Gå til innhold

Endelig fri data abb. Chili mobil starter ballet

Anbefalte innlegg

Eller så kan det slå feil vei å tilbudet bli borte så vi igjen blir sittende med latterlig småe kvoter.

Det er vel mindre sannsynlig.

Nabolandene er også godt i gang med 1000 GB-kvoter, så det er nok en trend som kommer til Norge hos de andre operatørene også skal du se.

Dette er jo noe de har "kalkulert" før de lanserte det nye abonnementet, så dette er nok forventet i stor grad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.proff.no/selskap/chili-mobil-as/bergen/mobilkommunikasjon-og-utstyr/IGHYNU507S2/

kun 10 ansatte?

https://www.tek.no/artikler/chilimobil-bytter-fra-telenor-til-telias-nett/377365

100 millioner kr? Koster det så mye å leie telia sitt infrastruktur? Med slike priser må de ha 20 millioner kunder for å tjene penger.

Tror heller de bør prioritere anderledes. Gjør det mulig å si opp avtalen på minside istedenfor å måtte ringe eller sende epost som de ikke svarer på.

De påstår at tallene for 2017 er bedre, de er ikke offisielle enda ser det ut til, og at de har bedre margin etter overgangen fra å leie nett hos Telenor til Telia ifølge denne artikkelen hos e24.no fra april i år:

https://e24.no/digital/chili-mobil/chili-mobil-har-kapret-den-gamle-chess-sjefen/24301948

De kjøpte også opp et teknologiselskap tidligere i år så de må ha fått inn litt fersk kapital:

https://e24.no/digital/chili-mobil/chilimobil-kjoeper-gr-ndersatsingen-til-tidligere-telenor-topper/24314198

Så grepene over gir meg tro på at det står noen bak ChiliMobil som har lyst til å satse men som dessverre har nedprioritert/ikke kunne fortutsett hvilken pågang kundeservice ville få når de lanserte den nye abonnnementsporteføljen sin.

Lenke til kommentar

Da har jeg portert klokken 11 i dag, gikk fint

Men første problem dukker opp når jeg skal aktivere bankid på mobilen.

Får en feilmelding når jeg prøver

For å sjekke om det er hos chilimobil eller Nordea problemet ligger, prøvde jeg aktivere et Telenor kontant kort jeg hadde liggende, 

det gikk fint.

andre som ikke har fått aktivert bankid hos Chili?

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Fung

For å sjekke om det er hos chilimobil eller Nordea problemet ligger, prøvde jeg aktivere et Telenor kontaktkort jeg hadde liggende, 

det gikk fint.

Var ikke noe problem å aktivere Bankid da jeg ble kunde hos ChiliMobil den 31. mai. Ville kanskje ventet litt og så prøvd igjen. Ser ikke ut til at det er noen driftsmeldinger om Bankdid dog.

Lenke til kommentar

For å sjekke om det er hos chilimobil eller Nordea problemet ligger, prøvde jeg aktivere et Telenor kontant kort jeg hadde liggende, 

det gikk fint.

Fungerer helt fint for meg.

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke hørt noe før dette;

"Hei. Vi minner om at Chili Fri Data er et mobilabonnement. Vi ser at du har hatt et dataforbruk de siste dagene som kan tyde på at abonnementet ikke er brukt i henhold til vilkårene for abonnementet, og sperrer abonnementet for databruk. Ta kontakt med Chilimobils kundesenter (915 02 445) om du har spørsmål. Hilsen oss i Chilimobil."

Lenke til kommentar

Det beste med nedverdigelsen er ikke at Chilimobil har strupet dataen, men joda. Brukeren annonserte dette også på forumet til glede for oss andre.

Jeg har nå brukt telefonen ukritisk siden 5. Juni og har nådd 17 GB i forbruk. Befinner meg nå i Spania og sutter litt på de 12 GB som er inklusive der, når vi er ute på farten og ikke har tilgang på fibernettet i huset. :)

• Liker 7
Lenke til kommentar

Det beste med nedverdigelsen er ikke at Chilimobil har strupet dataen, men joda. Brukeren annonserte dette også på forumet til glede for oss andre.

Jeg har nå brukt telefonen ukritisk siden 5. Juni og har nådd 17 GB i forbruk. Befinner meg nå i Spania og sutter litt på de 12 GB som er inklusive der, når vi er ute på farten og ikke har tilgang på fibernettet i huset. :)

De strupet altså ikke databruken, de sperret den.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye fikk du brukt før de sperret deg?

Jeg gikk ikke inn for å faktisk bruke opp alt, om jeg ville kunne jeg lastet ned 1TB første 24 timene, men jeg brukte alt på mobilen innenfor det jeg faktisk kunne funnet på å gjøre til vanlig.

Hvor mange GB totalt og hvor mange om dagen konsumerte du før de sperret bruken? Og hvordan brukte du all dataen? :)

ca 300GB siden midt på dagen tirsdag, merkverdig nok så har jeg bare brukt 10GB de siste 2 dagene, forstå det den som kan...

Edit: Brukte alt på mobilen uten andre enheter tilkoblet, kjørte speedtest ganske mange ganger ;)

Så dere får syntes hva dere vil, men den dagen dere får ny mobil og plutselig drar 50GB så kan de jo fort finne på å stenge ned aboet...

Endret av MariusJS
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...