Maranello Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Noen som har erfaringer med eksportering til MPEG2-DVD gjennom Adobe Media Encoder i Adobe Premiere 7.0? Etter at jeg hadde lagret en liten filmsnutt som MPEG2-DVD ble det skurring i lyden, spesielt når det var høy musikk o.l. Noen som har peil på hvordan dette kan ordnest? Evt. bruke en annen encoder? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Har du testet med alternativet nedenfor: 7mbCBR 1 pass? Har du brukt mp3 filer, kan kanskje problemet være her. Premiere 6.5 taklet ikke alltid mp3 like bra. Vet ikke hvordan pro er på dette. Har aldri exportert til DVD før. Bare brukt windows mediaplayer filer. Endret 15. desember 2003 av Arve28 Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Takk for svar! Jeg har ikke testet alternativet nedenfor, siden det har de samme audioinstillingene som for den jeg bruker (markert). Og ja, jeg bruker .mp3, når du nevner det så kan jeg faktisk huske at dette har blitt diskutert her på forumet før, skal søke litt å se hva de kom frem til. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 skurringa i lyden er vel for at det er overstyring i selve prosjektet? Du må først høre gjennom hele filmen og sørge for at audio-meterne aldri blinker oppi rødt, dette betyr at lydnivået overstyrer. Selv om du ikke hører det godt i programmet, vil du høre det godt etter at filen har blitt rendret. Justér lydnivåene helt til du ikke lenger opplever at lydnivået slår opp i rødt. Om du har lagt musikk på en vanlig hjemmevideo er dette helt vanlig siden alle videokameraer i dag har innebygde kompressorer som gjør at inngangsnivået hele tiden er på "maks" av hva det digitale lydbildet kan oppnå. En annen ting er at du er nødt til å la Premiere mikse ned filen til ett lydspor før du kan bruke det til noe (tror egentlig bare det er når det er snakk om tilbakespilling til videokameraet igjen i DV-kvalitet, men du kan jo prøve dette om tipset over ikke funker). Jeg anbefaler å rendre ut en fil til harddisken før du brenner DVDen, sånn kan du høre før du brenner vekk en DVD-plate bare for å oppdage etterpå at den er ubrukelig. Lykke til! Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Takker igjen for raskt svar! Skal prøve på dette til helga Angående DVD brenning, rendrer jeg alltid fila til hardisken for så å sette sammen i Encore DVD. Igjen, tusen takk for hjelpa Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 For de som har samme problemet i Premiere 7.0: 1. Gjør .mp3 fila om til .wav 2. Legg fila inn i Premiere 3. Høyreklikk på lydfila: Audio Gain > Normalize 4. Tada! Fungerte her Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 For de som har samme problemet i Premiere 7.0: 1. Gjør .mp3 fila om til .wav 2. Legg fila inn i Premiere 3. Høyreklikk på lydfila: Audio Gain > Normalize 4. Tada! Fungerte her Hvordan gjør du .mp3 fila om til .wav i Premiere Pro da? Eller bruker du et annet program til det? Hvilket program i så fall? Mvh Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå