mobile999 Skrevet 27. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2018 (endret) Sjefen har blitt etterfakturert for internett for ganske mange måneder pga at leverandøren ha glemt å fakturere riktig etter kampanjeprisperioden var over. Kan denne fakturaen føres på vanlig måte eller må den periodiseres med hensyn til mva? Det vil i tilfelle være minst 8 mva-meldinger som må justeres. Endret 27. mai 2018 av mobile999 Lenke til kommentar
Sverre1969 Skrevet 27. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2018 En krever mva fradraget i samme termin som fakturautsteder har datert sin utgående faktura. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2018 Vilkårene for å kreve mva-fradrag er ikke oppfylt før man har fått dokumentasjonen (fakturaen). Uten at jeg har sjekket er jeg usikker på om det i det hele tatt er lovlig å periodisere bakover i beskrevet tilfelle. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. mai 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2018 Jeg husket visst feil. Det er fint å slippe justere mva-meldinger pga. dette, men deler av kostnadene skal vel sannsynligvis periodiseres til et tidligere skatteår, eller kan man slippe det slik at det ikke blir masse arbeid i forbindelse med dette? Det ser ut til at det er en mva-melding som må justeres av andre årsaker. Gjelder det noe minste beløp her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå