Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvor bra gjorde jeg det på norsktentamen syns dere?

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg hadde nylig tentamen i norsk hovedmål der jeg skulle skrive en tekst. Jeg går nå i 8. klasse. Oppgaven var at jeg skulle reflektere over temaet plogging. Nedenfor har jeg lagt ut teksten min. (Læreren har ikke rettet enda.) Hvordan syns dere at teksten min er? Hvilken karakter ville dere satt? Takk for svar :).

TEKSTEN BLIR PUBLISERT SÅ FORT LÆREREN HAR VURDERT DEN - MÅ VÆRE SIKKER PÅ Å UNNGÅ PLAGIAT :) Vil likevel ha tilbakemeldinger etter vurderingen også ;)

(Får håpe at det ikke blir plagiat på It’s nå da når jeg legger ut teksten etter at den er levert...)

Endret av Anonym350
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst vil jeg si at det virker som en veldig bra skrevet tekst til åttendeklassing å være! :) Du reflekterer godt rundt de positive siden ved plogging, og kommer med gode eksempler.

Nå vil ikke jeg sette en karakter på teksten, i og med at jeg er litt usikker på hvordan nivået ligger i 8. klasse. Det er en del ting som du kan forbedre deg på, og jobbe med videre:

- Du bruker noen unødvendige småord i setningene dine, som blant annet "så", "at" og "som". 

- "Den umotiverte kan tenke på at han redder og jobber for hele verden samtidig som at han berger og arbeider for seg selv." I denne setningen bruker du ordet "han". I og med at det ikke er snakk om en bestemt person, bør du heller skrive "han eller hun" eller bruke andre kjønnsnøytrale ord/fraser. 

- Skrive mer objektivt. Det kan være en fordel å ikke være subjektiv i teksten, altså kutte ut "jeg"-ordene.

- I teksten presenterer du et veldig positivt syn på plogging. Går det an å se det fra andre sider også?

- Ordbruk og setningsoppbygging kan også forbedres. Kanskje er det andre ord som ville passet bedre i setningen? Hvordan variere språket enda mer? Noen ganger er språket mer muntlig, og det vil man ikke i en skriftlig tekst.

Nå kom jeg med en del ting som kan forbedres, men det betyr likevel ikke at teksten din ikke er bra. Mye av det jeg nevnte er nok ting dere vil jobbe med videre i løpet av ungdomsskolen, og læreren forventer ikke at alt er på plass ennå. Som nevnt synes jeg teksten er bra skrevet, og tror nok du vil få en god tilbakemelding fra læreren.

Når det gjelder plagiatkontrollen på it's learning, er det nok farer for at den vil finne teksten din, selv om du poster dette innlegget etter at du leverte teksten. Vil anbefale å fjerne teksten til læreren har vurdert den, for å unngå å få 100% plagiat.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg si at det virker som en veldig bra skrevet tekst til åttendeklassing å være! :) Du reflekterer godt rundt de positive siden ved plogging, og kommer med gode eksempler.

Nå vil ikke jeg sette en karakter på teksten, i og med at jeg er litt usikker på hvordan nivået ligger i 8. klasse. Det er en del ting som du kan forbedre deg på, og jobbe med videre:

- Du bruker noen unødvendige småord i setningene dine, som blant annet "så", "at" og "som".

- "

Den umotiverte kan tenke på at han redder og jobber for hele verden samtidig som at han berger og arbeider for seg selv." I denne setningen bruker du ordet "han". I og med at det ikke er snakk om en bestemt person, bør du heller skrive "han eller hun" eller bruke andre kjønnsnøytrale ord/fraser.

- Skrive mer objektivt. Det kan være en fordel å ikke være subjektiv i teksten, altså kutte ut "jeg"-ordene.

- I teksten presenterer du et veldig positivt syn på plogging. Går det an å se det fra andre sider også?

- Ordbruk og setningsoppbygging kan også forbedres. Kanskje er det andre ord som ville passet bedre i setningen? Hvordan variere språket enda mer? Noen ganger er språket mer muntlig, og det vil man ikke i en skriftlig tekst.

Nå kom jeg med en del ting som kan forbedres, men det betyr likevel ikke at teksten din ikke er bra. Mye av det jeg nevnte er nok ting dere vil jobbe med videre i løpet av ungdomsskolen, og læreren forventer ikke at alt er på plass ennå. Som nevnt synes jeg teksten er bra skrevet, og tror nok du vil få en god tilbakemelding fra læreren.

Når det gjelder plagiatkontrollen på it's learning, er det nok farer for at den vil finne teksten din, selv om du poster dette innlegget etter at du leverte teksten. Vil anbefale å fjerne teksten til læreren har vurdert den, for å unngå å få 100% plagiat.

Tusen takk for positiv tilbakemelding! De punktene du nevner var nok grunnen til at jeg la ut her :) Lå på 5-er til jul, så håper at det blir 5 nå og!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...