Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skoda Fabia 2004, dårlig lukt fra klimaanlegget, finner ikke innsug for kupeen.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg gjorde nylig en overhaling av klimaanlegget på den gamle Skoda'en, siden jeg ikke så nytten i å påkoste meg "store" summer på en gammel bil, når jeg kunne gjøre det selv.

Så har fått byttet motstanden til klimaanlegget, slik at det virker på alle trinn. Tok også ut selve viften, renset og smurte den.

Men nå merker jeg at det kommer dårlig lukt fra klimaanlegget, og jeg regner med at det har bygget seg opp litt bakterier og dritt inni kanalene. Så tanken var å rense dem på den enkle måten, med en sånn "Air Con Cleaner", men for å gjøre det må jeg finne innsuget til luften i kupeen.

Jeg trodde de befant seg under framsetene, siden det er to hull (tuber) der, men når jeg skrur på klimaanlegget og setter det på sirkulasjon, så merker jeg ingen luftstrøm til disse hullene. Jeg finner heller ingen annen plass i bilen hvor dette kan være. Har sjekket foran passasjersetet framme (under hanskerommet) siden det er to små hull (tuber) der også, men kan ikke si at jeg kjenner noen luftstrøm der heller.

Så er det noen som er klokere på dette enn meg, som kanskje kan hjelpe?

Regner med at selve systemet er nokså likt på VW, Audi og Seat fra samme år (2004), mulig på flere årsmodeller også.

Setter pris på all info!

- B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...