Kynxx Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Det vil skje før eller siden. Vi har jo hatt 100 GB til ca. 600,-/mnd siden 2012-2013 for MBB. Det er nå 5-6 år, som er kjempelenge i en slik verden. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Mhm. Kjempeliten skrift. Kanskje tilbakestille zoomen i nettleseren din? Det er ikke du som har zoom på 125% i Windows, da? (Trykk for 100%) 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Når jeg satt på bussen og ventet en time til skolen startet passet HBO (GoT) ganske bra. Forventer ikke helt og ha en 42 tommer for megselv på bussen. Har en 42 tommer hjemme som jeg bruker til Netflix/HBO ellers, små skjermer med øre plugger funker også Men da er du ikke så ekstremt filminteressert, men bruker det som rent tidsfordriv. Dermed gjør det deg ikke noe å se en film eller serie på telefonen. På den annen side ser du sannsynligvis ikke på enorme mengder film og serier heller. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 For mobildata er det idag vanlig å dele aksessen mellom flere devicer og også å bruke flere sim-kort. Kan du vise hvor i annonsen at dette avvises står like klart som at der er "fri"? Og at man linker til avtalevillkår som man må klikke at man har godtatt regnes ikke som at man klart har informert om noe. Men dette er ikke et vanlig abonnement. Det er altså ulogisk og irrasjonelt og vise til abonnementer der de til tilsvarende pris gir deg en brøkdel av datamengden du har mulighet til med Chili. Det står klart og tydelig i vilkårene hva som er greit og ikke greit. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 (endret) Er ikke gøy å reise på ferie og mobilen er eneste måten å få internett. For så og miste den muligheten også. Er bedre med talkmore eller telia i så fall. da. Dyrt men man får vertfall ikke avtalen kanselert. Jeg er rimelig sikker på at også Telia og Talkmore vil kunne stenge abonnement ved misbruk, akkurat som dette ene abonnementet som Chili stengte for misbruk. Det er hysterisk og irrasjonelt å tro at det er lett å få stengt abonnementet på grunn av en enkeltperson som erklærte offentlig at han kom til å misbruke tjenesten for å provosere frem en reaksjon. Endret 28. juni 2018 av hekomo 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. juni 2018 Del Skrevet 28. juni 2018 Står i artikkelen at det er en annen som har fått aboet stengt, har vi også allerede glemt at de holdt på med ringerunde? 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 (endret) Jeg er rimelig sikker på at også Telia og Talkmore vil kunne stenge abonnement ved misbruk, akkurat som dette ene abonnementet som Chili stengte for misbruk. Det er hysterisk og irrasjonelt å tro at det er lett å få stengt abonnementet på grunn av en enkeltperson som erklærte offentlig at han kom til å misbruke tjenesten for å provosere frem en reaksjon. Gi et eksempel på telia eller talkmore har gjort det med en kunde? Vi trenger ikke å nevne eksempel på chilmobil. Har aldri sett en slik sak i media så tror jeg ikke på deg. Hvis ikke få MariusJS å gjøre det samme mot telia\talkmore så får vi se. Husk disse andre levrandørene har stive priser og små datapakker. Så er vel ikke så fristende å misbruke det vil svi økomomisk. Tror man må kjøpe veldig mange datapakker per måned i så fall før de vurder konsekvenser. Eller råde kunden å finne annen løsning hvis mulig. Men på de andre levrandørene forstå man siden 1 TB pakke ikke selges er det ikke mening man skal kjøpe 10 stk 30 GB pakker på kontantkort i måneden. Men har man store datapakker er vel heller mere meningen man vil bruke de. Endret 29. juni 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Men da er du ikke så ekstremt filminteressert, men bruker det som rent tidsfordriv. Dermed gjør det deg ikke noe å se en film eller serie på telefonen. På den annen side ser du sannsynligvis ikke på enorme mengder film og serier heller. Ser faktisk ganske mye på serier Ser ikke på en random film eller serie på bussen når jeg gjorde det, fortsatte der jeg var i serien ^^ Enten The 100 på Netflix eller HBO Nordic for GoT ^_^ Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 (endret) Da har jeg bestilt med tanke på ferie. Synd man ikke kan kjøpe 1 TB datapakke hvis man har kontantkort. Men problemet: Faktura Du vil få tilsendt faktura fra oss én gang per måned. Den første fakturaen vil inneholde månedsavgiften for den måneden du ble kunde, pluss neste måned. I tillegg vil bruk første måned som ikke er inkludert i abonnementet ditt bli fakturert på denne Betyr det hvis jeg sier opp i august eller overbruker data må jeg betale for neste måned også? Istedenfor å gi overbruk gebyr blir man tvunget å betale 2 måneds periode? F.eks slutten av august må jeg betale 800 kr? Uansett forbruk? Hva er maks man må betale for avtalen sies opp hvis jeg bruker mobilen på fly\båt etc? Er maks 1000-2000 kr per måneden? Eller kan jeg risikere å måtte betale mere hvis jeg er uforsiktig? for det er ikke avtalt på forhånd. De har jo priser men det er ikke slik som kontantkort at hvis kontoen er minus 50-100 kr eller slikt blir avtalen sagt opp om man ikke betaler fordi de som kjøper slik er ofte under 18 år. Men usikker her om man må være litt forsiktig? Første gang jeg har noe annet en kontantkort. Endret 29. juni 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Hva er maks man må betale for avtalen sies opp hvis jeg bruker mobilen på fly\båt etc? Er maks 1000-2000 kr per måneden? Eller kan jeg risikere å måtte betale mere hvis jeg er uforsiktig? Du kan risikere å måtte betale (mye) mer. Chili får ikke nødvendigvis oversikt over bruken din i utlandet (eller på båt/fly) i sanntid. Vet om en norsk operatør som sperret abonnement til ei dame som hadde brukt data for over 200.000 kr i USA for en del år siden. Hun ble krevd for hele summen. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Så man må legge inn innholdsperre? Hvor mye betalte MariusJS? Men i norge skal mye til for å klare dette? Særlig over 400 kr i data? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 (endret) Send en forespørsel til Chili om hva du risikerer (selv om det visstnok tar lang tid å få svar...) Endret 29. juni 2018 av frohmage Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 (endret) Endelig fått svar, de sier man risiker kun å betale 500 kr måneden eller noe slikt. Man skal få SMS det er kredittgrense på 500 kr per dag i tillegg på båt\fly utenfor dekning. Man kan snakke med kundeservice å få den øket til 1000 kr hvis man vil det. Ergo ikke så ille, men vet ikke om noen har sjekket dette? Surt hvis kundebehandleren tar feil og man får høy regning alikevell. For fikk ikke epost på det. Uansett har de 3 doblet kundeservice sier dem. De sier også de jobber med app\minside og gi mere svar på sidene dems, de mener i august bør det ha skjedd en del ting her. Så lurer på hva dere andre har fått svar? Angående hvor mye GB man kan bruke hver dag har de ikke noe eksakt svar. De sier hvis det over 1 måned mistenker man bruker PC istedenfor mobil vil de kontakte kundene. Men de kunne ikke si hvorfor på mobiltbredbånd kan bruke datapakken første dagen. Man kan kjøpe flere 1 TB pakker i måneden hvis man vil. De sier også det er riktig man får 1 TB måned hvis man ikke overbruker daten på veldig kort tid. Så godt mulig det var problemet med marius han brukte 200 mbit\s maks på 2 dager. Hadde han hatt 30-50 mbit kanskje han ville beholdt avtalen? De sier også man kan gå fra kontantkort eller endre datapakke uten å bytte simkort men vet ikke om jeg tror de. De får også en del henvendelser på datapakken i EU er dårlig sammenlignet mot telia og vil tilby bedre etterhvert. Men de kan ikke svare på hvor lenge 1 TB pakken vil vare. Endret 29. juni 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Endelig fått svar, de sier man risiker kun å betale 500 kr måneden eller noe slikt. Man skal få SMS det er kredittgrense på 500 kr per dag i tillegg på båt\fly utenfor dekning. Man kan snakke med kundeservice å få den øket til 1000 kr hvis man vil det. Ergo ikke så ille, men vet ikke om noen har sjekket dette? Surt hvis kundebehandleren tar feil og man får høy regning alikevell. For fikk ikke epost på det. Uansett har de 3 doblet kundeservice sier dem. Før kunne i hvertfall kredittgrensene overskrides i utlandet, så jeg ville bedt om en bekreftelse på dette på mail. Så har du noe å slenge i bordet om du får en større regning når du kommer hjem. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Tror ikke det hjelper de sier nok i så fall beklaget vi misforsto eller de ikke har råd å betale tilbake. Nkom: Chilimobil Fri Data kan være i strid med lovenMen fremdeles er det usikkert om dette kan bety konsikvenser for chilimobil ennå. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Fikk svar les brukervilkår: har en betalingshistorikk som ikke tilsier at kunden kan dekke forbruket. Dette gjelder f.eks. når Kunden: 1. Bruker Tjenestene i strid med Avtalen, lov, offentlige vedtak, dom etc. 2. Misbruker eller skaper forstyrrelser i kommunikasjonsnettet eller overfor andre abonnenter, f.eks. gjennom massekommunikasjon (spam), eller gjennom å skape trusler mot sikkerhet og helse. 3. Krenker tredjemanns rettigheter, f.eks. ved bruk av webspidere. 4. Benytter Tjenestene på en måte som belaster kapasiteten i mobilnettet utover en normal bruk. 5. Tilknytter, endrer, gjør inngrep eller tilføyelser i utstyret, herunder konfigurasjon, uten Chili Mobils skriftlige forhåndssamtykke. 6. Videreselger, leier ut kapasitet, eller på annen måte tilbyr Tjenestene til tredjepart, f.eks. ved etablering av IP telefoniløsninger eller datatjenester basert på Tjenestene. 7. Volder økonomisk tap eller skade for tredjemann eller Chili Mobil. 8. Oppgir feil eller mangelfull kundeinformasjon. 9. Har et overforbruk av tjenestene som ikke tilsvarer normalt forbruk av tjenestene. Hver Kunde har et maksimalt angitt trafikkvolum per måned i normal overføringshastighet inkludert i prisen. Det til enhver tid gjeldende trafikkvolumet fremgår av www.chilimobil.no. Kunden oppfordres til å sjekke nettsiden jevnlig. Hvis dette trafikkvolumet nås, har Chili Mobil rett til å begrense Kundens overføringshastighet resten av måneden. Det påløper løpende kostnader utover det inkluderte datavolumet. Chili Mobil vil automatisk justere Kundens hastighet opp til normal hastighet når neste periode starter. Ved normal datatrafikk utover eventuelle inkludert mengde i abonnementet, vil kunden maksimalt bli belastet med en månedspris som fremgår av www.chilimobil.no. Ved 10 000mb bruk utover inkludert mengde per kalendermåned anses dette som unormal høy datatrafikk, og kunden vil kunne bli belastet med løpende pris per MB ut måneden. De til enhver tid gjeldende priser fremgår av www.chilimobil.no. Tjenestene er satt opp for bruk i Norge. Bruk av datatrafikk og -tjenester i utlandet vil føre til ekstra kostnader. Kunden er pliktig til selv å undersøke gjeldende prisnivå for det aktuelle landet på www.chilimobil.no. Maksbeløp per dag bortfaller dersom datatrafikken stammer fra bruk i utlandet. Kunden vil i dette tilfelle bli belastet løpende for all trafikk iht. gjeldende prislister, uavhengig av volum. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Se der, ja... Maksbeløp per dag bortfaller dersom datatrafikken stammer fra bruk i utlandet. Kunden vil i dette tilfelle bli belastet løpende for all trafikk iht. gjeldende prislister, uavhengig av volum. Det er jo ikke så veldig vanskelig å passe på forbruket sitt selv. Gjør det, så slipper du å være bekymra. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 (endret) Ja men spørs om de har lov å si en ting også ha betingelser om sier noe annet? De sier jo en ting men fasitsvaret er noe annet. Så 500 kr limit er bare tull. Eller har de kun avtalevilkår som sier det fordi i tilfelle tekniske problemer vil ikke chilmobil ta regningen. Endret 29. juni 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Du får "teste" da, vet du Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. juni 2018 Del Skrevet 29. juni 2018 Står i artikkelen at det er en annen som har fått aboet stengt, har vi også allerede glemt at de holdt på med ringerunde? Ok, så to massive misbrukere ble utestengt. Heldigvis for resten av kundene. Ringerunden ble gjort av en salgssjef som gikk ut over sine fullmakter. Det er ikke hans jobb, og han fulgte ikke policy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå