Thoto79 Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 "Folk er idioter og politikere og byråkrater er genier"-argumentet er vel litt for tynt selv for deg? Det kom litt i skyggen av logikkbristene som ble servert ifra andre siden. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) Det kom litt i skyggen av logikkbristene som ble servert ifra andre siden.Det var vel logikkbrister på begge sider der. Dog hva kan man forvente av "liberalister"? Endret 17. juni 2018 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Det var vel logikkbrister på begge sider der. Dog hva kan man forvente av "liberalister"? En slik happy-go-lucky mentalitet blir så åpenbart uansvarlig når det kan stå om fare for liv og helse, for å ikke snakke om korrupsjon og svindel. Det virker nesten umodent lite gjennomtenkt å stå så prinsippfast opp imot sunn fornuft når vi samtidig ser at felles statlige reguleringer med lovhjemmel er avgjørende som virkemiddel mot dette. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 En slik happy-go-lucky mentalitet blir så åpenbart uansvarlig når det kan stå om fare for liv og helse, for å ikke snakke om korrupsjon og svindel.Du snakker om å overlate livsviktige ting som matforsyningen til Staten? Det virker nesten umodent lite gjennomtenkt å stå så prinsippfast opp imot sunn fornuft når vi samtidig ser at felles statlige reguleringer med lovhjemmel er avgjørende som virkemiddel mot dette.Stemmer, felles statlige reguleringer med lovhjemmel er avgjørende som virkemiddel mot sunn fornuft. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Du snakker om å overlate livsviktige ting som matforsyningen til Staten? Stemmer, felles statlige reguleringer med lovhjemmel er avgjørende som virkemiddel mot sunn fornuft. Så du forventer at folk flest har både sunn fornuft og at deres "sunne fornuft" er sammenfallende? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Så du forventer at folk flest har både sunn fornuft og at deres "sunne fornuft" er sammenfallende? Jeg forventer at folk flest har sunnere fornuft enn politikere når det gjelder å bruke sine egne penger. Intet tyder på at deres prioriteringer vil være sammenfallende med alle andre nordmenn ... slik politikerne ser ut til å tro. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Jeg forventer at folk flest har sunnere fornuft enn politikere når det gjelder å bruke sine egne penger. Intet tyder på at deres prioriteringer vil være sammenfallende med alle andre nordmenn ... slik politikerne ser ut til å tro. Merkelig slutning så lenge avgjørelsene som blir tatt er basert på en fordelingspolitikk som støttes av ett bredt politisk flertall. Uansett, kan du si deg enig i Rogans argumentasjon rundt viktigheten at det er en statlig oppgave å regulere denne bransjen m.fl? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) Merkelig slutning så lenge avgjørelsene som blir tatt er basert på en fordelingspolitikk som støttes av ett bredt politisk flertall. Det er vel stort sett irrelevant hva politikerne blir enige seg imellom, eller? Uansett, kan du si deg enig i Rogans argumentasjon rundt viktigheten at det er en statlig oppgave å regulere denne bransjen m.fl? Jeg er usikker på hvem av de to som er Rogan, begge fremstår som helt enige om ar reguleringer er helt OK så lenge de er "nødvendige". Tviler dog på at jeg vil si meg enig, uansett hvem som er hvem, men det er jo greiere om man skal ta for seg "argumentene" om man vet hvilke "argumenter" man skal ta tak i. Endret 17. juni 2018 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Det er vel stort sett irrelevant hva politikerne blir enige seg imellom, eller? Jeg er usikker på hvem av de to som er Rogan, begge fremstår som helt enige om ar reguleringer er helt OK så lenge de er "nødvendige". Tviler dog på at jeg vil si meg enig, uansett hvem som er hvem, men det er jo greiere om man skal ta for seg "argumentene" om man vet hvilke "argumenter" man skal ta tak i. Orker ikke å forklare deg de demokratiske prosessene som legitimerer at politiske beslutninger blir tatt av folkevalgte, men jeg kan bekrefte at det hele henger i hop. Rogan er herren uten hår sett og akseptert som politisk moderat, mens den andre er han som trakk svarteper hvorav som homofil og liberalist må sitte å argumentere for religiøse nut-bags som ikke vil servere kake til nettopp homofile Hele klippet under: https://www.youtube.com/watch?v=GqJrs6l8kpg Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Orker ikke å forklare deg de demokratiske prosessene som legitimerer at politiske beslutninger blir tatt av folkevalgte, men jeg kan bekrefte at det hele henger i hop.Det hele minner foruroligende mye om flat jord diskusjonen. Der ledes gjerne ordet av folk som sliter med å se at det finnes noe bortenfor horisonten, ergo finnes ikke horisonten. Her sliter man visst med å se sammenhengen mellom folkevalgte og hva og hvorfor de bestemmer, ergo er det ingen sammenheng. Derfra trekkes videre en hel haug med absurde slutninger basert på det villedende verdensbildet de sitter med. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 (endret) Det er jo nettopp slike hersketeknikker du illustrerer her. Din konklusjon: "Jo de går til ting som dette." Så jo, du konkluderer.... Nei. De som rapporterer tall for helseutgifter rapporterer forskjellige tall. Tallene fra SSB som mange rapporterer som er rundt 340 milliarder kroner er alle helseutgifter i Norge. Ikke offentlige utgifter. I statsbudsjettet står det bare hvor mye staten bruker på helse. Private bruker også egne penger på helse i Norge. Sveits har mye lavere offentlige utgifter til helse, men totalt sett bruker de mer penger enn Norge på helse. Jeg tror jeg leste at offentlige stod for 77% av utgifter til helse i Norge, så alle helseutgifter fra alle budsjettposter bør da ligge rundt 250 milliarder for Norge. Som er 20%. Så ingen lyver. De rapporterer forskjellige tall. Alle er riktige. Sykepleien.no sier ca 85%. Hvis du ikke ser hvor pengene blir brukt er du blind, men det gidder jeg ikke å diskutere med en person som mener hver eneste krone staten bruker er sløseri. Det er lett å se hvor pengene går, er bare å søke litt: Suveren sløseriseier til Helse Sør-Øst. Offentlig sløseri fortjener sløseriprisen. Så hvem som er blind er nok gjenstand for diskusjon. Endret 18. juni 2018 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Nei. Haha, for en glimrende diskusjonsteknikk. Svært overbevisende. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Suveren sløseriseier til Helse Sør-Øst. Offentlig sløseri fortjener sløseriprisen. Disse går begge til samme artikkel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Haha, for en glimrende diskusjonsteknikk. Svært overbevisende. Like overbevisende som dine "argumenter". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Disse går begge til samme artikkel. Fikset: https://www.civita.no/2018/03/31/offentlig-sloseri-fortjener-sloseriprisen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Like overbevisende som dine "argumenter". I det minste har jeg jo argumenter. Du svarer bare "nei". Hvor barnslig er ikke det? Kan du forklare hvorfor det ikke er en konklusjon fra din side? Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Her er hva jeg har litt problemer med med liberalisme. Hvordan skal dette bli bedre med ingen reguleringer? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Et spørsmål: Hvorfor er liberalisme og reguleringer motsetninger? Er det noen om er "seriøse liberalister" som ikke ønsker noen form for reguleringer? 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Et spørsmål: Hvorfor er liberalisme og reguleringer motsetninger? Er det noen om er "seriøse liberalister" som ikke ønsker noen form for reguleringer?Det er motsetninger fordi liberalister vil ha bort reguleringer for å gi folket, produsenter, valg over hvordan ting lages og gjøres. De vil ikke ha staten til å bestemme hva og hvordan ting kan gjøres. Deres argument er gjerne at konsumenten vil velge bort hva de ikke vil ha og dermed drive opp kvalitet og ned pris. At ingredienser er ukjente for forbruker virker til å være et uviktig poeng. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå