Gå til innhold

Battlefield V avslørt med trailer og masse info


Anbefalte innlegg

Spol litt tilbake! Jeg har spilt min andel timer i denne serien. Jeg vet at traileren ikke representerer mengden med action som multiplayeren vil inneholde. Og det er det ingen som tror heller.

 

Det folk reagerer på er hvor lite Dice/EA har brydd seg autentisiteten til historien. (Merk at jeg skrev autentisitet og ikke nøyaktighet)

 

Ingen sier at de vil ha et milsim hvor de må bruke tid på å finne batterier til den ultrarealistiske radioen sin. Ingen vil bli droppet i fallskjerm 20 minutter utenfor krigssonen. For så å gjøre det samme igjen etter at noen sniper deg, fordi saniteten din ikke tok med nok adrenalinsprøyter.

 

Ingen ønsker som sagt en realistisk milsim. Men vi kan da ønske at spillet skal ha noe troverdighet. 

 

Ingen klager heller på at de har valgt en kvinnelig protagonist. Var det kvinnelige soldater i 2. verdenskrig? Ja. Hadde all roller som enten sykesøstre, gledespiker eller kokker? Nei. Men det betyr ikke at kvinnelige karakterer må presset inn i hvert spill og scene. Det blir ikke troverdig når de har kokt opp en karakter som sloss på fronten med ansiktsmaling og en myoelektrisk protese. I 1940.

 

Men man må for all del huske å være politisk korrekt når man prøver å gjenskape det 20. århundrets største tragedie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spol litt tilbake! Jeg har spilt min andel timer i denne serien. Jeg vet at traileren ikke representerer mengden med action som multiplayeren vil inneholde. Og det er det ingen som tror heller.

 

Det folk reagerer på er hvor lite Dice/EA har brydd seg autentisiteten til historien. (Merk at jeg skrev autentisitet og ikke nøyaktighet)

 

Ingen sier at de vil ha et milsim hvor de må bruke tid på å finne batterier til den ultrarealistiske radioen sin. Ingen vil bli droppet i fallskjerm 20 minutter utenfor krigssonen. For så å gjøre det samme igjen etter at noen sniper deg, fordi saniteten din ikke tok med nok adrenalinsprøyter.

 

Ingen ønsker som sagt en realistisk milsim. Men vi kan da ønske at spillet skal ha noe troverdighet. 

 

Ingen klager heller på at de har valgt en kvinnelig protagonist. Var det kvinnelige soldater i 2. verdenskrig? Ja. Hadde all roller som enten sykesøstre, gledespiker eller kokker? Nei. Men det betyr ikke at kvinnelige karakterer må presset inn i hvert spill og scene. Det blir ikke troverdig når de har kokt opp en karakter som sloss på fronten med ansiktsmaling og en myoelektrisk protese. I 1940.

 

Men man må for all del huske å være politisk korrekt når man prøver å gjenskape det 20. århundrets største tragedie. 

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Virginia_Hall

Enough said.

Lenke til kommentar

 

Forstår du at det er snakk om customization i online-modusen? De lar deg velge kjønn. De lar deg velge om du vil ha ansiktsmaling. Å ha kvinner også gjør at spillet har mer valgfrighet. Vil du spille som en av de kvinnelige soldagene? Flott da får du gjøre det. Hvis ikke kan du velge en mann. Hvorfor sier du at de blir presset inn når de var en del av andre verdenskrig? Det er da ikke noe å presse inn. De var der. At de fleste ikke visste det på forhånd gjør at det blir ekstra fokus på det, og derfor virker det som det er politisk korrekthet, men det er ikke det. 

 

 

Tenk over dette: Ingen hadde reagert om det ikke var kvinnfolk med i spillet. Så derfor er ikke pga politisk korrekthet at de tar det med. De tar det med fordi det faktisk var kvinnelige soldater i krigen, og fordi det gir spillet mer valgfrihet.

 

 

Alt man kan velge i spillet er ting som var til stede i andre verdenskrig. Blir det kanskje litt feil representasjon hvis alle springer rundt med proteser og ansiktsmaling? Klart det, men det er et spill og folk får velge det de vil.

 

Det var ikke naturlig at det lå 20 snipere på en sandhylle eller 300 granater flyger langs en korridor heller

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår du at det er snakk om customization i online-modusen? De lar deg velge kjønn. De lar deg velge om du vil ha ansiktsmaling. Å ha kvinner også gjør at spillet har mer valgfrighet. Vil du spille som en av de kvinnelige soldagene? Flott da får du gjøre det. Hvis ikke kan du velge en mann. Hvorfor sier du at de blir presset inn når de var en del av andre verdenskrig? Det er da ikke noe å presse inn. De var der. At de fleste ikke visste det på forhånd gjør at det blir ekstra fokus på det, og derfor virker det som det er politisk korrekthet, men det er ikke det.

 

 

Fullstendig klar over det. Men ansiktsmaling, robotproteser, Kanatasverd og en krikkertkølle? Var det Battlefield Heroes eller Battlefield V som ble vist frem?

 

 

Tøff kvinne. Men tjenestegjorde handikappede koordinatorer som soldater på Vestfronten?

Hun sloss. I Frankrike. Hvor denne traileren finner sted. Uten en fot.

Så... Ja.

 

 

Hun var aldri soldat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ansiktsmaling, *tidsriktig protese* og katana sverd har blitt linket til som dokumentert har forekommet ja.

 

Uansett så synes jeg fokuset blir feilplassert. Her gjør DICE utrolig mange gode endringer og alt fokuset havner på det kosmetiske. Gameplay is king og er alltid det som skal ha høyest fokus.

 

Her en tekst som oppsummerer det vi vet foreløpig. Anbefales

 

https://redd.it/8mb14a

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tråden her vitner om at flere ikke forstår kritikken. Da de ikke klarer å skille mellom tematikk/setting og gameplay. Kritikken skyldes delvis fordi folk frykter at Battlefield skal bli mer som Fortnite og CoD dvs. mindre opptatt av historiske settingen og heller satse på yngre spillere. Customization i CoD er ikke så ille, med mindre når folk løper rundt med St.Patricks day hatter. I Fortnite har det tatt helt av, og det vitner også hvilket aldersgruppe det er rettet mot. Personlig liker jeg customazation av karakterer du spiller så lenge det ikke går på bekostningen av autentisitet. Håper bare ikke Battlefield blir drøyere enn CoD for min del.

 

Call of Duty WW2:

RyERO2S.jpg

 

Fortnite:

fortnite-cosmetics-1101038.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kilder på dette?

 

I følge noen på Reddit så var det en utvikler ved Dice som sa man kunne gjøre det, og så var det en annen som sa det var under vurdering. Så det virker som det kan bli et alternativ, men det er for tidlig å si for sikkert. Med tanke på alle andre endringene de har gjort for å faktisk lytte etter spillerne så tror jeg det blir et reelt alternativ. Hvis det viser seg å ikke bli det så får de som vil ha det bare rope ut så blir det nok å skje. De som ikke vil se customization blir ikke å bruke penger på det uansett, så de tjener mer på å ha den muligheten i spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ansiktsmaling, *tidsriktig protese* og katana sverd har blitt linket til som dokumentert har forekommet ja.

 

Uansett så synes jeg fokuset blir feilplassert. Her gjør DICE utrolig mange gode endringer og alt fokuset havner på det kosmetiske. Gameplay is king og er alltid det som skal ha høyest fokus.

 

Her en tekst som oppsummerer det vi vet foreløpig. Anbefales

 

https://redd.it/8mb14a

Ikke glem, sekkepipe, kilt, langbue og middelaldersverd har blitt brukt. I likhet med jenter så foretrekker jeg at helheten stemmer. Både utseende og personlighet. Jeg er ikke så kresen på utseende, men det finnes da grenser. Gameplay betyr mye, allikevel er ikke det alltid nok.

 

 

På mange måte jeg savner jeg dedikerte server (community servere). På en annen side ikke, jeg spilte litt i klan i starten BF3 en tid hvor AEK og assault class var den sterkeste infantryklassen. Når du tok med deg disse ferdighetene fra klankampen og med en klanvenn eller to på en public server ble vi fort kicket for "team stacking" Det var utrolig surt å bli straffet for å samarbeide, det er gøy å se at DICE vil premiere lagarbeid :)

 

SQUAD POINTS

  • If your squad does exceedingly well in battle your squad will rack up points, only the squad leader can spend these points though. They can be spent on things like rockets, as seen in the trailer, supply drops, heavy weapons pickups (like on battlefield 4), smoke screens for pushing, vehicles and more. elite classes and behemoths are completely gone.

 

Det er 100% sikkert at det ikke blir like ille som Fortnite. Det blir nok en mellomting mellom BF1 og CoD

Fult klar over det, men liker ikke utviklingen.

 

Får håpe det ikke tar helt av.. 

 

 

 

 

Det er 100% sikkert at det ikke blir like ille som Fortnite. Det blir nok en mellomting mellom BF1 og CoD

Pluss at man kan slå av Customization i menyen, slik at du kun ser standard modellene for hver side.

 

Kilder på dette?

 

Enig, håper det ikke tar av helt. Har ønsket meg et Battlefield i WW2-tema siden BF2. Battlefield 1942 var tidenes favoritt. Endelig får vi et Battlefield spill i WW2, så jeg håper at jeg kan spille få det uten at jeg må se folk løpet rundt i karnevalkostyme.

 

Kan man skru dette av og på så er det en fantastisk feature, og jeg kommer sannsynligvis til å benytte meg av begge.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

 

Kilder på dette?

 

I følge noen på Reddit så var det en utvikler ved Dice som sa man kunne gjøre det, og så var det en annen som sa det var under vurdering. Så det virker som det kan bli et alternativ, men det er for tidlig å si for sikkert. Med tanke på alle andre endringene de har gjort for å faktisk lytte etter spillerne så tror jeg det blir et reelt alternativ. Hvis det viser seg å ikke bli det så får de som vil ha det bare rope ut så blir det nok å skje. De som ikke vil se customization blir ikke å bruke penger på det uansett, så de tjener mer på å ha den muligheten i spillet.

 

 

Om dette er tilfelle så er det vertfall ikke noe grun til kritikk. Håper du har rett. Elsker BF2 og har siden ikke fått meg til å like BF spill, håper dette spillet klarer å fange meg. 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...