Gå til innhold

Bankene kan bremse mobilbetaling


johanf

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/vestfold/bankene-kan-bremse-mobilbetaling-1.14050777

 

"Direktør for betaling i Sparebank 1, Tore Haarberg, sier at de utelukkende satser på Vipps. Han sier Vipps snart får ny funksjonalitet og mener den da vil bli en bedre betalingsløsning enn Apple Pay for norske kunder."

 

Selvsagt sier han det. MEN, kan jeg bruke VIPPS i Ukraina? Nei? Da er med en gang Apple Pay eller Google Pay bedre. Kan noen fra Ukraina bruke VIPPS i norge? Nei? Da er med en gang Apple Pay eller Google Pay bedre.

 

Bankene er griske jævler som holder igjen på ny teknologi som gir forbrukerne frihet og som gjør at bankene taper en lukrativ inntektskilde.

 

I en verden hvor vi vil ha mer frihet og mindre begrensninger, blir det som å skyte seg selv i foten å lage en proprietær løsning.

 

Så lenge bankene kan demme opp for internasjonale aktører, kommer de til å fortsette med det. Spesielt hvis det er sånn at Apple Pay eller Google Pay blir dyrere (for butikken) å bruke. Da fortsetter de heller med BankAksept eller VIpps.

 

Apple Pay kom i 2014 og Vipps et halvt år etterpå i begynnelsen av 2015. At de enda ikke har implementert betaling i butikk med NFC med Vipps er skammelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke sparebank1 eller andre er ute etter å demme opp for internasjonale aktører på en slik måte.

Men at de som en hvilkensomhelst annet foretak beskytter sine egne investerings/utviklingsvalg og heller utvikler disse videre fremfor å «gi bort» businessen til internasjonale giganter som facebook,google og apple.

Vipps er jo også norskutviklet teknologi så vi Normenn bør jo støtte opp under dette.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/vestfold/bankene-kan-bremse-mobilbetaling-1.14050777"Direktør for betaling i Sparebank 1, Tore Haarberg, sier at de utelukkende satser på Vipps. Han sier Vipps snart får ny funksjonalitet og mener den da vil bli en bedre betalingsløsning enn Apple Pay for norske kunder."Selvsagt sier han det. MEN, kan jeg bruke VIPPS i Ukraina? Nei? Da er med en gang Apple Pay eller Google Pay bedre. Kan noen fra Ukraina bruke VIPPS i norge? Nei? Da er med en gang Apple Pay eller Google Pay bedre.Bankene er griske jævler som holder igjen på ny teknologi som gir forbrukerne frihet og som gjør at bankene taper en lukrativ inntektskilde.I en verden hvor vi vil ha mer frihet og mindre begrensninger, blir det som å skyte seg selv i foten å lage en proprietær løsning.Så lenge bankene kan demme opp for internasjonale aktører, kommer de til å fortsette med det. Spesielt hvis det er sånn at Apple Pay eller Google Pay blir dyrere (for butikken) å bruke. Da fortsetter de heller med BankAksept eller VIpps.Apple Pay kom i 2014 og Vipps et halvt år etterpå i begynnelsen av 2015. At de enda ikke har implementert betaling i butikk med NFC med Vipps er skammelig.

Ukraina var da også litt av et land å dra til... Du er klar over at det er krig der? :D

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke sparebank1 eller andre er ute etter å demme opp for internasjonale aktører på en slik måte.

Men at de som en hvilkensomhelst annet foretak beskytter sine egne investerings/utviklingsvalg og heller utvikler disse videre fremfor å «gi bort» businessen til internasjonale giganter som facebook,google og apple.

Vipps er jo også norskutviklet teknologi så vi Normenn bør jo støtte opp under dette.

Jeg bruker gjerne Vipps. Som forbruker er jeg bare tilhenger av å ha det lettvint. Hvorfor kan jeg ikke betale med Vipps og NFC i butikker som har kontaktløse terminaler?

Lenke til kommentar

Hadde man bare kunne få en effektiv utveksling av kryptovaluta hvor man eksponeres mot denne "valutaen" i et så kort som mulig tidsvindu, så ville det jo kunne parkert alle de andre avgiftsbelagte løsningen?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke sparebank1 eller andre er ute etter å demme opp for internasjonale aktører på en slik måte.Men at de som en hvilkensomhelst annet foretak beskytter sine egne investerings/utviklingsvalg og heller utvikler disse videre fremfor å «gi bort» businessen til internasjonale giganter som facebook,google og apple.Vipps er jo også norskutviklet teknologi så vi Normenn bør jo støtte opp under dette.

Jeg bruker gjerne Vipps. Som forbruker er jeg bare tilhenger av å ha det lettvint. Hvorfor kan jeg ikke betale med Vipps og NFC i butikker som har kontaktløse terminaler?
Det jobbes med vipps mobil butikk /terminal betalingsløsninger. Det skulle visstnok vært lansert i 2018 men blir utsatt. Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...