Harald Brombach (digi.no) Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Firefox kommer derimot svært dårlig ut i Microsofts test.Edge fortsatt mest energieffektiv, men forspranget over Chrome er nesten borte Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 En skal selvfølgelig ta konkurranser hvor arrangøren også er blant deltakerne, med en klype salt. Testen kan være utført på en måte som gir Microsofts nettleser urealistiske fordeler. Dette! Det gjør at resten av artikkelen ikke er verd å lese. Egenreklame trekker aldri fram negative egenskaper ved eget produkt. Negative ting holder de selvsagt for seg selv. Det være seg ytelse i andre test-disipliner enn de som er utvalgt her, brukervennlighet, kompatibilitet med ulike OS, personvern, historikk over sikkerhetsbrister, funksjonalitet og tillegg, lock-in mekanismer osv. 8 Lenke til kommentar
NP4CWR3M Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Når det gjelder batteribruk er det verdt å huske på at tiltakene mot Spectre og Meltdown har negative konsekvenser. Disse tiltakene medfører redusert ytelse, og sannsynligvis også økt strømforbruk for samme type oppgaver... 1 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Tallene er såpass drastiske at det nesten må være et eller annet problem med hardware-dekoding av video for Firefox sin del. Hvis det er tilfellet så blir jo dette som å sammenligne epler og bananer. Lenke til kommentar
Slartibart Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 En skal selvfølgelig ta konkurranser hvor arrangøren også er blant deltakerne, med en klype salt. Testen kan være utført på en måte som gir Microsofts nettleser urealistiske fordeler.Dette! Det gjør at resten av artikkelen ikke er verd å lese. Egenreklame trekker aldri fram negative egenskaper ved eget produkt. Negative ting holder de selvsagt for seg selv. Det være seg ytelse i andre test-disipliner enn de som er utvalgt her, brukervennlighet, kompatibilitet med ulike OS, personvern, historikk over sikkerhetsbrister, funksjonalitet og tillegg, lock-in mekanismer osv. Det som gjør den verdt å lese er at selv _med_ alle mulige forsøk på å manipulere testen, gi dem selv alle mulige fordeler osv, så klarer de ikke engang å slå den største konkurrenten med noe særlig margin (godt innenfor feilmarginen vil jeg påstå, gitt at metoden ikke er publisert). Lenke til kommentar
soulless Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Batteritid er en ting, men throttling av JS gjør likevel Edge mindre egnet til de fleste web apper, inkludert MS egne som kjører i O365. At andre nettlesere bruker mer CPU er helt OK for min del så lenge de laster sidene mine raskere. Om jeg vil streame Netflix på batterikraft skal jeg heller huske å åpne Edge, men det blir et litt snevert kriterie å dømme nettleseren etter. Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Hvorfor skal videoavspilling gjøre noe forskjell, forstår ikke? At Chrome bruker mye minne med mange faner oppe er godt kjent, og antagelig derfor mye batteri, men burde ikke dere vite noe om dette og derfor også fortelle oss om det? Det som er oppsiktsvekkende her er vel dere? Eller er dette bare enda en nettside som gjengir andre sine "nyheter". Keiserens nye klær. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå