JaySpearing Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Har brukt det siste året på en bachelor som egentlig ikke fanger min interesse. Dette har ført til at jeg strøk på 15 studiepoeng forrige semester, og anslår at jeg vil stryke 15 til dette semesteret. Dette vil kunne føre til at jeg ligger 30 studiepoeng forsinket ifht. lånekassen. Om jeg har forstått dette rett vil dette medføre at 20 000,- ekstra vil bli lån og ikke omgjort til stipend. Dette kan jeg forsåvidt leve med, men skulle gjerne ha rettet det opp også. Er det da slik at jeg kan ta 30 ekstra studiepoeng ved siden av studiene (skal begynne på nytt studium) neste semester og dermed komme ajour med lånekassen? I så fall, hvor krevende vil dette være? Finnes det emner som i praksis krever tilnærmet null øving? Vil jo selvfølgelig levere godt på de obligatoriske eksamenene og la de eventuelle ekstraemnene påvirke dette i minst mulig grad. Lenke til kommentar
Vardark Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Ja, du kan ta igjen forsinkelsen. Det er ganske vanlig å ta «enkle» emner ved siden av for å hanke inn noen ekstra studiepoeng. Hva som er mest praktisk å ta avhenger av hvor i landet du befinner deg. Er du i Trondheim, kan du sjekke ut denne klassiske siden her (selv om den sikkert er litt udatert nå). Det enkleste er gjerne å forhøre seg med andre studenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå