FrihetensRegn Skrevet 26. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2018 Jeg skulle etterteite mutterne på et hjul men det jeg trodde var en løs mutter var egentlig en dårlig hjulbolt, og den knakk tvers av. Er dette noe jeg bare kan sveise på igjen selv eller må bilen på verksted? Isåfall, hva koster det? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2018 Hvilken bil er det?Fleste har vel utskiftbare hjulbolter. Dem er satt inn fra innsiden av hjulhub'en så du kan nok få montert en ny. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2018 (endret) Avhengig av hvilken bil det er kan det fort bli en del jobb. Må kanskje av med hele navet. Er som regel bare en sånn en som bankes inn bakfra. https://www.skruvat.no/Hjulbolt-P289086.aspx?gclid=CjwKCAjwi6TYBRAYEiwAOeH7GQdUH2VJPD1P8n5VhlVcHH-vUW9YNkM0oS7p6Q8Cz51frcDS5fjVJhoCGJgQAvD_BwE Endret 26. mai 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. mai 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mai 2018 Ok, takk for svar. Det er snakk om en Auris. Om jeg må ta av navet for å skifte bolten så er vel det mulig å gjøre selv? 1 Lenke til kommentar
Oter Skrevet 26. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2018 er vel vanlige hjulbolter på denne?og ikke sånn at boltene sitter i navet,og man bruker hjulmuttere. om den har knekt inne i navet,så er det vel grispikk man må bruke Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2018 I så fall kan man ofte ta en hammer og en dor for å rotere restene nok til at man får tak med tang. 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 26. mai 2018 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2018 (endret) Ok, takk for svar. Det er snakk om en Auris. Om jeg må ta av navet for å skifte bolten så er vel det mulig å gjøre selv?Dette skjedde med meg på en Toyota Carina II, så hvis de fortsatt har samme typen bolter som på den, er det bare å banke de ut som beskrevet over.Jeg mener den lignet veldig på den det ble linket til hos Skruvat. Edit: Hvordan skrur du hjulene fast? Bruker du en hjulmutter eller en bolt. Det kan utifra denne se ut som det siste, og da blir det nok litt vanskeligere å få ut den brukne delen: https://www.bildelerekspert.co.no/reservedeler/hjulbolter/toyota-auris Da blir det fort en grisepikk? Edit2: Hvis du får det til kan tipset fra Sedsberg være verdt å prøve også. Endret 26. mai 2018 av KalleKanin Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 18. juni 2018 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2018 På auris demonterer du bremsene, så kan du rotere navet til et spesielt punkt der det er plass til å banke ut resten. Når den skal inn kan du bruke en gammel mutter du ikke skal bruke mer til å skru den nye inn. Tar rundt 10 min for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå