PgUp Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Eiendomsmeglere benyttes på frivillig basis, men ofte er de verdt mer enn de koster, siden folk gidder engasjere dem til oppdrag? Gid politikere fungerte på samme grunnlag - fremfor at de skal lage regler som rammer en uten at en har bedt om det.Virker veldig rart å forvente at politikere skal ha hensyn til deg som individ. De kjenner ikke deg.Nettopp derfor burde de ikke blande seg inn i min private økonomi, blant annet. Ja enten formes samfunnet rundt deg eller så fjerner vi det 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 (endret) Dere må gjerne flytte til land som har en failet stat og se hvordan det fungerer. Har ingen umiddelbare planer om å flytte til Norge, ettersom jeg allerede vet hvordan det fungerer der. Endret 27. mai 2018 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Dere må gjerne flytte til land som har en failet stat og se hvordan det fungerer.Har ingen umiddelbare planer om å flytte til Norge, ettersom jeg allerede vet hvordan det fungerer der.Hvor bor du og hva er det de gjør bedre enn norge? 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Hvor bor du og hva er det de gjør bedre enn norge? Det er noe mindre totalitært/autoritært regime, men like fullt ett regime. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Hvor bor du og hva er det de gjør bedre enn norge?Det er noe mindre totalitært/autoritært regime, men like fullt ett regime. Hmm Norge er vel blant de minst totalitære der ute så da lurer jeg virkelig på hva det kan være. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Hmm Norge er vel blant de minst totalitære der uteLang derifra, Norge er omtrent midt på treet i så hendseende. Mulig for forveksler konseptene autoritær ... og det som idag kalles demokratisk. Kina har per idag ett mindre autoritært regime enn både Norge og USA, men det også mindre demokratisk. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 (endret) Hmm Norge er vel blant de minst totalitære der uteLang derifra, Norge er omtrent midt på treet i så hendseende. Mulig for forveksler konseptene autoritær ... og det som idag kalles demokratisk. Kina har per idag ett mindre autoritært regime enn både Norge og USA, men det også mindre demokratisk. Noen eksempler på hvordan Kina er mindre "autoritært"? EDIT: Jaja, at spørsmålet er ubesvart er vel et slags svar. Endret 27. mai 2018 av Feynman 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Eiendomsmeglere benyttes på frivillig basis, men ofte er de verdt mer enn de koster, siden folk gidder engasjere dem til oppdrag? Gid politikere fungerte på samme grunnlag - fremfor at de skal lage regler som rammer en uten at en har bedt om det.Virker veldig rart å forvente at politikere skal ha hensyn til deg som individ. De kjenner ikke deg. Nettopp derfor burde de ikke blande seg inn i min private økonomi, blant annet. Ja enten formes samfunnet rundt deg eller så fjerner vi det Ingen har snakket om å fjerne noe samfunn. Samfunnet faller ikke sammen om en gjeng liberalister får delta på egne premisser. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Eiendomsmeglere benyttes på frivillig basis, men ofte er de verdt mer enn de koster, siden folk gidder engasjere dem til oppdrag? Gid politikere fungerte på samme grunnlag - fremfor at de skal lage regler som rammer en uten at en har bedt om det.Virker veldig rart å forvente at politikere skal ha hensyn til deg som individ. De kjenner ikke deg.Nettopp derfor burde de ikke blande seg inn i min private økonomi, blant annet.Ja enten formes samfunnet rundt deg eller så fjerner vi detIngen har snakket om å fjerne noe samfunn. Samfunnet faller ikke sammen om en gjeng liberalister får delta på egne premisser. Du kan ikke melde deg ut dessverre. Men du må gjerne flytte til et land uten stat og se hvordan det er. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Hmm Norge er vel blant de minst totalitære der uteLang derifra, Norge er omtrent midt på treet i så hendseende. Mulig for forveksler konseptene autoritær ... og det som idag kalles demokratisk. Kina har per idag ett mindre autoritært regime enn både Norge og USA, men det også mindre demokratisk. Ikke fra den definisjonen du finner nei. Makten er langt mer sentralisert i Kina og det er lite politisk frihet. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Du kan ikke melde deg ut dessverre. Men du må gjerne flytte til et land uten stat og se hvordan det er. Enn så lenge, men kanskje en gang i fremtiden. Inntil da får en utnytte systemet til det fulle, akkurat slik det utnytter meg Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Ikke fra den definisjonen du finner nei. Makten er langt mer sentralisert i KinaMakten er minst like sentralisert i Norge. Landet styres av en trio kvinnfolk. og det er lite politisk frihet.Politisk frihet er for politikere, resten vil å frihet til å gjøre som de vil. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Liberalisme er bra, men som alt annet ikke perfekt. Men mitt syn på hva liberalisme er samsvarer ikke med trådstarter intro eller det som diskuteres her. Denne videoen viser bedre hva jeg ser på som liberalisme: Som det nevnes i videoen: På tide med fornying. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Ikke fra den definisjonen du finner nei. Makten er langt mer sentralisert i KinaMakten er minst like sentralisert i Norge. Landet styres av en trio kvinnfolk. og det er lite politisk frihet.Politisk frihet er for politikere, resten vil å frihet til å gjøre som de vil.Og denne trioen har styrt i flere tiår, svarer ikke til befolkningen, har ingen motpartier osv? At de fengsler de som kritiserer dem? Ikke ofte jeg hører folk forsvare kommunistpartiet i Kina som bedre enn Norges styre. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Og denne trioen har styrt i flere tiår, svarer ikke til befolkningen, har ingen motpartier osv? At de fengsler de som kritiserer dem? Ikke ofte jeg hører folk forsvare kommunistpartiet i Kina som bedre enn Norges styre. Sammenlign utviklingen av levestandarden i Kina med samme i Norge de siste 30 årene. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Og denne trioen har styrt i flere tiår, svarer ikke til befolkningen, har ingen motpartier osv? At de fengsler de som kritiserer dem? Ikke ofte jeg hører folk forsvare kommunistpartiet i Kina som bedre enn Norges styre.Sammenlign utviklingen av levestandarden i Kina med samme i Norge de siste 30 årene. Du må jo sammenligne levestandarden som er nå. Og da blir Kina knust. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Du må jo sammenligne levestandarden som er nå.Hvorfor må jeg det? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Du må jo sammenligne levestandarden som er nå.Hvorfor må jeg det? Fordi vi lever nå. Når du starter helt på bunn er det åpenbart at utviklingen vil gå raskere. Vil du virkelig heller leve i Kina enn norge? 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 27. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2018   Det hjelper dessverre ikke at folket selv avkrefter dette.... gjennom sin deltagelse i den frivillige skattebetalingsordningen Siv Jensen har fått 0,00038 kroner inn i ekstra frivillig skatt per innbygger https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/siv-jensen-har-fatt-000038-kroner-inn-i-ekstra-frivillig-skatt-per-innbygger/3423477589.html Takk, denne lenken ovenfor gjorde meg oppmerksom på en annen interessant avgiftsrelatert greie. Veldig aktuell ved neste valg. Samt at Frp også får konkurranse fra et potensiellt nyoppstartet parti, om de får de nødvendige underskrifter (det nye partiet er glade i eiendomsskatt, obs): https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/solvik-olsen-om-bompengerekord---helt-userist-at-de-kritiserer-oss/3423477302.html Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. mai 2018 Del Skrevet 27. mai 2018 Du må jo sammenligne levestandarden som er nå.Hvorfor må jeg det?Fordi vi lever nå. Når du starter helt på bunn er det åpenbart at utviklingen vil gå raskere. Vil du virkelig heller leve i Kina enn norge?Per idag er Kina soleklart å foretrekke, det er ett adskillig friere land enn Norge. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå