Gå til innhold

EDGE

Ingar

Anbefalte innlegg

Nå har jo Nokia lansert endel telefoner med EDGE;7700,7200,6230 for og nevne noen..

Men har Telenor el Netcom tenkt på og bygge ut nettet,slik at det kommer til og støtte EDGE? Noen som hvet hvor fort det går iforhold til GPRS klasse 10?

Mvh Ingar. :thumbup:

EDIT:Vell,fant ut dette,EDGE Går hvist fire ganger raskere en det man kan GPRS :yes:

Endret av ingar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei de har visst ikke tenkt å satse på EDGE.

Ganske teit :roll:

Nja.. synes ikke det er hastigheten som plager meg med GPRS. hvis jeg skulle lastet ned noe som video hadde det vært prisen som plaget meg.

Hvis jeg hadde valget mellom at netcom og telenor skulle prioritere utbygging av umts eller edge, hadde jeg klart villet at umts skulle satses på..

Lenke til kommentar

Poenget er vel at EGDE hadde vært billig og raskt og bygge ut. Leste at basestsjonene fra Alcatel/Phillips kun tengte en software oppdatering før de støttet EGDE. I Norge har det vel vært vanlig med Ericsson? og der må sikkert hardware,n endres også? De pengene hadde de tjent inn fort. Personlig bruker jeg nesten bare GPRS når jeg "må". Kjappere å kjøpe VG enn å lese den via Opera, litt bedre når du waper men ikke mye. Problemmet med wap er at det er ikke så mange bra wap sider, utvaget er mye større på web men farten MÅ opp.

Hadde noe krøll med kabelmodemet mitt for en stund siden, stupte i skapet og fant et gammelt 28,8 modem haha... og det er raskt i forhold til GPRS

Lenke til kommentar
28.8 modem raskere enn GPRS ? ER ikke Gprs 56k da ?

Kommer ann på hvilken klasse du har. 1 klasse er er 14.1kbs, 2 er 28.2 osv

I praksis ligger man vel rundt ca56 kbs inn og ca 14.1 ut

Ok det er å tøye det langt å si at 28.8 er raskere enn GPRS sanheten er at begge deler er for treigt. :(

EDGE støtter opp mot 384 kb/s (husker ikke helt nøyaktig tall men det er i nærheten)

Lenke til kommentar

Oij.. 380 kbit hadde veart noe visst man kunne fått ett abbonement med fri downloading til en fast pris..

Det er jo tross alt LENGE til folk flest har UTMS telefoner her i Norge.

UTMS har vært en stund (1.5 ca tror jeg) der jeg bor i Australia uten at det har tatt noe av enda .

Endret av bergetun
Lenke til kommentar
Nei de har visst ikke tenkt å satse på EDGE.

Ganske teit :roll:

Nja.. synes ikke det er hastigheten som plager meg med GPRS. hvis jeg skulle lastet ned noe som video hadde det vært prisen som plaget meg.

Hvis jeg hadde valget mellom at netcom og telenor skulle prioritere utbygging av umts eller edge, hadde jeg klart villet at umts skulle satses på..

Men EDGE har jo sin fordel at det tar ikke(på lang nær) like mye "plass" og batteritid som UMTS gjør når produsentene skal stappe de inn i telefonene :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...