Gå til innhold

RYKTE: Så mye raskere blir høstens iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slutta å bruke telefoner pga fart. En 3 år gammel telefon oppleves akkurat like kjapp som en telefon fra 2018 uansett. Men er jo greit med bedre batteri.

 

Synd at IOS har falt veldig bakpå i forhold til android i funksjoner, fordi apple lager pene telefoner :)

Lenke til kommentar

"En krymping av systembrikken gir plass til flere ytelsesøkende transistorer, samtidig som energibehovet blir mindre."

 

Hva med å bytte ut transistorene som ikke gir økt ytelse? ;)

 

En krymping gir plass til flere transistorer på samme areal / brikke. Det gir økt ytelse.

 

...hvorfor gidder jeg... :p

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Slutta å bruke telefoner pga fart. En 3 år gammel telefon oppleves akkurat like kjapp som en telefon fra 2018 uansett. Men er jo greit med bedre batteri.

 

Synd at IOS har falt veldig bakpå i forhold til android i funksjoner, fordi apple lager pene telefoner :)

Lurer på hvilken 3 år gammel telefon som oppleves like kjapt som ny telefon pdd.

Og designet til iPhone var bra det, med makan til kjedelig design i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Batteri har vært iPhone sin akilleshæl. Samtidig er det her med ytelse til avansert AR, også spennende. Så en strømreduksjon på 40% i tillegg til 25% ytelsesøkning, høres svært bra ut.

 

Skjermen bruker fortsatt like mye strøm, så det blir ikke 40% lengre batteritid (dessverre).

Lenke til kommentar

 

Batteri har vært iPhone sin akilleshæl. Samtidig er det her med ytelse til avansert AR, også spennende. Så en strømreduksjon på 40% i tillegg til 25% ytelsesøkning, høres svært bra ut.

Skjermen bruker fortsatt like mye strøm, så det blir ikke 40% lengre batteritid (dessverre).

 

Det tror jeg vi alle er klar over, men alle monner drar. :)

Lenke til kommentar

 

 

Batteri har vært iPhone sin akilleshæl. Samtidig er det her med ytelse til avansert AR, også spennende. Så en strømreduksjon på 40% i tillegg til 25% ytelsesøkning, høres svært bra ut.

 

Skjermen bruker fortsatt like mye strøm, så det blir ikke 40% lengre batteritid (dessverre).

Det tror jeg vi alle er klar over, men alle monner drar. :)

Sikker på de ikke sparer inn ved å redusere batterikapasiteten også da...? ;)

Lenke til kommentar

RIP ANDROID

 

På papiret er A11 allerede raskest. Men når jeg åpner samme apper på Android, er det likevel raskere selv med gammel Kina Kirin some sitter i Huawei P20 pro enn med iPhone X. Testet 20 apps jeg bruker ukentlig.

 

Selv om iPhone skulle bli raskere, er det nok fortsatt et marked for telefoner under kr 10.000 :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Batteri har vært iPhone sin akilleshæl. Samtidig er det her med ytelse til avansert AR, også spennende. Så en strømreduksjon på 40% i tillegg til 25% ytelsesøkning, høres svært bra ut.

 

Du vil ikke se mye forbedret batteritid.

 

Det er batteriene som gjoerer apple så dårlige. Ikke ueffektive prosessorer. Mye annet so trekker stroem en prosessoren i en mobil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...