aircondition. Noen som vet om en leverandør/importør i Oslo som er både god på pris og kvalitet? Eventuelt hvilket produkt du anbefaler? Vet det bør monteres på utsiden for best effekt Endret 27. mai 2018 av V-S 86 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Bedre effekt av utvendige persienner Var selv inne på tanken med solfilm, men fant ut at det ble dyrt og kjøpte innvendige persienner som hjalp litt I senere tid har jeg fått utvendig skjerming på 3 vinduer og har nesten ikke behov for å kjøre AC lengre 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Jeg tok på UTVENDIG Biltema solfilm på soveromsvinduer. Det ga overaskende god effekt. Vinduet blir veldig varmt på utsiden. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Jeg la film fra Biltema innvendig. Ble bra forskjell på temperaturen inne på soverommet. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Interior-tilbehor/Solbeskyttere/Solfilm-2000030769/ Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 (endret) Der hvor jeg bodde tidligere, kjøpte jeg to rullegardiner med gullbelegg som skulle reflektere over 90% av sollyset (hadde to vinduer på soverommet). Syntes effekten var bedrøvelig, så da vi flyttet til "nytt" hus tok jeg å klippet opp rullegardinene og limte de på selve vinduet på innsiden med dobbeltsidig tape her og der. Også her syntes jeg effekten var skuffende dårlig og fjernet dem etter en tid og fikk installert varmepumpe/air-condition på soverommet og dette funker veldig bra. Trolig den beste investeringen jeg har gjort. Brukes til å varme opp litt på kalde vinterdager og kjøle på varme sommerdager. Har aldri sovet så godt som nå. Nest best vil jeg tror er utvendige persienner, men god kvalitet på to vinduer som hos oss, koster ganske mye uten å ha alle fordelene med varmepumpe/air-condition hvor det bare er å starte opp for så å gå på badet, og når man er ferdig der er soverommet i tilnærmet ønsket temperatur sommer som vinter. Endret 28. mai 2018 av Thunderhead Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Thunderhead: Hvilken type AC var det? Er det luftrenser samtidig? Desibelnivå? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Solfilm må monteres utvendig for å oppnå vesentlig effekt. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Solfilm må monteres utvendig for å oppnå vesentlig effekt. Best effekt får man nok av å ha det utvendig. Jeg monterte innvendig å merket en enorm forskjell, så man må ikke montere det utvendig for å oppnå kjøligere soverom. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Thunderhead: Hvilken type AC var det? Er det luftrenser samtidig? Desibelnivå? Det er en Toshiba Sutzumi, men ser at de ikke har den modellen lenger. Toshiba Mirai ser ut til å være den erstattende modellen. Sutzumi støyer en del mer enn Daiseikai jeg har på stua som er nesten lydløs, men selve lyden er ikke plagsom og det er ikke noe problem å sove mens den går. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Thunderhead: Hvilken type AC var det? Er det luftrenser samtidig? Desibelnivå? Det er en Toshiba Sutzumi, men ser at de ikke har den modellen lenger. Toshiba Mirai ser ut til å være den erstattende modellen. Sutzumi støyer en del mer enn Daiseikai jeg har på stua som er nesten lydløs, men selve lyden er ikke plagsom og det er ikke noe problem å sove mens den går. Takk for svar! Hvis jeg får skrapa nok cash sammen skal jeg kjøpe en kombinert AC og luftrenser (hvis det finnes ^^). Anbefaler disse hvis det er annet støy som plager ved søvn, eller som generell lyddemping: https://www.clasohlson.com/no/%C3%98repropper-av-silikon/34-886 Lenke til kommentar
G Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 (endret) Har lurt litt på samme problemstilling. Men burde det ikke bli mindre varme på vindusflaten dersom fargene i solfilmen var lysere, istedetfor nesten svarte? Endret 29. mai 2018 av G Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Lysere film vil slippe inn mere sollys. Lenke til kommentar
G Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 (endret) Krombelagt film da? Eller dersom det finnes en blanding av hvitaktig og krombelagt film? Vet ikke om jeg traff spikeren på hode her, men: Endret 29. mai 2018 av G Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Mange bedrifter bruker film med blank utside, ala aluminiumsfolie, og det er nok en grunn til det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå