Gå til innhold

Omformer/inverter for å lade kamera på 12V

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat kjøpt en Dji Mavic Air drone. Denne kan dessverre ikke lades med en vanlig powerbank, og jeg ser etter alternativt løsninger. Det slo meg at jeg på hytta som har 12cv solcelle, kanskje kunne kjøpe noe som strømmen til 230v slik at jeg kan lade både kamera og annet utstyr. Er det noen som vet om for eksempel denne vil kunne fungere? Enten i 140 watt eller 300 watt?

Takk for alle svar :)

https://www.hyttetorget.no/omformere-fra-12v-til-230v-modifisert-sinus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Googlet nettopp 12V lader til DJI

..skal vi se... DJI Mavic Air Part04 Car Charger

Tror ikke det er så lett... Greia er at det på hytta er vanlig stikkontakt i veggen, og det er 12v. Den saken fra Dji er til sigarettenner.

Noe slikt?

https://www.sparelys.no/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=39&page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=111&category_id=33&gclid=CjwKCAjwi6TYBRAYEiwAOeH7GdNRmwqEJAEbBtZJ5VIF1Cbm-wcYb-8aRq5nalWbHPGRmf_qrQFzJRoCpWYQAvD_BwE

Lenke til kommentar

Du må finne ut om det er 220V eller 12V du har behov for siden du ikke kan bruke det om hverandre.

Det fulgte sikkert med en lader på DJ'en som du putter inn i et vanlig uttak på veggen hjemme "220V" og kan regne med at det er en omformer på denne kabelen til DJ'en, på den omformeren står det foreksempel "inn 220V" og "ut/output 5V eller kanskje 7V eller 12V eller en helt annen volt-styrke, så lenge den styrken på DJ'en er under 12V klarer du deg med en overgang fra 12V som reduserer ned til den spenningen du trenger.

Det enkeste for deg er nok og kjøpe en orginal DJ-biladapter til ladingen og en overgang så du kan bruke kontaktene i hytta, bare vær sikker på at +- er på korrekt side på støpslet på hytta siden det er veldig viktig så du ikke brenner i stykker noe.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...