AfterGlow Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Intens patentkrig mellom gigantene.Knusende dom: Samsung må punge ut 4,3 milliarder kroner til Apple etter søksmål Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Helt vanvittig at man kan ta patent på avrundete hjørner på en mobiltelefon.. Lenke til kommentar
Einar Kristiansen Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Jeg er enig at nye chassis til Samsung ligner veldig på iphone, men blir for dumt å kunne ta patent i chassis etter min mening. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Judgement Skrevet 26. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 26. mai 2018 Så hvis jeg vil lage en telefon med avrundede hjørner må jeg nå betale royalties til Apple? Dette blir for sprøtt. 11 Lenke til kommentar
spiff42 Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Nei, avrundede hjørner er ikke årsaken til at Samsung må betale Apple. "In the case of one Apple patent, describing the round-cornered, black front face of a phone, they went with Samsung's argument and found the infringing product was the display assembly -- the screen and accompanying electronics." https://www.cnet.com/news/jury-samsung-must-pay-apple-539-million-for-infringing-iphone-patents/ 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Samsung selger fortsatt komponenter til Apple? I tilfelle så er det bare å sette opp prisene så renner pengene tilbake igjen 3 Lenke til kommentar
Harald Perry Rhoden Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Ille nok at Samsung er blitt store på tyveri,at noen stadig forsvarer dette er for meg en gåte. Man skal huske at patentrettigheter har bygget våre moderne samfunn. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Apple er mye større tyver Svært lite av det de har, har de oppfunnet selv 6 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Iphone x er en fulstendig ripoff av andre telefoner. med dual kamere, drådløs lading, utfyllende skjerm. og sikkert flere ting. hvorfor er ikke dem dømt for det? 1 Lenke til kommentar
thelebrity68 Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Ille nok at Samsung er blitt store på tyveri,at noen stadig forsvarer dette er for meg en gåte. Man skal huske at patentrettigheter har bygget våre moderne samfunn. Sant nok. Men amerikanske patentlover åpner for å blokkere utvikling ved å patentere ting du ikke trenger mer en litt fantasi og en blyant for å få til. Massevis av teknologipatentene i USA er patenter a la "organisering av ikoner i rutemønster" eller "mobil enhet med skjerm som kan foldes sammen" (som bare venter på å hente milliarder fra den som først kommer med en brukbar skjerm som kan foldes sammen). Og det debatteres kraftig i USA om det ikke er på høy tid å sette grenser for hva som kan patenteres og hvor små krav som stilles til beskrivelsene av teknologien som patenteres. 4 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Patenter i moderne tid hindrer utvikling Uten patenter hadde vi vært bosatt på Mars og kurert kreft 2 Lenke til kommentar
FluggerNO Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Samsung selger fortsatt komponenter til Apple? I tilfelle så er det bare å sette opp prisene så renner pengene tilbake igjen Eller bare slutte å selge til Apple. Da hadde det nok kommet noen hinder i veien for Apple tenker jeg 2 Lenke til kommentar
manoqueen Skrevet 28. mai 2018 Del Skrevet 28. mai 2018 Startet Apple smarttelefonrevolusjonen med iPhone? Er det det som står i historiebøkene på barneskolen nå? 1 Lenke til kommentar
Aim insect oil Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Ille nok at Samsung er blitt store på tyveri,at noen stadig forsvarer dette er for meg en gåte. Man skal huske at patentrettigheter har bygget våre moderne samfunn. rettferdige patenter. ikke patenter som er tatt på ting som allerede er i bruk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå