knopflerbruce Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Er ironien hos Rogan eller Rubin, her? Jeg har til gode å se at hus klapper sammen fordi dets sjel oppdager at staten ikke fikk blande seg nok borti dets konstruksjon. Lenke til kommentar
Pastor Tim Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Er ironien hos Rogan eller Rubin, her? Jeg har til gode å se at hus klapper sammen fordi dets sjel oppdager at staten ikke fikk blande seg nok borti dets konstruksjon. Sjel? Det morsomme er at Rubin ikke ser den helt åpenbare nytteverdien med reguleringer innenfor feks. byggebransjen. Virker som om han ikke har tenkt helt gjennom konsekvensene av sitt ideologiske standpunkt. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 (endret) Det morsomme er at Rubin ikke ser den helt åpenbare nytteverdien med reguleringer innenfor feks. byggebransjen. Virker som om han ikke har tenkt helt gjennom konsekvensene av sitt ideologiske standpunkt.Ingen av dem har noe gjennomtenkt ideologisk standpunkt Rogan is not affiliated with any political party but has been described as having mostly libertarian views.[67][68] He endorsed Ron Paul in the 2012 U.S. presidential campaign[69] and Gary Johnson in the 2016 U.S. presidential campaign Rubin has described himself as a classical liberal.[23] In the 2016 presidential election he voted for Gary Johnson, but says he regretted this decision a few months after. https://en.wikipedia.org/wiki/Dave_Rubin Ikke overraskende er Rubin med i Young Turks Network (a progressive American news and commentary program on YouTube) hvilket er omtrent så venstrevridd som det blir i USA. Mannen er forvirret svært mye ser det ut som. Endret 23. juni 2018 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Pastor Tim Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 (endret) Ingen av dem har noe gjennomtenkt ideologisk standpunkt Alle som har fulgt Rubins mediepolitiske reise fra The Young Turks til The Rubin Show vet at han blitt en hardbarka libertarianer de siste årene. Rogans politiske ståsted virker å være langt mer pragmatisk, med meninger som spinner fra venstre til høyre. Endret 23. juni 2018 av Pastor Tim Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Alle som har fulgt Rubins mediepolitiske reise fra The Young Turks til The Rubin Show vet at han blitt en hardbarka libertarianer de siste årene.Ikke akkurat noen hardbarka libertarianer som ikke klarer å svare på noe så enkelt som de spørsmålene Rogan fremla. Rogans politiske ståsted virker å være langt mer pragmatisk, med meninger som spinner fra venstre til høyre.Ingen av de to har noe klart politisk ståsted. Lenke til kommentar
Pastor Tim Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 (endret) Ikke akkurat noen hardbarka libertarianer som ikke klarer å svare på noe så enkelt som de spørsmålene Rogan fremla. Ingen av de to har noe klart politisk ståsted. Jeg vet ikke om det er mulig for en libertarianer å svare bedre på de spørsmålene. Rubin er bevisst obskur om sitt politiske ståsted for å male talkshowet sitt som en nøytral arena hvor begge sider kan utveksle ideer fritt. Men hvis man faktisk ser intervjuer med mannen, som denne med Rogan og de han utfører selv, skinner hans libertarianske ståsted tydelig frem. Endret 23. juni 2018 av Pastor Tim Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 (endret)   Jeg vet ikke om det er mulig for en libertarianer å svare bedre på de spørsmålene. Rubin er bevisst obskur om sitt politiske ståsted for å male talkshowet sitt som en nøytral arena hvor begge sider kan utveksle ideer fritt. Men hvis man faktisk ser intervjuer med mannen, som denne med Rogan og de han utfører selv, skinner hans libertarianske ståsted tydelig frem. Kun om du befinner deg på ytre venstresiden tror jeg ... mannen fremstår ikke som liberal overhode for meg. Han fremstår som en forvirret sentrumspolitiker (i amerikans forstand omtrent der FrP befinner seg). Endret 23. juni 2018 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Pastor Tim Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018  Kun om du befinner deg på ytre venstresiden tror jeg ... mannen fremstår ikke som liberal overhode for meg. Han fremstår som en forvirret sentrumspolitiker (i amerikans forstand omtrent der FrP befinner seg). Han vil nærmest ikke ha noen reguleringer. Selv ikke FRP-ere vil fjerne alle reguleringer. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Er ironien hos Rogan eller Rubin, her? Jeg har til gode å se at hus klapper sammen fordi dets sjel oppdager at staten ikke fikk blande seg nok borti dets konstruksjon. https://en.wikipedia.org/wiki/Sampoong_Department_Store_collapse 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Han vil nærmest ikke ha noen reguleringer. Selv ikke FRP-ere vil fjerne alle reguleringer.Ikke etter Dolkesjø ... dog endel av retorikken henger igjen. Lenke til kommentar
Pastor Tim Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 https://en.wikipedia.org/wiki/Sampoong_Department_Store_collapse Entrepenørene fikk heldigvis en dårlig anmeldelse på Yelp. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 (endret) https://en.wikipedia.org/wiki/Sampoong_Department_Store_collapseDu burde muligens legge ved link til en kollaps i ett land der de IKKE har reguleringer? Ellers kunne folk tro at reguleringene deres fører til kollaps. Endret 23. juni 2018 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Entrepenørene fikk heldigvis en dårlig anmeldelse på Yelp. Beste med Yelp er at du kan manipulere resultatene der uten problemer. Spesielt om du har penger så kan du få hva anmeldelser du vil på Yelp... 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Du burde muligens legge ved link til en kollaps i ett land der de IKKE har reguleringer? Ellers kunne folk tro at reguleringene deres fører til kollaps. Ingen land har ingen reguleringer. Dette er et tilfelle hvor reguleringer er ignorert. Altså bygget som om det var ingen reguleringer. Og da skjer dette. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Ingen land har ingen reguleringer. Dette er et tilfelle hvor reguleringer er ignorert.Hvor har du det fra? Altså bygget som om det var ingen reguleringer. Og da skjer dette.Nei, det er intet der som tilsier at det ikke har fulgt regulasjonene til punkt å prikke .... kanskje vi kan legge skylden på dårlig regulasjon isteden? Eller på byråkratene som godkjente bygningen? Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 (endret) Liberalisme med sikring av sosial sikkerhet for alle blir ikke liberalisme. Da vil alternativet være Jonas G. Støre :-) Høres bra ut? Har hørt at enkelte truer med Støre dersom barna deres ikke kommer seg i seng om kvelden :-) Endret 23. juni 2018 av lada1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Hvor har du det fra? Nei, det er intet der som tilsier at det ikke har fulgt regulasjonene til punkt å prikke .... kanskje vi kan legge skylden på dårlig regulasjon isteden? Eller på byråkratene som godkjente bygningen? Kanskje du bør lese hva som står før du kommenterer? Svarene på spørsmålene er nemlig der. 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 kanskje vi kan legge skylden på dårlig regulasjon isteden? Eller på byråkratene som godkjente bygningen?Strengt tatt er det vel ingeniører som godkjenner. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Kanskje du bør lese hva som står før du kommenterer? Svarene på spørsmålene er nemlig der.Jeg har lest, men du har ikke. Strengt tatt er det vel ingeniører som godkjenner.Ingeniører kan bli ansatt av staten de også. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Ingeniører kan bli ansatt av staten de også.Jada. Jeg bare poengterer at vi ikke snakker om innvalgte folk via demokrati som finner på regler og sjekker at de følges. Vi snakker om folk med relevant utdannelse og erfaring. At de jobber for staten endrer ikke dette. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå