Gå til innhold

Endelig fri data abb. Chili mobil starter ballet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo i såfall synd for de kundene som er fornøyde med tilbudet deres, men det viktigste for en kriger som deg er vel den prinsippielle seieren.

Som det står i artikkelen så ønsker jeg gjerne at alle skal kaste seg på fri data bølgen, men når man opererer så useriøst og så på utside av loven som chili her nå innrømmer at de har gjort, så syntes jeg ikke de er noen form for forbilde vi skal se til.

Lenke til kommentar

Som det står i artikkelen så ønsker jeg gjerne at alle skal kaste seg på fri data bølgen, men når man opererer så useriøst og så på utside av loven som chili her nå innrømmer at de har gjort, så syntes jeg ikke de er noen form for forbilde vi skal se til.

Alle ønsker selvfølgelig "fri data" uten restriksjoner, men det er ikke mulig å oppnå med nettet vi har i dag. Dette vet du godt selv, som it-mann.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo i såfall synd for de kundene som er fornøyde med tilbudet deres, men det viktigste for en kriger som deg er vel den prinsippielle seieren.

Jeg vet nå ikke om det er en prinsippiel situasjon og rir man virkelig prinsippene når man ønsker å få det man har kjøpt retten til?

Jeg vil heller påstå at der er et selskap som prøver å innføre et nytt konsept og samtidig ikke ville forholde seg til storforbrukere de samtidig vil tiltrekke seg.

Kommunikasjonen fra chili til marius på forrige side reflekterer også en merkelig form for kundebehandling og virker alt annet en seriøs.

Det hadde vært interessant å høre hylekoret som hadde vært i kommentariatet hvis det var Telenor, Telia, Canal Digital, Get eller andre internettlevrandører som hadde oppført seg slik.

Alle ønsker selvfølgelig "fri data" uten restriksjoner, men det er ikke mulig å oppnå med nettet vi har i dag. Dette vet du godt selv, som it-mann.

Ikke uening at de fleste ønsker å slippe bekymringen rundt kvoter og slikt. Samtidig er det måten det skal gjøres på som ikke bør gå på bekostning av forbrukerrettigheter og annet lovverk. Er det for mye å be om?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk svar når jeg spurte hva de mente jeg hadde brutt, og dette ser ganske mørkt ut for chilimobil...

Du bor vel en plass hvor du har bra nett hjemme? Jeg sitter med lusne 4/0,7 Mbps uten mulighet til å oppgradere. Ja jeg har brukt hotspot for å laste ned oppdatering til spill og endel annet, men er enda ikke i nærheten av ditt forbruk. Så tusen jævlig takk for at du ødelegger for oss andre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du bor vel en plass hvor du har bra nett hjemme? Jeg sitter med lusne 4/0,7 Mbps uten mulighet til å oppgradere. Ja jeg har brukt hotspot for å laste ned oppdatering til spill og endel annet, men er enda ikke i nærheten av ditt forbruk. Så tusen jævlig takk for at du ødelegger for oss andre. 

For en forbanna holdning. Du vedgår at du bryter vilkårene ved bruk av hotspot (brudd på 17a eller b, husker ikke i farta) og så klandrer du en forbruker som det ikke er klart har forbrutt seg på vilkårene. Hva i helvete... ?

Hvis NKOM mener Chili bryter loven er det ikke grunnlag for dette abonnementet i sin nåværende form. Å legge slikt for en spesifikk brukers føtter er smakløst tull. Du burde skamme deg over det du kommer med.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så tusen jævlig takk for at du ødelegger for oss andre. 

Du bryter reglene Chili mobil har satt så om du blir tatt så er det kun din feil. Med det sagt så er jeg heller for at det blir gjort som i Danmark at forbud mot bruk av hotspot ikke er lov og fri data må kunne brukes hvordan man enn vil. Da vil du kunne bruke det som du vil. 

Lenke til kommentar

Er da ikke hans feil at du bor langt inni GOKK. Du kan jo fint ha et Telia abonnement så bruke denne "Data boost"-funksjonen som gjør at du kan bruke ubegrenset data i 1 - 3 timer for et par ti-kroninger.

Da får du jo lastet ned spillene dine :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket så var ikke jeg Nkom, og sist jeg sjekket så tvang jeg ikke deg til å bli boende her i Norge heller.
Lenke til kommentar

Er da ikke hans feil at du bor langt inni GOKK. Du kan jo fint ha et Telia abonnement så bruke denne "Data boost"-funksjonen som gjør at du kan bruke ubegrenset data i 1 - 3 timer for et par ti-kroninger.

Da får du jo lastet ned spillene dine :)

Det interessante er jo at mange i gokk har fiber da de faktisk gjør dugnader osv... for å få det til, jeg skjønner godt at fiberselskapenr foretrekker dem fremfor de som bare sitter å klager og skal ha alt gjort for dem.
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk, som godt kan være litt for bastant, er at en del av de som på liv og død skal forsvare Chili faller i en eller flere grupper:

• De har en finansiell kobling til selskapet. (ingen spesifik mistanke mot noen)
  • De gir beng i sine rettigheter og framferden til selskapet så lenge de får sine GB i måned. Dette er gruppen som er villig til å selge sjela si bare prisen er god nok.
  • De er for dumme til å forstå at selskapet har en suspekt kundebehandling og forretningsskikk rundt abonnementet Chili Fri Data.
Jeg vil tro at det er gruppe 2 som er fremtredende og jeg vil påstå at de ikke forstår hvorfor vi har en kontinuerlig kamp for forbrukerrettigheter og som har vart i mange tiår. Om noe lar de seg misbruke rettighetsmessig og aksepterer dette fordi de anser produktet de kjøper som bedre enn andre tilbud er en ting, men bra er det ikke. Det gavner heller ingen forbrukere i det lange løp.

Her er hobbypsykologen som har tapt diskusjonen, og dermed tyr til å demonisere og latterliggjøre alle som mener noe annet enn det han gjør.

Godt jobbet. Fint å se at moderatorene synes slikt er helt greit også. Det tar vi med oss videre.

Lenke til kommentar

Du som er tatt i løgn her bør vel være ganske forsiktig med å anklage noen for useriøsitet?

Lenke til kommentar

Det har ikke noe med lønnsomhet å gjøre, men med misbruket han sto bak.

Det har absolutt ingenting med "misbruk" å gjøre.

Hadde han brukt trafikken reelt, med like mye data, så hadde de fremdeles sperret abonnementet.

Er nok ingen hemmlighet at de som bruker 300GB+ er tapskundene for Chili. Er de andre som bruker et par GB, men fornøyd med tanken at de kan bruke mer som finansierer abonnementet for de andre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, det står i vilkårene.

Du har enda ikke kommet med et rasjonell grunnlag, med basis i vilkårene, som viser hvor det har vært brudd på vilkårene i denne aktuelle saken. Det har heller ikke, meg bekjent Chili gjort ovenfor marius, så det er kanskje ikke så rart at du ikke kan peke spesifikt på hvor det er grunnlag for mislighold.

Stor forbruk er og forblir uinteressant. Han betaler for privillieget til å ha det forbruket.

Jeg merker meg at du har sluttet med de 30/50 GB grensene. Jeg undres hvorfor. Kan det være fordi det ikke er noe nevnt overhodet i vilkårene om dette? Mao etter vilkårene anser selskapet slikt forbruk som berettighet, eller med andre ord uproblematisk.

For å være helt spesifikk kan en ikke ha misbruk når en betaler for retten til stort forbruk og når en betaler ekstra for forbruk utover kvoten så er det heller ingen form for misbruk her.

Det har ikke noe med lønnsomhet å gjøre, men med misbruket han sto bak.

Selvsagt er lønnsomhet en komponent når Chili lanserer et slikt abonnement. Noe annet er misgivende. En storbruker vil være kostbart. Det som er unormalt er at de ikke vil svelge tapet storbrukere medfører for så å skumme fløten på resten av brukermassen.

Her er hobbypsykologen som har tapt diskusjonen, og dermed tyr til å demonisere og latterliggjøre alle som mener noe annet enn det han gjør.

Godt jobbet. Fint å se at moderatorene synes slikt er helt greit også. Det tar vi med oss videre.

At du ikke evner å se at jeg har mine subjektive betraktninger, som er så generelle at de er ubrukelig, av holdningene til de som omtrent fanatisk forsvarer Chili sin fremferd i denne saken er ikke noe jeg kan lastes for. At du, kanskje, føler deg tråkket på kan ikke legges for mine føtter. Om noe har jeg svart på en sivilisert måte, jf. en del av det som er skrevet, hvor du kanskje burde lagt din egen list noe høyere. Hva var det du skrev om femtekolonister nå i kveld i en annen tråd?

Jeg har hverken latterliggjort eller demonisert. Jeg har svart med betraktninger som har holdt en grei tone. At du ikke liker hva jeg skriver er noe annet og for så vidt ikke relevant jf. beskyldninger om.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tatt i løgn, når da? Sist jeg var innom så sluttet du å svare på alt som var relevant og bare spydde ut pølsevev

I en annen tråd påstod du for eksempel at du brukte 200 GB på en hel uke. Dette passet dårlig med at du i en annen tråd igjen skrev at du mottok SIM-kortet bare 3-4 dager (eller noe slikt) før du skrev det. Da jeg spurte deg om dette ble du veldig stille en stund.

Lenke til kommentar

Det har absolutt ingenting med "misbruk" å gjøre.

Hadde han brukt trafikken reelt, med like mye data, så hadde de fremdeles sperret abonnementet.

Er nok ingen hemmlighet at de som bruker 300GB+ er tapskundene for Chili. Er de andre som bruker et par GB, men fornøyd med tanken at de kan bruke mer som finansierer abonnementet for de andre.

Man får ikke til å trekke ned over 200 GB på en eller to dager med reell bruk. Dessuten legger man unødig mye press på nettverket med slikt misbruk.

Lenke til kommentar

Du har enda ikke kommet med et rasjonell grunnlag, med basis i vilkårene, som viser hvor det har vært brudd på vilkårene i denne aktuelle saken.

Jo, det har jeg. I tråden om det sperrede abonnementet gjentok jeg flere ganger direkte referanser til vilkårene, samt uttalelser fra Chili selv.

Jeg merker meg at du har sluttet med de 30/50 GB grensene. Jeg undres hvorfor. Kan det være fordi det ikke er noe nevnt overhodet i vilkårene om dette? Mao etter vilkårene anser selskapet slikt forbruk som berettighet, eller med andre ord uproblematisk.

Jeg har ikke sluttet med det. Jeg har nevnt det flere ganger de siste dagene, og det er spesielt relevant opp mot vilkårene der det står at de tar en skjønnsmessig vurdering. 30/50 var en større konkretisering av dette gjengitt i en eldre artikkel.

For å være helt spesifikk kan en ikke ha misbruk når en betaler for retten til stort forbruk og når en betaler ekstra for forbruk utover kvoten så er det heller ingen form for misbruk her.

Jo, det er det.

Jeg har hverken latterliggjort eller demonisert. Jeg har svart med betraktninger som har holdt en grei tone. At du ikke liker hva jeg skriver er noe annet og for så vidt ikke relevant jf. beskyldninger om.

Jo, du lager en falsk "psykologisk profil" på de som mener noe annet enn deg. En klassisk hersketeknikk der du prøver å latterliggjøre og demonisere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...