Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Terrasse

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg og min samboer har fått tilbud på ny terrase hjå lokalt snekkerfirma (dei har veldig bra rykte for seg med tanke på godt hpndtverk).Terrasen skal bygges over eksisterende terrasse og bygges større.Den blir i L form.Visst ikkje eg har rekna heilt feil,så blir den rundt ca 30 kvadrat.Det skulle ta rundt ein uke å bygge den.Uansett,fikk pris på 142 000 kr inkludert mva.Men da kommer støping utenom.Og eg må grave litt og legge duk og singel.Eg er ingen snekker og har vel egentlig ikkke so god peiling på priser pp slikt,material osv.Men var ikkje 142 000 kr veldig dyrt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur kansje den blir mellom 36 og 40 kvadrat.rekna litt feil.mulig svigerbror min tar på seg jobben med litt handtlanger jobb ifra meg :p Men ikkje heilt avklart enda.Men uansett,kunne tenkt meg fleire synspunkt på prisen. :)

Lenke til kommentar

Planlegger du å legge nye terrassebord over gamle, eller fjerne eksisterende terrassebord og skjøte bærebjelkene? 

Man får jo komposittplank for hele terrassen til under 30k, og 2-3k for nye bærebjelker. Rekkverk i glass får man til rundt 1000kr pr løpemeter. Fundamentering, markisolasjon og stolpesko er ikke sååå dyrt. 

Syns det tilbudet hørtes ganske dyrt ut. Men igjen, to mann og 5 dager full jobb koster jo ihvertfall 40'000 inkludert moms. 

Lenke til kommentar

Det høres for min del urimelig ut at de skal bruke en hel uke på å snekre sammen noen bord til terrasse. 30-40 kvadrat er da ikke såååå stort. Og disse er proffe, så det burde gå kjappere.

Ja, det tar tid med grunnarbeidet. Men du skriver selv at graving og støping kommer utenom. Da gjenstår bare plankearbeidet. Som tidligere nevnte innlegg kan du kanskje regne med en fordeling på 40.000 i materialer, samt 100.000 i arbeid hvis de er to stykker.

Men kan ikke fatte og begripe at det skal gå med 80 arbeidstimer for en terrasse??? Med mindre du har planer om noe veldig spesielt?

Lenke til kommentar

"to mann og 5 dager full jobb koster jo ihvertfall 40'000 inkludert moms" -> Om du regner 8 timer x2 x5 à 1000,- + mva, så blir det 100.000,- i bare arbeidspenger.

Er vel kanskje litt i overkant å fakturere 1000kr timen PLUSS mva for snekkertjenester... Jeg tenkte 500 inkl.mva, men når jeg tenker etter er kanskje rundt 600/timen mer riktig. Sjekket med Byggmester Olaf Haugland, og de opererer med 489/time eks.mva, altså rett over 600 inkl.mva. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...