Gå til innhold

Endelig fri data abb. Chili mobil starter ballet


Anbefalte innlegg

Det kom jo nå helt på slutten så det har ikke vært problemet hele tiden. Jeg er enig i at de burde pratet med deg først, men jeg er også enig i avgjørelsen om å stenge abonnementet ditt da det er åpenbart misbruk i forhold til avtalen. Om avtalen blir erklært ulovlig med tanke på hot-spot og lignende så får det snu saken, men fram til det skjer så misbrukte du abonnementet. Du og Ikek kan være så uenig dere bare vil, men "alle" mener at det var misbruk.

1; Nei, det var ikke misbruk da de stengte pga påstått hotspot, jeg brukte all data kun på mobilen. Politiet kan ikke stoppe deg for mangel på bruk av belte og så gi deg fartsbot...

 

2; Tråden rundt artikkelen virker ganske 50/50 i mine øyne, men jeg kan jo anta at du med "alle" mener alle som har chilimobil abo/har knytninger til chili?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1; Nei, det var ikke misbruk da de stengte pga påstått hotspot, jeg brukte all data kun på mobilen. Politiet kan ikke stoppe deg for mangel på bruk av belte og så gi deg fartsbot...

 

2; Tråden rundt artikkelen virker ganske 50/50 i mine øyne, men jeg kan jo anta at du med "alle" mener alle som har chilimobil abo/har knytninger til chili?

...tror du  ganske  snart  har  abbonementet tilbake   ... nå  må  CHILI   sette opp nye  vilkår  ( frist fra den 16.07) som  som  stemmer  helt  med EU vilkårene  og  derfor   kan alle se  bedre  tider i  møte   ......Chilimobil-sjef Lars Ryen Mill står på at de har sitt på det tørre.

– Vi er overbevist om at vi er innenfor både regelverk og «guidelines» for nettnøytralitet. Det vil vi argumentere og oppsummere i vårt tilsvar til Nkom. Merk mine ord: Chili Fri Data er kommet for å bli. Det er det beste for den norske forbrukeren og bra for markedet, sier han, og viser til at Nkom omtaler Chilimobil spesielt i sin ferske rapport om nettnøytralitet.https://www.tek.no/artikler/chili-vil-matte-sette-opp-prisen-eller-droppe-abonnementet-fullstendig/441397

Lenke til kommentar

Så spørs det om chili mobil blir å ta æren når fri data blir vanlig i Norge. Jeg velger å påstå at det er en naturlig utvikling som kunder har mast om lenge og som har vært i andre andre land før vi adopterer den typen abonnement.

 

Jeg vil ikke gi chili noe creds for å prøve på en halvhjertet versjon av fri data.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1; Nei, det var ikke misbruk da de stengte pga påstått hotspot, jeg brukte all data kun på mobilen. Politiet kan ikke stoppe deg for mangel på bruk av belte og så gi deg fartsbot...

 

Jeg tror virkelig ikke du er så dum at du ikke forstår at det var misbruk.

Lenke til kommentar

Hvis du snur litt på flisen kan ikke Chili mobil påberope seg fribruk hvis det ikke er reelt. Det å kalle abonnementet  fribruk og ha en cur

toff på 1000 gb mener jeg i seg selv er tvilsomt. På toppen av dette har man også EU- regulativ, myndighetene vurderer i disse dager om vilkårene til Chili er i tråd med disse vilkårene.

 

Poenget mitt er at man ikke kan merke produktet sitt med oksekjake eller indrefilet mens det i beste fall er en nakkekotelett man faktisk selger. Det finnes lovverk man må holde seg innenfor, selv for Chili.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du ikke mener det å forsøke å fremprovosere en reaksjon fra kundeservice er misbruk, så er jeg spent på å høre din definisjon.

Min definisjon på misbruk er å gjøre noe som 100% sikkert bryter med retningslinjene, ikke noe som bryter med dem hvis du har på solbriller og ser på skjermen i 45 graders vinkel en sen vinterkveld.

Lenke til kommentar

Helt idiotsikre kommer vel aldri vilkårene til å bli, om vi ikke ønsker amerikanske tilstander.

 

Jeg jobba i en butikk for mange år siden der sjefen sa vi kunne be vanskelige kunder om å aldri komme tilbake. Jeg vet ikke om teleoperatører har lov til å nekte kunder de ikke liker, men det hadde gjort ting mye enklere for dem.

Lenke til kommentar

Forskjell på idiotsikre vilkår, og vilkår som gir mening, slik som det er i dag er vilkårene ekstremt utydlige, tror selv du ser at de faktisk stengte aboet mitt på ett vilkår jeg ikke hadde brutt om du leser hva de skrev, noe som ikke er holdbart.

 

Skjønner egentlig ikke at dette skal være et diskuterbart punkt en gang, og syntes i grunn det er overraskende at de ikke bare har endret retningslinjene, men vi får se hva som kommer ut av nkom avklaringen den 16. :)

Lenke til kommentar

Helt idiotsikre kommer vel aldri vilkårene til å bli, om vi ikke ønsker amerikanske tilstander.

 

Jeg jobba i en butikk for mange år siden der sjefen sa vi kunne be vanskelige kunder om å aldri komme tilbake. Jeg vet ikke om teleoperatører har lov til å nekte kunder de ikke liker, men det hadde gjort ting mye enklere for dem.

Det er frivillig å være kunde, og det er frivillig å ha kunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er frivillig å være kunde, og det er frivillig å ha kunder.

 

"Vi får se", som Marius skriver, hva som blir resultatet fra Nkom. Om de velger å stenge utvalgte kunder ute, så tror jeg det vil bryte med nettnøytraliteten. De kunne da sperre ute kunder som bruker Spotify i steden for Apple Music (eller hvadetheter) f.eks.

Lenke til kommentar

Det er jo bare å bruke litt sunn fornuft da. Før klarte vi oss med frimerker og glansbilder angående mobildata-kvoter, og nå er brått 1000 GB for lite?

 

Jeg har normalt bruk i forhold til hva jeg har pleid å ha, men nå er jeg ikke så nøye på om wifi er aktivert lenger, og all synkronisering er skrudd på via mobildata. Min bruk har nå passert 40 GB siden 05.06.18. Inkludert tethering til egne laptoper, mobiltelefoner og nettbrett. Men det har vært sporadisk, men likevel regelmessig på skole osv. Ingen problemer så langt og alle er fornøyde. Det har heller ikke vært noen erstatning til bredbåndet mitt hjemme da jeg har fibernett.

 

Jeg vil påstå at Chilimobils abonnement til 399,- er genialt og passer meg nesten perfekt. Minuset er at det tar meg kortere tid å gro skjegg nå enn det er å opprette en telefonsamtale. Jeg ser vitterlig frem til VoLTE blir aktivert hos chilimobil i september.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen har sagt at 1000 GB er for lite. Faktumet er at Chili ikke aksepterer at kundene faktisk bruker kvoten de betaler for, selv om de følger vilkårene. Alle skjønner at 1 TB er urealistisk, det er ikke snakk om at de kan tilby noe slikt til den prisen. Den gjennomsnittlige kunden bruker ikke i nærheten av så mye og det er det de går utifra.

Problemet oppstår når kundene faktisk benytter seg av tjenesten de betaler for. Da ringer de rundt og plager dem og i minst et tilfelle avsluttet abonnementet.

De lanserte dette abonnementet for publisitet, men de selger noe de ikke kan levere og muligens med ulovlige vilkår i tillegg.

Hvis de hadde vært et seriøst selskap så hadde de lansert et konkurransedyktig produkt som har livets rett og behandlet kundene sine på en bedre måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nkom har ikke kommet med noe tilsvar enda.

er det TEK.No  som  vrir og vrenger på dette  i chiliabb. -artikkelen ?   for 3 uker  siden  skrev de  at chili sjefen  ville justere vilkårene ...– Vi gjennomgår nå saken og vil i samråd med Nkom tilpasse vilkårene om nødvendig. Denne saken løser vi slik at vi skal fortsette å levere billig fri data til norske forbrukere. Det er ikke ulovlig å tilby fri data til personlig bruk, sier Ryen Mill."    nå står det at  abb.  vil  forsvinne ?  hvem  skal vi tro på  her ? ser i kommentarfeltet  til TEK.no  at  noen  tror  de vrenger på sannheten  her ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...