Gå til innhold

Battlefield V dropper «premium pass» – alle fremtidige kart og modi blir gratis


Anbefalte innlegg

 

 

Nå må man jo huske på at Battlefield er en hyperealistisk hardcore krigsimulator også da hvor det å ha kvinnelige eller fargede soldater i multiplayer kamper er absolutt det mest urealistiske man noensinne har sett!

https://twitter.com/NickCapozzoli/status/775034129175818240

 

Synes Battlefield V ser gøy ut jeg i hvert fall og kommer nok garantert til å kjøpe meg det, spesielt ettersom BLOPS4 ser gørr kjedelig ut for min del.

 

 

Takk, skulle til å se det selv, men clishen et bilde er verdt 1000 år osv. 

BF5 hadde hvert nøyaktig like realistisk/urealistisk med eller uten kvinnelige soldater.

 

Nøyaktig like realistisk faktisk  :p

 

Våpene er ikke realisitske, folka, uniformene, lydene osv osv.

 

Med mindre de har ødelagt lydbildet siden BF3 har da battlefield et av de mest realistiske lydbildene i sjangeren?

 

 

 

 

Men å klage på at det er kvinner i dette spillet blir som å klage på at det er kvinnelige soldater i Aliens

 

Å klage på at det eventuelt er kvinnelige soldater i en setting der det historiske i ekstremt liten grad var tilfelle er det samme som å klage på at det er kvinnelige soldater i et fiktivt fantasiunivers der dette er tilfelle?  :hmm:

Battlefield har ikke realistisk lyd. Det har kul lyd. På samme måte Michael Bay filmer har kul lyd. Ekstremt prosesserte lyder for at det skal høres kult ut.

 

Battlefield 1 var like mye WW1 som Aliens var Vietnam , og Battlefield V kommer også ser det ut som til å være like mye WW2 som aliens er Vietnam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Battlefield har ikke realistisk lyd. Det har kul lyd. På samme måte Michael Bay filmer har kul lyd. Ekstremt prosesserte lyder for at det skal høres kult ut.

 

Battlefield 1 var like mye WW1 som Aliens var Vietnam , og Battlefield V kommer også ser det ut som til å være like mye WW2 som aliens er Vietnam.

 

Hvilket spill har mest korrekt våpenlyd mener du? Jeg har skutt ett fåtall våpen i mitt liv, så jeg går bare ut i fra research klippene til DICE hvor de fyrer av forskjellige våpen under forskjellige forhold. I mine hører det ganske bra ut, om det er korrekt er en annen ting. DICE ser ut til å gjøre noe helt latterlig med opptak under våpentester og sånt, så helt ute og kjører er de nok ikke.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 Battlefield har ikke realistisk lyd. Det har kul lyd. På samme måte Michael Bay filmer har kul lyd. Ekstremt prosesserte lyder for at det skal høres kult ut.

 

Battlefield 1 var like mye WW1 som Aliens var Vietnam , og Battlefield V kommer også ser det ut som til å være like mye WW2 som aliens er Vietnam.

 

Hvilket spill har mest korrekt våpenlyd mener du? Jeg har skutt ett fåtall våpen i mitt liv, så jeg går bare ut i fra research klippene til DICE hvor de fyrer av forskjellige våpen under forskjellige forhold. I mine hører det ganske bra ut, om det er korrekt er en annen ting. DICE ser ut til å gjøre noe helt latterlig med opptak under våpentester og sånt, så helt ute og kjører er de nok ikke.

Battlefield har flere forskjellige modus på lyden.

Man kan velge om man vil høre direkte opptak av våpen, eller om man vil legge på effekter for å gjøre det "kulere"

Lenke til kommentar

 

 

 

Nå må man jo huske på at Battlefield er en hyperealistisk hardcore krigsimulator også da hvor det å ha kvinnelige eller fargede soldater i multiplayer kamper er absolutt det mest urealistiske man noensinne har sett!

https://twitter.com/NickCapozzoli/status/775034129175818240

 

Synes Battlefield V ser gøy ut jeg i hvert fall og kommer nok garantert til å kjøpe meg det, spesielt ettersom BLOPS4 ser gørr kjedelig ut for min del.

 

Takk, skulle til å se det selv, men clishen et bilde er verdt 1000 år osv. 

BF5 hadde hvert nøyaktig like realistisk/urealistisk med eller uten kvinnelige soldater.

 

Nøyaktig like realistisk faktisk  :p

 

Våpene er ikke realisitske, folka, uniformene, lydene osv osv.

Med mindre de har ødelagt lydbildet siden BF3 har da battlefield et av de mest realistiske lydbildene i sjangeren?

 

 

 

 

Men å klage på at det er kvinner i dette spillet blir som å klage på at det er kvinnelige soldater i Aliens

Å klage på at det eventuelt er kvinnelige soldater i en setting der det historiske i ekstremt liten grad var tilfelle er det samme som å klage på at det er kvinnelige soldater i et fiktivt fantasiunivers der dette er tilfelle?  :hmm:

Battlefield har ikke realistisk lyd. Det har kul lyd. På samme måte Michael Bay filmer har kul lyd. Ekstremt prosesserte lyder for at det skal høres kult ut.

 

Jeg kan ikke komme på å ha spilt noen spill med så naturtro lydbilde som de senere battlefield spillene så der er jeg uenig. Faktisk noe av det som har imponert meg med med spillene fra BC2 og særlig BF3 utover. 

 

Battlefield 1 var like mye WW1 som Aliens var Vietnam , og Battlefield V kommer også ser det ut som til å være like mye WW2 som aliens er Vietnam.

 

 

Ja ok. Spillet som handler om WW1 har like mye med denne krigen å gjøre som Aliens har med Vietnam? Høres fornuftig ut. 

Lenke til kommentar

 

 

Battlefield har ikke realistisk lyd. Det har kul lyd. På samme måte Michael Bay filmer har kul lyd. Ekstremt prosesserte lyder for at det skal høres kult ut.

 

Battlefield 1 var like mye WW1 som Aliens var Vietnam , og Battlefield V kommer også ser det ut som til å være like mye WW2 som aliens er Vietnam.

 

Hvilket spill har mest korrekt våpenlyd mener du? Jeg har skutt ett fåtall våpen i mitt liv, så jeg går bare ut i fra research klippene til DICE hvor de fyrer av forskjellige våpen under forskjellige forhold. I mine hører det ganske bra ut, om det er korrekt er en annen ting. DICE ser ut til å gjøre noe helt latterlig med opptak under våpentester og sånt, så helt ute og kjører er de nok ikke.

 

Jeg har en del erfaring med flere av våpnene fra spillene, særlig BF3 og 4, og jeg ble ekstremt imponert over hvor naturtro lydbildet var så jeg er usikker på hva kritikken ligger i her. Har inntrykk av at lydbildet også er noe av det DICE har høstet mest ros for. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Battlefield har ikke realistisk lyd. Det har kul lyd. På samme måte Michael Bay filmer har kul lyd. Ekstremt prosesserte lyder for at det skal høres kult ut.

Battlefield 1 var like mye WW1 som Aliens var Vietnam , og Battlefield V kommer også ser det ut som til å være like mye WW2 som aliens er Vietnam.

 

Hvilket spill har mest korrekt våpenlyd mener du? Jeg har skutt ett fåtall våpen i mitt liv, så jeg går bare ut i fra research klippene til DICE hvor de fyrer av forskjellige våpen under forskjellige forhold. I mine hører det ganske bra ut, om det er korrekt er en annen ting. DICE ser ut til å gjøre noe helt latterlig med opptak under våpentester og sånt, så helt ute og kjører er de nok ikke.

Jeg har en del erfaring med flere av våpnene fra spillene, særlig BF3 og 4, og jeg ble ekstremt imponert over hvor naturtro lydbildet var så jeg er usikker på hva kritikken ligger i her. Har inntrykk av at lydbildet også er noe av det DICE har høstet mest ros for.

Du synes det var behagelig å høre på de våpene i virkeligheten?

I battlefield kan du ha drit høyt volum og granater og går av rundt deg, våpen som går av over hode ditt. Store eksplosjon alt er bare musikk.

De har fjernet alle brutalitet og kraft.

 

Ta å se noen av videoen til post Scriptum på YouTube. Der har du all den uproesserte lyden som skaper et realistisk lys bilde. I en video står noen ved siden av en 6pdr som fyres av. Og kraften den gjengir er ekstrem.

Mens i BF kan 5 tanks gå i lufta rett ved deg og det lager ikke noe større kraft en en tilfeldig granat.

 

Så nei lyden er ikke realistisk. Den er laget for at den skal være behagelig å høre på i timer etter timer. Og det er ikke noe feil i det. Men det gjør den ikke spesielt realistisk.

 

Og ja. BF1 er like WW1 som aliens er Vietnam. Begge har inspirasjon fra krigene. Men der stopper likhetene med krigene også.

Lenke til kommentar

 

 

 

Battlefield har ikke realistisk lyd. Det har kul lyd. På samme måte Michael Bay filmer har kul lyd. Ekstremt prosesserte lyder for at det skal høres kult ut.

Battlefield 1 var like mye WW1 som Aliens var Vietnam , og Battlefield V kommer også ser det ut som til å være like mye WW2 som aliens er Vietnam.

 

Hvilket spill har mest korrekt våpenlyd mener du? Jeg har skutt ett fåtall våpen i mitt liv, så jeg går bare ut i fra research klippene til DICE hvor de fyrer av forskjellige våpen under forskjellige forhold. I mine hører det ganske bra ut, om det er korrekt er en annen ting. DICE ser ut til å gjøre noe helt latterlig med opptak under våpentester og sånt, så helt ute og kjører er de nok ikke.

Jeg har en del erfaring med flere av våpnene fra spillene, særlig BF3 og 4, og jeg ble ekstremt imponert over hvor naturtro lydbildet var så jeg er usikker på hva kritikken ligger i her. Har inntrykk av at lydbildet også er noe av det DICE har høstet mest ros for.

Du synes det var behagelig å høre på de våpene i virkeligheten?

I battlefield kan du ha drit høyt volum og granater og går av rundt deg, våpen som går av over hode ditt. Store eksplosjon alt er bare musikk.

De har fjernet alle brutalitet og kraft.

 

Ta å se noen av videoen til post Scriptum på YouTube. Der har du all den uproesserte lyden som skaper et realistisk lys bilde. I en video står noen ved siden av en 6pdr som fyres av. Og kraften den gjengir er ekstrem.

Mens i BF kan 5 tanks gå i lufta rett ved deg og det lager ikke noe større kraft en en tilfeldig granat.

 

Så nei lyden er ikke realistisk. Den er laget for at den skal være behagelig å høre på i timer etter timer. Og det er ikke noe feil i det. Men det gjør den ikke spesielt realistisk.

 

Og ja. BF1 er like WW1 som aliens er Vietnam. Begge har inspirasjon fra krigene. Men der stopper likhetene med krigene også.

Da er det bare å skaffe seg bedre høyttalere / hodetelefoner.

Og så stille om på filteret i spillet.

 

Med rett utstyr blør du fra ørene etter en granat.

Lenke til kommentar

 

 

Da snakker vi altså om H1Z1 (Tidligere H1Z1: Battle Royale og før det H1Z1: King of the Kill), Playerunknowns Battlegrounds og Fortnite: Battle Royale. På hvilken måte er dette mange spill? Og merk hvordan ingen av dem kommer fra en stor publisher eller fra store spillselskaper.

Uhm... what? Fortnite gis ut av Epic Games som blant mye annet står bak Unreal Engine. H1Z1 blir gitt ut av Daybreak Game Company, tidligere kjent som Sony Online Entertainment. Du får de ikke stort større enn disse.

 

I tillegg har du i ditt innlegg glemt utallige BR-titler som er litt mindre (flere av de omtalt av Gamer og Gamereactor). Sjangeren blir pøset ut i øst og vest for tiden.

Ifølge wikipedia:

Epic Games: 700 ansatte.

Electronic Arts: 8,800 ansatte.

Ubisoft: 13,000 ansatte.

Activision: 4,000 ansatte.

 

(fant ingen tall på Daybreak, men ser ut som at de har blitt rammet av nedskjæringer etter at de ble oppkjøpt)

 

 

*sukk*

 

Regner med du forstår at man ikke trenger å være størst for å være stor...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Battlefield har ikke realistisk lyd. Det har kul lyd. På samme måte Michael Bay filmer har kul lyd. Ekstremt prosesserte lyder for at det skal høres kult ut.

Battlefield 1 var like mye WW1 som Aliens var Vietnam , og Battlefield V kommer også ser det ut som til å være like mye WW2 som aliens er Vietnam.

 

Hvilket spill har mest korrekt våpenlyd mener du? Jeg har skutt ett fåtall våpen i mitt liv, så jeg går bare ut i fra research klippene til DICE hvor de fyrer av forskjellige våpen under forskjellige forhold. I mine hører det ganske bra ut, om det er korrekt er en annen ting. DICE ser ut til å gjøre noe helt latterlig med opptak under våpentester og sånt, så helt ute og kjører er de nok ikke.

Jeg har en del erfaring med flere av våpnene fra spillene, særlig BF3 og 4, og jeg ble ekstremt imponert over hvor naturtro lydbildet var så jeg er usikker på hva kritikken ligger i her. Har inntrykk av at lydbildet også er noe av det DICE har høstet mest ros for.

Du synes det var behagelig å høre på de våpene i virkeligheten?

I battlefield kan du ha drit høyt volum og granater og går av rundt deg, våpen som går av over hode ditt. Store eksplosjon alt er bare musikk.

De har fjernet alle brutalitet og kraft.

 

Ta å se noen av videoen til post Scriptum på YouTube. Der har du all den uproesserte lyden som skaper et realistisk lys bilde. I en video står noen ved siden av en 6pdr som fyres av. Og kraften den gjengir er ekstrem.

Mens i BF kan 5 tanks gå i lufta rett ved deg og det lager ikke noe større kraft en en tilfeldig granat.

 

Så nei lyden er ikke realistisk. Den er laget for at den skal være behagelig å høre på i timer etter timer. Og det er ikke noe feil i det. Men det gjør den ikke spesielt realistisk.

 

Og ja. BF1 er like WW1 som aliens er Vietnam. Begge har inspirasjon fra krigene. Men der stopper likhetene med krigene også.

Om du med realistisk mener like høyt og skadelig for hørselen som i virkeligheten er det åpenbart, og heldigvis, sjelden kost i spill. Så klart er det få skytevåpen som er behagelige å avfyre uten hørselvern, men om hørselskader skal være målestokken tror jeg det bærer galt av sted.

 

Lydbildet er veldig realistisk, volumet er ‘urealistisk’ lavt, naturlig nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Battlefield har ikke realistisk lyd. Det har kul lyd. På samme måte Michael Bay filmer har kul lyd. Ekstremt prosesserte lyder for at det skal høres kult ut.

Battlefield 1 var like mye WW1 som Aliens var Vietnam , og Battlefield V kommer også ser det ut som til å være like mye WW2 som aliens er Vietnam.

Hvilket spill har mest korrekt våpenlyd mener du? Jeg har skutt ett fåtall våpen i mitt liv, så jeg går bare ut i fra research klippene til DICE hvor de fyrer av forskjellige våpen under forskjellige forhold. I mine hører det ganske bra ut, om det er korrekt er en annen ting. DICE ser ut til å gjøre noe helt latterlig med opptak under våpentester og sånt, så helt ute og kjører er de nok ikke.
Jeg har en del erfaring med flere av våpnene fra spillene, særlig BF3 og 4, og jeg ble ekstremt imponert over hvor naturtro lydbildet var så jeg er usikker på hva kritikken ligger i her. Har inntrykk av at lydbildet også er noe av det DICE har høstet mest ros for.
Du synes det var behagelig å høre på de våpene i virkeligheten?

I battlefield kan du ha drit høyt volum og granater og går av rundt deg, våpen som går av over hode ditt. Store eksplosjon alt er bare musikk.

De har fjernet alle brutalitet og kraft.

Ta å se noen av videoen til post Scriptum på YouTube. Der har du all den uproesserte lyden som skaper et realistisk lys bilde. I en video står noen ved siden av en 6pdr som fyres av. Og kraften den gjengir er ekstrem.

Mens i BF kan 5 tanks gå i lufta rett ved deg og det lager ikke noe større kraft en en tilfeldig granat.

Så nei lyden er ikke realistisk. Den er laget for at den skal være behagelig å høre på i timer etter timer. Og det er ikke noe feil i det. Men det gjør den ikke spesielt realistisk.

Og ja. BF1 er like WW1 som aliens er Vietnam. Begge har inspirasjon fra krigene. Men der stopper likhetene med krigene også.

Om du med realistisk mener like høyt og skadelig for hørselen som i virkeligheten er det åpenbart, og heldigvis, sjelden kost i spill. Så klart er det få skytevåpen som er behagelige å avfyre uten hørselvern, men om hørselskader skal være målestokken tror jeg det bærer galt av sted.

Lydbildet er veldig realistisk, volumet er ‘urealistisk’ lavt, naturlig nok.

Det er ikke volumet. Det er brutaliteten og intensitetn.

BF er spill laget får å kunne spille i 10-12 timer i strekk. Og lyden er laget for dette. På samme måte Michael Bay sine filmer er.

Tenk deg våpen lydene fra HEAT i en Michael Bay film. Det hadde hvert ekstremt slitsomt med over en time med de skyte lydene fra HEAT. I HEAT må man bare høre på det i ca. 10 minutter.

 

Og det er av samme grunn de gjør det med lydene i BF. Se på noen av Post scriptum vidoene. Du behøver ikke ha kjempe volum. Men så se for deg de lydene i BF spill med konstante eksplosjoner. Det ville bli veldig slitsom.

 

Men det er jo så klart en skala. BF har ti ganger mer "autentisk" lyd enn COD. Som ser ut til å med vilje gjøre lydene og våpene så feil som det går ann.

Lenke til kommentar

 

 

 

Da snakker vi altså om H1Z1 (Tidligere H1Z1: Battle Royale og før det H1Z1: King of the Kill), Playerunknowns Battlegrounds og Fortnite: Battle Royale. På hvilken måte er dette mange spill? Og merk hvordan ingen av dem kommer fra en stor publisher eller fra store spillselskaper.

Uhm... what? Fortnite gis ut av Epic Games som blant mye annet står bak Unreal Engine. H1Z1 blir gitt ut av Daybreak Game Company, tidligere kjent som Sony Online Entertainment. Du får de ikke stort større enn disse.

 

I tillegg har du i ditt innlegg glemt utallige BR-titler som er litt mindre (flere av de omtalt av Gamer og Gamereactor). Sjangeren blir pøset ut i øst og vest for tiden.

Ifølge wikipedia:

Epic Games: 700 ansatte.

Electronic Arts: 8,800 ansatte.

Ubisoft: 13,000 ansatte.

Activision: 4,000 ansatte.

 

(fant ingen tall på Daybreak, men ser ut som at de har blitt rammet av nedskjæringer etter at de ble oppkjøpt)

 

 

*sukk*

 

Regner med du forstår at man ikke trenger å være størst for å være stor...

Men så skriver du at man ikke får stort større enn disse, noe som er veldig feil.

Endret av kewsie
Lenke til kommentar

 

Jeg må bare gå ut ifra at alle som klager over at det var en dame i traileren er enten små barn eller veldig redde menn.

 

Venstreorienterte og ad hominem går sammen som hånd og hanske, slår aldri feil.

 

Hvordan fikk hodet ditt dette til å handle om redsel?

Har du en logisk forklaring på hvorfor en dame i et spill skal utgjøre et så stort problem at folk blir hysteriske?

Lenke til kommentar

Har du en logisk forklaring på hvorfor en dame i et spill skal utgjøre et så stort problem at folk blir hysteriske?

 

Hvem her er hysteriske?

 

Nå har ikke jeg kjøpt noe battlefield siden BC2, men synes WWII-perioden er interessant, så var nysgjerrig på å se om det faktisk ble WWII som spillet skulle handle om. Og det ble det jo, på et vis.

 

Men dersom kampene skal være fulle av hipster-karakterer som ikke engang ser ut som soldater, slik som den der oversminka cyborg-lignende dama, så blir det pass også på dette battlefield-spillet.

Lenke til kommentar

 

Har du en logisk forklaring på hvorfor en dame i et spill skal utgjøre et så stort problem at folk blir hysteriske?

 

Hvem her er hysteriske?

 

Nå har ikke jeg kjøpt noe battlefield siden BC2, men synes WWII-perioden er interessant, så var nysgjerrig på å se om det faktisk ble WWII som spillet skulle handle om. Og det ble det jo, på et vis.

 

Men dersom kampene skal være fulle av hipster-karakterer som ikke engang ser ut som soldater, slik som den der oversminka cyborg-lignende dama, så blir det pass også på dette battlefield-spillet.

Hvem er hysteriske?

Har du fulgt med på kommentarene rundt spillet?

 

Hva gjelder dama så er det ikke noe som helst hipster med henne, og hun har ingenting cyborg-lignende heller...

Lenke til kommentar

Det hadde jo helt fint handlet om WW2 om ikke halve internett klikka i vinkel og fikk det til å handle om noe annet. 

Som nevnt var det litt jalla og over the top av EA, men hva så? Gameplay er alt som betyr noe og det er det jeg kommer til å dømme spillet ut i fra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

post-155581-0-28126900-1527350482_thumb.png

 

Special snowflakes, samtlige av dem. Er ikke det akkurat motsatt av hva soldater skal være? De to i midten har ikke engang uniform på, jeg mener, kom igjen.

 

Jeg vet ikke mye om den robot-hånda, men ser veldig cyborg ut spør du meg. Vil gjerne ha bevis på at nøyaktig slike armer fantes i WWII, dersom det faktisk er fakta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...