Gå til innhold

Demovare (hk) fra Komplett: AMD-oppgradering av P2

Lch

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et hovedkort til en maskin som skal oppgraderes, og siden det ikke er noe kritisk, så tenkte jeg på et demobrukt socket A hovedkort fra Komplett.

VIA133 har jeg tenkt å holde meg unna, men jeg lurte litt på om noen har noen anbefalinger å komme med, både generelt mhp. chipset og spesielt mhp. modeller. Jeg tenkte på et med LAN, ellers har jeg ingen preferanser. S-ATA, RAID etc er bare overkill.

De hadde en bråte med nForce-hovedkort inne på Trd-butikken, men jeg husker ikke hvilken modell det var.

(de har en liste over ting de har lokalt, visstnok)

Er det noe ellers som tyder på at demovarer er en dårlig idé?

Grunnen til at det skal være AMD, er rett og slett at det er en AMD XP-prosessor som skal dyttes inn, så ikke gi meg noe P4-anbefalinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke må ha det ekstremt billig er det klart beste et nForce2-kort. Både Asus A7N8X (-X/Deluxe/VM) og Abit NF7(-S) får du for rundt 5-600kr, det er veldig gode kort.

Edit: OK, ser dette kanskje er litt overkill for deg, men uansett er det veldig gode kort til en billig penge.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar

De hadde ikke noen brukbare KT266A-kort inne, men de hadde et lass med MSI K7N420 til 450,- (nå nedsatt til 350,-), med LAN, så jeg er nokså fornøyd. :)

Nå leser jeg omtaler og ser om kjøpet var godt. Takk for alle innspill.

Edit: Hm. Det står K7N415 på lappen på undersiden av kortet, men alt annet, deriblant kvitteringen, sier at det er et 420-kort. Jeg er ikke så godt kjent med nForce-kortene, er dette dårlig nytt?

(jeg googler etter svarene imens ;) )

2xEdit: Fant det. Det mangler bare integrert VGA. En god ting, altså.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
De hadde ikke noen brukbare KT266A-kort inne, men de hadde et lass med MSI K7N420 til 450,- (nå nedsatt til 350,-), med LAN, så jeg er nokså fornøyd. :)

Nå leser jeg omtaler og ser om kjøpet var godt. Takk for alle innspill.

Edit: Hm. Det står K7N415 på lappen på undersiden av kortet, men alt annet, deriblant kvitteringen, sier at det er et 420-kort. Jeg er ikke så godt kjent med nForce-kortene, er dette dårlig nytt?

(jeg googler etter svarene imens ;) )

2xEdit: Fant det. Det mangler bare integrert VGA. En god ting, altså.

Noen kjøpte de i går/dag :wallbash: Hadde tenkt å kjøpe et selv....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Vel, det er et nForce1-kort, ikke 2. Ville heller betalt de 70 kronene ekstra for nForce2, men det er sikkert et greit kort.

Dette var i Datakjeden-butikken i Trd. De hadde ikke nForce2-kort til 420,-, jeg tror ikke de hadde nForce2 i det hele tatt, faktisk.

Lenke til kommentar

Ja, beklager, jeg var litt upresis på det punktet. :)

Det var altså snakk om kjøp i selve Datakjeden-butikken her i Trd, siden jeg må ha dette med meg på flyet hjem (som sagt, ikke min boks som skal oppgraderes).

De har liksom samme varene som Komplett, så det var der de kom inn i bildet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...