emsii Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 (endret) Hei! Er det noen her som studerer eller har studert Jus i Bergen, og vil dele sin erfaring? Om jeg har forstått det rett så er det 8-10 mindre eksamener i året, en del obligatorisk oppmøte samt mye gruppearbeid? Men kun frem til 3. året? Blir det et konstant stress, eller vender man seg til å være i "evig eksamensperiode"? Endret 24. mai 2018 av emsii Lenke til kommentar
A99 Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Hei, jeg studerer jus ved UiB. Det er ikke så mye obligatorisk oppmøte som mange kanskje tror. Som regel er det en dag i uka at vi har obligatorisk oppmøte. Noen ganger to dager i uka. I tillegg kan man være borte fra noen, så lenge man har 75 prosent oppmøte (og der teller også innleveringer og kommentering av medstudenters oppgaver). Jeg liker veldig godt hvordan opplegget er her. Man blir kanskje vant til å være i en «evig eksamensperiode», men det positive er at man har ett emne av gangen og fortløpende blir ferdig med emner. Du blir på en måte «tvunget» gjennom pensum ved å måtte skrive innleveringer, og man lærer mye av å få tilbakemelding på innleveringene. Så sånn sett vet man som regel hvordan man ligger an. Det blir mindre obligatorisk frem til 3. året, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå