Habazut Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Har i ca 5 år nå, hatt ett velfungerende hjemmenett. 63 kvm leil i murblokk. Utstyret står i stua. Fram til for en mnd eller 2 siden har det fungert knirkefritt på kjøkkenet og veranda. Nå er den ofte helt ute på veranda, og nesten ikke signal på kjøkken. Eneste jeg har gjort er ukentlig støvtørking. Hva skjer?. Har prøvd å skru av selvsagt. Må jeg resette hele skiten og oprette nettverket på nytt kanskje? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Høres ut som at routeren har takket for seg. En mulighet for å sjekke det er å sette den. Hvis den da ikke husker innstillinger du setter, så må du nok dessverre kjøpe ny router. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Har i ca 5 år nå, hatt ett velfungerende hjemmenett. 63 kvm leil i murblokk. Utstyret står i stua. Fram til for en mnd eller 2 siden har det fungert knirkefritt på kjøkkenet og veranda. Nå er den ofte helt ute på veranda, og nesten ikke signal på kjøkken. Eneste jeg har gjort er ukentlig støvtørking. Hva skjer?. Har prøvd å skru av selvsagt. Må jeg resette hele skiten og oprette nettverket på nytt kanskje? Prøvd å skifte kanal? Kan være noen naboer har fått nytt utstyr og det tilfeldigvis bruker samme kanal som deg, så om utstyret ditt støtter det, se om det kan vise en graf av aktive wifi-routere og hvilke kanaler de bruker, og så velg en som er lite i bruk. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Det er nok på tide og åpne lommeboka. En reset og gjenoppretting av innstillingene vil mest sannsynlig kun gi en midlertidig løsning. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Det er som tigerdyr sier: Mest sannsynlig interferens fra andre rutere. Egentlig er det rart du har kunnet holde på i 5 år uten å bli plaget av det før nå. Prøv alle kanalene etter tur, og velg den som funket best. Når det er sagt, så er kanskje ruteren din så gammel at du vil tjene på å oppgradere. De har ofte automatisk kanalvalg også. Lenke til kommentar
Habazut Skrevet 26. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2018 Det er som tigerdyr sier: Mest sannsynlig interferens fra andre rutere. Egentlig er det rart du har kunnet holde på i 5 år uten å bli plaget av det før nå. Prøv alle kanalene etter tur, og velg den som funket best. Når det er sagt, så er kanskje ruteren din så gammel at du vil tjene på å oppgradere. De har ofte automatisk kanalvalg også. Har ikke vært noe problem før nå nylig... Har hatt full tipp-topp dekning i hele kåken 5 år... så plutselig.. sliter på kjøkken og veranda. Ny PC i fjor sommer. Den forrige... tipp-topp dekning og ikke noe lagging. Kan jo være naboen da.... skal forske litt på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå