Gå til innhold

Endelig fri data abb. Chili mobil starter ballet

Anbefalte innlegg

Gi et eksempel på telia eller talkmore har gjort det med en kunde? Vi trenger ikke å nevne eksempel på chilmobil.

Jeg tviler på at de går ut i media hver gang de stenger ute en kunde, eller at kunder som får abonnementet stengt gjør det.

Har aldri sett en slik sak i media så tror jeg ikke på deg.

Det trenger du ikke gjøre. Det du må gjøre er å spørre deg selv om du virkelig tror at andre operatører ikke har mulighet til å stenke abonnementer ved vesentlig misbruk.

Hvis ikke få MariusJS

å gjøre det samme mot telia\talkmore så får vi se.

Det er bare å bryte vilkårene for abonnementene deres.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig ikke så umulig å la mobildata gå løpsk på en telefon uten å ta i den. Etter jeg fikk chilimobil fri data, har jeg åpnet slusene for synkroniseringer i alle apper med bakgrunnsoppdatering fritt som den selv vil. Resultatet er at jeg nå brått har opp til 1 GB i forbruk hver dag uten å egentlig ta så mye i telefonen. All trafikken gikk via wifi før.

*edit*

Kommentaren min henvises til de som bekymrer seg for høyt forbruk av mobildata i utlandet hos chilimobil.

Jeg var nettopp en uke i Spania. Der hadde jeg 3 GB i forbruk. Det gikk raskt unna.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke så umulig å la mobildata gå løpsk på en telefon uten å ta i den. Etter jeg fikk chilimobil fri data, har jeg åpnet slusene for synkroniseringer i alle apper med bakgrunnsoppdatering fritt som den selv vil. Resultatet er at jeg nå brått har opp til 1 GB i forbruk hver dag uten å egentlig ta så mye i telefonen. All trafikken gikk via wifi før.

*edit*

Kommentaren min henvises til de som bekymrer seg for høyt forbruk av mobildata i utlandet hos chilimobil.

Jeg var nettopp en uke i Spania. Der hadde jeg 3 GB i forbruk. Det gikk raskt unna.

Du bruker ikke mobilen så mye da eller?

Sist vi var utenlands brukte søstera mi ca 1GB dagen bare på snapchat, personlig brukte jeg 5-10GB dagen da wifi nettet på hotellet var så dårlig at det var langt bedre å bruke mobildata, trenger ikke så mye mer enn en episode netflix + litt youtube før den mengden data er borte.

Lenke til kommentar

Du bruker ikke mobilen så mye da eller?

Sist vi var utenlands brukte søstera mi ca 1GB dagen bare på snapchat, personlig brukte jeg 5-10GB dagen da wifi nettet på hotellet var så dårlig at det var langt bedre å bruke mobildata, trenger ikke så mye mer enn en episode netflix + litt youtube før den mengden data er borte.

Nå er jeg ikke ute etter å virke dust, men har egentligbikke tid til å knotte på telefonen lenger. Har fått kid og den krever sitt av oppmerksomhet. Oppdragelse tror jeg de kaller det... Da vi var i Spania, måtte jeg også være sosial med resten av gjengen. Da også lite tid med telefonen. :p

Sånn er det å være voksen og småbarnsforelder. Yup.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke ute etter å virke dust, men har egentligbikke tid til å knotte på telefonen lenger. Har fått kid og den krever sitt av oppmerksomhet. Oppdragelse tror jeg de kaller det... Da vi var i Spania, måtte jeg også være sosial med resten av gjengen. Da også lite tid med telefonen. :p

Sånn er det å være voksen og småbarnsforelder. Yup.

Ser den, bruker vell generelt mye mer data når jeg er på ferie enn vanlig, men om dagen går det jo da hovedsakelig i google photos og google maps, også blir det jo som sagt ikke noen tung bruk før på kvelden med YouTube og Netflix

Lenke til kommentar

De må vel snart få se at folk stort sett ikke er i nærheten av å bruke opp alt uansett, og fjerne disse tåpelige vilkårene.

Tror businessmodellen deres kunne fungert mye bedre om de satte en lavere limit, typ 50 - 100GB og lanserte familieabo hvor den første betaler si 399, så kan du legge til flere for 150kr pr person feks.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De må vel snart få se at folk stort sett ikke er i nærheten av å bruke opp alt uansett, og fjerne disse tåpelige vilkårene.

Vilkårene er der for å beskytte mot misbruk. Hvis de fjerner dem vil det være fritt frem for misbruk, noe som vil gå ut over andre kunder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vilkårene er der for å beskytte mot misbruk. Hvis de fjerner dem vil det være fritt frem for misbruk, noe som vil gå ut over andre kunder.

Men da får vi se da, om «Norges beste 4G nett» fra Telia tåler julingen vi kunder gir nettverket fremover. Jeg for min del syns det er helt innafor at Chilimobil tilbyr abonnementet, og de har nå muskler til å tilby dette. Det er bare noen småting sol må følge lover og regler i avtalevilkårene for at NKOM skal bli fornøyde.

• Liker 1
Lenke til kommentar

nope...skjedde jo ikke i danmark  prisen er jo i øyeblikket nede i 129 ,-   men det er jo tydeligvis et lokketibud  da .

Danmark er et særdeles dårlig land og sammenlikne med.. Blir som om Telenor/Telia kun trengt og bygge ut til Trøndelag fylke, ja omtrent samme folketall, men arealet er vesentlig mindre... så den må du lengre ut på landet med 

Endret av -Night-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Danmark er et særdeles dårlig land og sammenlikne med.. Blir som om Telenor/Telia kun trengt og bygge ut til Trøndelag fylke, ja omtrent samme folketall, men arealet er vesentlig mindre... så den må du lengre ut på landet med 

Og hva er dagens unnskyldning for at det samme gjelder finland?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Og hva er dagens unnskyldning for at det samme gjelder finland?

Finland er flatt og atter flatt har også en større konsentrert befolkning enn Norge...    Nå graver du bare Marius du missbrukte et system og du sammen med andre som kun prøver tøye grenser må stå selv for hva dere har gjort. 

Lenke til kommentar

Finland er flatt og atter flatt har også en større konsentrert befolkning enn Norge...    Nå graver du bare Marius du missbrukte et system og du sammen med andre som kun prøver tøye grenser må stå selv for hva dere har gjort. 

Da tror jeg ikke du vet hvor konsentrert befolkningen i norge egentlig er...

Og hva er unnskyldningen for USA da? :)

Lenke til kommentar

Er det slik du skal forsette? alle land er forskjellige, og har sine fordeler og ulemper, vi kommer enda ikke unna at du missbrukte et produkt. det er som at du bosetter deg på tbanen bare fordi du har kjøpt månedskort.  på et tidspunkt blir du kastet av. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...