Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Min første lønn (ungdom)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg skrev: Utleie. Hvis internettet og infrastrukturen skulle klappe sammen, så har du makt over mennesker. Hardt men Du har

Du har fått med deg at det er 10 000, ikke 10 000 000, ikke sant?

Man kan ikke kjøpe bolig for 10 000, anbefaller deg å sjekke ut hvordan det med lån og slikt fungerer. Og sjekk ut boligpriser.

Lenke til kommentar

Ser noen har nevnt det over her, men...

Da jeg gikk i 9. klasse bestemte jeg og en kamerat oss for å starte med anleggsgartnertjenester. Vi printet ut en haug av powerpoint-produserte flyers på skolebiblioteket som vi klippet opp og leverte i postkasser på (Heisann) Montebello. Begynte rolig med gress- og hekklipping, vask/maling av fasader før det utviklet seg derifra til trefelling, legging av skifer- og kantstegn, beplantning og generelt vedlikehold. Ryktene går mellom naboer og det ballet fort på seg. Ansatte etterhvert et par polakker på timesbasis som vi fant oppe på Bogstad Camping. Trengte arbeidskraft og personer med bil og hengerfeste må forstå. Dette ble fast sesongarbeid for oss i 3-4 sesonger. Meget lukrativt. Enkeltmannsforetak og Sendregning.no kan være en mulig løsning om du er 18 år, eller etter søknad til fylkesmannen om du er over 15 år

I etterpåklokskapens navn var dette ikke bare positivt ettersom alt var svart, men det brydde to 15-åringer seg lite om. Er omfanget lite kan det likevel regnes som hobby-inntekt (maks 6000 kr per år per oppdragsgiver) - men kan fort gå over i næringsvirksomhet om omfanget blir stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...