Repsils Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 «Med andre ord kan du for eksempel fortsatt bruke mobiltelefonen som såkalt hotspot, men bare i begrensede mengder.» Spent på hva dette egentlig betyr. Skulle gjerne ha brukt telefonen som hotspot i noen situasjoner fks hytta hvis jeg må laste ned noe greier Vet ikke hvordan de skal kunne se om du bruker hotspot eller ei. Rart om de kan begrense den bruken siden dette bare er helt vanlig data som blir videresendt lokalt. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Går jo fint i Danmark, har vært fri data der lenge. Eneste grunn til at det ikke har kommet i Norge er at det er mulighet å melke kundene, folk er jo villige til å betale opp mot 500/mnd, hvorfor selge billigere? Lenke til kommentar
Strand Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Hvordan i alle dager skal de få dette til å gå rundt? Regner med at de spekulerer i dette. De fleste som kjøper dette vil neppe endre bruksvanene sine uansett og dermed betaler de for de få som drar maks ut av dette 2 Lenke til kommentar
WHBO Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Meanwhile in Denmark: https://www.oister.dk/mobilabonnement/taletidsabonnementer/oister-fri-fri/ Fri data til 129 dkr... Legg merke til «Fair use grænse på 1000 GB/md.», som er samme grensen som på Chili sitt abonnement. 5 Lenke til kommentar
Erlend Sorbye Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Flott med fri databruk. Da er DAB radio et sidespor. Vi kan streame radio eller bruke internetradio. Mye bedre lyd og dekning enn den gamle teknologien DAB. 3 Lenke til kommentar
Wilford Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Begrensninger på 1000 GB i måneden. Da er det ikke fri bruk av data. Og overskriften "Norges første mobilabonnement med fri data" er feil... 3 Lenke til kommentar
Kuwaddo Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Er eg den eneste som lurer på hvordan dette skal fungere med EU-roaming reglene? Husker eg rett var det ulovlig å påføre ekstra avgifter ved databruk i EU-land, med data utenfor inkludert mengde som eneste unntak. Vil ikke det si at Chili må gi samme 1000GB i utlandet også? Eller rettere sagt ville det vært ulovlig for de å ta ekstra betalt for de gjenstående 988 GB. Var iallefall slik eg forstod EU-reglene med mindre eg har misforstått. Er kanskje mulig de kan jukse seg rundt reglene så lenge de kun struper hastigheten etter 12GB, og ikkje faktisk tar noe betalt. 1 Lenke til kommentar
KPR59399 Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Det har vært fri bruk i Finland også en god stund, det er hard konkurranse bland leverandørene. Betalte nettopp kr. 160 for en måned og kan surfe så mye jeg orker. Håper dette blir en realitet i Norge også 2 Lenke til kommentar
Kuwaddo Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 (endret) Det har vært fri bruk i Finland også en god stund, det er hard konkurranse bland leverandørene. Betalte nettopp kr. 160 for en måned og kan surfe så mye jeg orker. Håper dette blir en realitet i Norge også Må si meg uenig. Mer data vil eg gjerne ha. Men når eg har befunnet meg i Finland har hastigheten variert veldig mye. Siden alle har fri data og mange til og med ser ut til å bruke det som bredbåndserstatting var hastighetene forferdelig i noen perioder. Om morningen eller førmiddag på vekedager kunne eg se 50+ Mbit, lignende hastigheter flere steder i Norge. Men på ettermiddagen eller i helgene var hastighet ofte under 10 mbit/s, selv midt i bysentrum i Rauma, Pori og Turku. Fri data er gøy. Men vil ikkje ha det om kostnaden er høyt overbelastet mobilnettverk. Varierer etter tidspunkt, men ofte kan 4G'en i Finland være tregere en 3G'en i Norge. Endret 24. mai 2018 av Dominik V. Salonen Lenke til kommentar
KPR59399 Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Det har vært fri bruk i Finland også en god stund, det er hard konkurranse bland leverandørene. Betalte nettopp kr. 160 for en måned og kan surfe så mye jeg orker. Håper dette blir en realitet i Norge også Må si meg uenig. Mer data vil eg gjerne ha. Men når eg har befunnet meg i Finland har hastigheten variert veldig mye. Siden alle har fri data og mange til og med ser ut til å bruke det som bredbåndserstatting var hastighetene forferdelig i noen perioder. Om morningen eller førmiddag på vekedager kunne eg se 50+ Mbit, lignende hastigheter flere steder i Norge. Men på ettermiddagen eller i helgene var hastighet ofte under 10 mbit/s, selv midt i bysentrum i Rauma, Pori og Turku. Fri data er gøy. Men vil ikkje ha det om kostnaden er høyt overbelastet mobilnettverk. Varierer etter tidspunkt, men ofte kan 4G'en i Finland være tregere en 3G'en i Norge. Oi, jeg har opplevd det motsatte. Er i Turku og det funker fint selv ute på bygda, kan se på film uten problemer. I Norge derimot ligger man etter og det er ofte dårlig dekning. Men det blir sikkert bedre med tiden. 3 Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Hvordan i alle dager skal de få dette til å gå rundt? Båndbredde er billig. 1 Lenke til kommentar
Kuwaddo Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Det har vært fri bruk i Finland også en god stund, det er hard konkurranse bland leverandørene. Betalte nettopp kr. 160 for en måned og kan surfe så mye jeg orker. Håper dette blir en realitet i Norge også Må si meg uenig. Mer data vil eg gjerne ha. Men når eg har befunnet meg i Finland har hastigheten variert veldig mye. Siden alle har fri data og mange til og med ser ut til å bruke det som bredbåndserstatting var hastighetene forferdelig i noen perioder. Om morningen eller førmiddag på vekedager kunne eg se 50+ Mbit, lignende hastigheter flere steder i Norge. Men på ettermiddagen eller i helgene var hastighet ofte under 10 mbit/s, selv midt i bysentrum i Rauma, Pori og Turku. Fri data er gøy. Men vil ikkje ha det om kostnaden er høyt overbelastet mobilnettverk. Varierer etter tidspunkt, men ofte kan 4G'en i Finland være tregere en 3G'en i Norge. Oi, jeg har opplevd det motsatte. Er i Turku og det funker fint selv ute på bygda, kan se på film uten problemer. I Norge derimot ligger man etter og det er ofte dårlig dekning. Men det blir sikkert bedre med tiden. Er mulig det har blitt bedre siden. Var sist i Finland sommeren 2017. Satt for det meste rundt 5-15 Mbit i Rauma som var der eg oppholdt meg. Fint til mobilbruk men var trasig når eg koblet til PC og f.eks skulle hente noen filer fra hjemmeserver. Turku og Pori var ofte litt bedre, men fremdeles ganske dårlig. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Hvordan i alle dager skal de få dette til å gå rundt? Båndbredde er billig.Men ikke å bygge dekning 1 Lenke til kommentar
Kuwaddo Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Hvordan i alle dager skal de få dette til å gå rundt?Båndbredde er billig.Men ikke å bygge dekning Spesielt ikkje i norge hvor vi plasserer antenner på toppen av fjell ute i huttiheite 1 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 (endret) Så no kjem "nesten fri bruk" av data tilbake etter å ha vore utrydda dei siste 10 åra? https://www.digi.no/artikler/netcom-lanserer-fastpris-pa-mobil-datatrafikk/203081 Spørst kor lenge morroa varer då. For rundt 10 år sidan kom gratis abonnementa som revolusjonerte, men dessverre vart dei også raskt utrydda. Endret 24. mai 2018 av PosteMonopolet Lenke til kommentar
Arntzzen Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Faktisk er det ikke det første abbonementet i historien med fri data. En kompis hadde et eller annet spesielt abbonement hos gamle Telia, Netcom, hvor han fikk fri data, men måtte ofra fri ringetid og sms. 1 Lenke til kommentar
HZHTHQJF Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Fantastisk for de som har bruk for det. Klarer meg med mine 6 GB til 199kr. Er nok ikke så lenge nå så kommer de andre etter! Kan jeg spørre hvor du får 6GB til 199,-? Lenke til kommentar
R1200CL Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Jeg ser videotelefoni, hva nå enn som menes med det, koster 3 kroner minuttet i prislisten. Skulle gjerne hatt en forklaring på hva dette innebærer. 1 Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Fantastisk for de som har bruk for det. Klarer meg med mine 6 GB til 199kr. Er nok ikke så lenge nå så kommer de andre etter! Kan jeg spørre hvor du får 6GB til 199,-? Onecall kanskje, eller mulig han regner med rollover. Har selv 10GB (20GB med rollover) for 249 kr hos nevnte selskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg