steinjarle Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Endelig kommer mobilrevolusjonen: Chili Mobil lanserer FRI data for 399,- i måneden 1 Lenke til kommentar
WHBO Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 (endret) Fantastisk for de som har bruk for det. Klarer meg med mine 6 GB til 199kr. Er nok ikke så lenge nå så kommer de andre etter! Endret 24. mai 2018 av WHBO 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kynxx Skrevet 24. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 24. mai 2018 Nå er jeg usikker på reglene for bruk av caps lock i forumet her, men hold på trusene og ikke tiss i dem: JA!! ENDELIG HAR VI MULIGHET FOR FRI DATA! 26 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Hvordan i alle dager skal de få dette til å gå rundt? Lenke til kommentar
WHBO Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Hvordan i alle dager skal de få dette til å gå rundt? Veldig spent på det samme, for denne prisen var jo ikke gal, og er man bevist på ringing i utlandet osv så kan de ikke tjene mye på kunden.Er jo selvfølgelig mulig at prisen på abonnementet vil stige senere, men det tviler jeg sterkt på. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 (endret) Hvordan i alle dager skal de få dette til å gå rundt?Veldig spent på det samme, for denne prisen var jo ikke gal, og er man bevist på ringing i utlandet osv så kan de ikke tjene mye på kunden.Er jo selvfølgelig mulig at prisen på abonnementet vil stige senere, men det tviler jeg sterkt på. De har jo heller ikke sitt eget nett. Og må betale telenor/telia for bruk av linje. Om en kunde bruker 1000gb(som er lite sannsynlig) så vil vel de måtte betale mer til telenor/telia enn de fakturerer kunden. Jeg tror ærlig talt telia og telenor ikke ønsker en slik utvikling, og ikke vil spille med på dette trekket. Jeg tror derfor at dette tilbudet vil forsvinne etterhvert, pga lønnsomheten. Men kudos til Chili for å prøve å endre bransjenormen. Endret 24. mai 2018 av Kron Lenke til kommentar
tovleander Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 "For første gang har et norsk mobilselskap sluppet et mobilabonnement med fri data." Hva med Netcom Alltid Data, noen år tilbake? Kostet også 399 om jeg ikke husker feil, men dette var før fri bruk av sms og tale. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg djgudleif Skrevet 24. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 24. mai 2018 (endret) Hvordan i alle dager skal de få dette til å gå rundt? Fordi data egentlig er gratis. Drift, vedlikehold og utbygging av nett koster (leie av nett i denne sammenhengen) men med en nøyere kalkulert fastpris så kan det jo gå rundt lik så bra? Hvordan i alle dager skal de få dette til å gå rundt?Veldig spent på det samme, for denne prisen var jo ikke gal, og er man bevist på ringing i utlandet osv så kan de ikke tjene mye på kunden.Er jo selvfølgelig mulig at prisen på abonnementet vil stige senere, men det tviler jeg sterkt på. De har jo heller ikke sitt eget nett. Og må betale telenor/telia for bruk av linje. Om en kunde bruker 1000gb(som er lite sannsynlig) så vil vel de måtte betale mer til telenor/telia enn de fakturerer kunden. Jeg tror ærlig talt telia og telenor ikke ønsker en slik utvikling, og ikke vil spille med på dette trekket. Jeg tror derfor at dette tilbudet vil forsvinne etterhvert, pga lønnsomheten. Men kudos til Chili for å prøve å endre bransjenormen. Ingen ønsker en slik utvikling, de vil selge data så lenge de kan for blodpris. Fri data er nok kommet for å bli. Det går alltid den veien, men først etter de har melket alt de kan med random data caps. Endret 24. mai 2018 av Edgelord 12 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 «Med andre ord kan du for eksempel fortsatt bruke mobiltelefonen som såkalt hotspot, men bare i begrensede mengder.» Spent på hva dette egentlig betyr. Skulle gjerne ha brukt telefonen som hotspot i noen situasjoner fks hytta hvis jeg må laste ned noe greier 5 Lenke til kommentar
asjstian Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Yes! Håper med tid og stunder vi får "Danske tilstander" innenfor Mobilabbonement! 7 Lenke til kommentar
05ZWPC0Q Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Det var jo en brukbart stor datapakke, og sånn sett nyskapende med tanke på at prisen heller ikke er så ille. Men dette er per definisjon ikke "fri data", da hadde det ikke vært en datakvote i det hele tatt. Det er slik det er med vanlig bredbånd, at en ikke har kvotebegrensning. Antar det vil komme mobilt også. 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Yes! Håper med tid og stunder vi får "Danske tilstander" innenfor Mobilabbonement! Sikker på det? Går prisene for langt ned blir det jo mindre penger til dekning utbygging samt 5g utvikling 2 Lenke til kommentar
Zwitter96 Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 YESS! <3 <3 Finally har venta allt for lenge på dette tilbudet! Lenke til kommentar
dmmikkel Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Du sier: "med en nøyere kalkulert fastpris så kan det jo gå rundt lik så bra?" Svaret er: Nei. De betaler sine leverandører mer GB. Selv om Telenor, Telia eller Ice som alle har egne nett hadde lansert dette, så er data en begrenset ressurs. Noen få personer som bruker masse data samtidig, kan choke en hel basestasjon og gjøre nettet tregt for alle. Med andre ord har de absolutt masse kostnader som skalerer med mengden databruk, så å gi vekk mer for mindre vil ikke kunne "gå rundt lik så bra". Du skriver: "Fri data er nok kommet for å bli. Det går alltid den veien [...]" Nei, det går ikke alltid den veien. Mange operatører i flere land lanserte fri data for lenge siden, blant annet i USA. Nesten samtlige har måttet gå tilbake og fjerne dette tilbudet da det hadde enorme konsekvenser på kapasiteten til basestasjonene. 4 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Endelig en leverandør som leverer....til fornuftig pris Lenke til kommentar
jungelpost Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Jammen.. Det er jo ikke fri data. Det er jo begrenset som alle andre abb.? Jeg skjønner ingenting av denne artikkelen. Lenke til kommentar
Populært innlegg Georg Rokne Skrevet 24. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 24. mai 2018 Meanwhile in Denmark: https://www.oister.dk/mobilabonnement/taletidsabonnementer/oister-fri-fri/ Fri data til 129 dkr... 10 Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 24. mai 2018 Del Skrevet 24. mai 2018 Her var det mye rart... men fri data er det jo ikke i det hele tatt.. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg