Gå til innhold

Endelig kommer mobilrevolusjonen: Chili Mobil lanserer FRI data for 399,- i måneden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet og kan fortelle meg om de har fått sine gratis to første måneder TV2 Sumo? For jeg har ikke sett noe til dette etter jeg ble kunde. Min TV2 Sumo er avsluttet fra før så burde fått det nå? Eller er dette luretilbud slik som «gratis Viaplay når man kjøper TV» men bare for NYE kunder hos Viaplay (med liten skrift helt nederst) i tillegg hvordan man avslutter TV2 Sumo abonnementet hos chili... innlogget har man ytterst få valgmuligheter...

Jeg fikk tv2 sumo for 3 dager siden. Porteringen til chilimobil gjennomføres 5 juni for min del. Jeg anbefaler deg å ta en titt i e-postkassen din en gang til om du venter, og da gjerne i søppelpost. Det var der jeg fant min fra tv2.

Lenke til kommentar

Jeg fikk tv2 sumo for 3 dager siden. Porteringen til chilimobil gjennomføres 5 juni for min del. Jeg anbefaler deg å ta en titt i e-postkassen din en gang til om du venter, og da gjerne i søppelpost. Det var der jeg fant min fra tv2.

Ok. Sjekker flere ganger om dagen. Ikke sett noe.

Lenke til kommentar

Er man virkelig nødt til å ta imot slike tilbud hvis en ikke har lyst? Fikk med abonnement på Spotify når jeg kjøpte en mobil men betalte det fra før av.

Lenke til kommentar

Er man virkelig nødt til å ta imot slike tilbud hvis en ikke har lyst? Fikk med abonnement på Spotify når jeg kjøpte en mobil men betalte det fra før av.

Jeg fikk ikke lov til å fortsette bestillingen av fri data abonnementet hos Chili om jeg ikke valgte tv2 sumo som bundle i bestillingen. Det syns jeg er skikkelig udregelig gjort av Chilimobil, men er vel kanskje en av grunnene til at de klarer å tilby 1000 GB i kvote til 399,-/mnd i første omgang. TV2 betaler mellomlegget og håper at kundene beholder produktet etter 2 mnd. Chilimobil får også masse reklame-plass på tv2.no’s nettsiderog på TV kanalenes pauser i beste sendetid.

Man må bare ha tunga i rett munn og avbestille tv2 sumo før de 2 mnd har gått, så slipper man den ekstra-regningen. Jeg ser ikke nok TV selv til at jeg gidder å betale for det på telefonen. Har alt TV i borettslaget der jeg bor.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn påminnelse om å si opp TV2 Sumo. Lastet ned appen deres på mobilen og Apple TV'en og kikket litt på utvalget men fant ikke noe som fenget meg nok til å streame noe så langt.

Ser det er flere i kommentarfeltet på Facebook-siden deres som har hatt uheldige opplevelser med overgangen til ChiliMobil ved at portering har gått igjennom uten at simkort er kommet frem, at portering ikke har gått som planlagt ved at nummeret ikke virker eller bestillinger ikke har blitt sendt ut etter mange dager . De har nok litt mye å gjøre på i disse dager.

Jeg bestilte Fri data-abonnementet på lanseringsdagen, fikk sim-kort etter få dager og abonnementet har fungert topp siden 31. mai. Har brukt 4,2 GB i helgen ser jeg ifølge ChiliMobil sin (elendige) Minside, deilig å bare kunne bruke mobilen ukritisk uten å måtte tenke på datamengden som er inkludert i abonnementet. Da jeg kontaktet kundeservice per telefon på forrige fredag brukte jeg callback og ble oppringt etter ca 15 minutter og de ordnet det jeg lurte på kjapt og enkelt som var aktivering av samtaleventer da dette ikke var mulig å få til å fungere fra mobilen.

Eneste jeg savner etter overgangen er manglende 4G Tale da jeg ofte sjekker ting på nett via mobilen i løpet av en samtale og datatilkoblingen faller ut etter en liten stund når samtaler går via 2G/3G. Er nok blitt litt bortskjemt etter å ha levd med 4G Tale og Wifi Tale, men noen kompromiss må man gjøre innimellom. :)

Lenke til kommentar

Nå håper jeg bare de andre operatørene følger etter Chilimobil ved å øke kvotestørrelsene på abonnementene sine. Det er derfor jeg bytter til Chilimobil, for å fortelle de andre at jeg er lei av mikroskopiske kvoter. Jeg er dog avhengig av å ha telenors dekning der jeg befinner meg, da Telias dekning rett og slett er for dårlig (Østfold). Dette kan dog endre seg når jeg flytter til Lillestrøm eller Sørum kommune innen ett år.

Lenke til kommentar

Kan man ikke legge inn oppsigelse hos sumo med en gang? Mener jeg har gjort det tidligere når jeg har hatt gratismåneder. Så surrer og går den bare ut gratisperioden.

Joda, det kan man nok. Jeg beholder det ihvertfall de to gratismånedene for å se om de har noe som kan gi litt underholdning når jeg først har tilgang til tjenesten.

Lenke til kommentar

Joda, det kan man nok. Jeg beholder det ihvertfall de to gratismånedene for å se om de har noe som kan gi litt underholdning når jeg først har tilgang til tjenesten.

Home & Away? :D tv2 nyhetskanalen live er grei å ha. Skal prøve sumo i Spania om 3 uker. Med og uten vpn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Home & Away? :D tv2 nyhetskanalen live er grei å ha. Skal prøve sumo i Spania om 3 uker. Med og uten vpn.

Haha, ja! God forslag! :tease: De har sikkert noen serier som min samboer vil kikke litt på. Har ellers Canal Digital sin app om jeg vil se live tv. 

Lenke til kommentar

Jeg sjekket TV2 Sumo nå og oppsigelse må tas med ChiliMobil, du kan ikke håndtere dette direkte hos Sumo. Så det betyr å kontakte kundesenteret via tlf, Facebook eller e-post. 

post-13363-0-53455900-1528121655_thumb.png

For dere som tenker å ikke beholde Sumo etter gratisperioden ville jeg gjort oppsigelsen i god tid siden kundesenteret til ChiliMobil virker å ha noe ventetid på å håndtere henvendelser.

Lenke til kommentar

Jeg lurer forresten på hvordan de skal kunne klare å finne ut av hvem som benytter hotspot eller ei med fri data. De klarer jo ikke engang å lage en skikkelig nettside og back-END tjenester som fungerer? Man må jo manuelt kontakte support for å aktivere samtale venter? Jeg regner nesten med at Chilimobil håper at folk er «dumme» og respekterer avtalevilkårene som de står svart på hvitt.

Jeg sjekket litt på tallenes tale for selskapet, og der var det lite svarte tall å se. Millioner i minus selv før skatt, fra 2011 til nå. Hvem har gått inn på eiersiden og skaffet friske penger? Og har de plutselig fått anskaffet et system til å overvåke egne kunders aktiviteter brått? I 2016 var jeg kunde hos Chilimobil i 2 mnd, og kan ikke huske at jeg har vært så mye i kontakt med et selskap på så kort tid som Chilimobil. Var kunde hos komplett i ett år fra mai 17 til mai 18. Ikke én gang kontaktet jeg dem.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...