Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva kalles kobling mellom bremsekloss og bremsevarsler?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettop kjøpt og byttet bremseklosser, men i prosessen har kabelen fra bremseklosslampen til bremseklossen revnet av og dermed lyser det i dashbordet hele tia. Leter nå etter ny kobling men vet ikke hva jeg skal søke etter. Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gjorde samme feil. Det er bare å surre ledningene sammen og sett på en krympestrømpe eller noe sånt.

Det beste er selvfølgelig å lodde ledningene sammen.

Du kan sikkert kjøpe en ny kobling men på min bil så er det varsel kun på en av klossene på hele bilen og jeg sjekker en gang i blant uansett så konkluderte med at det ikke var nødvendig å fikse det.

Lenke til kommentar

Har ikke slitasjevarsler for øvrig utspilt sin rolle/nytteverdi? Det hadde vel en misjon i gamle dager når det gikk årevis fra om man evt. ble innkalt til Biltilsynet for kontroll og dermed kunne oppleve å kjøre med slitte klosser under minimumgrense, men i dag med kontroll hver 2. år og hyppig bytte av bremseskiver/klosser eksisterer vel ikke problemet lengre.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde samme feil. Det er bare å surre ledningene sammen og sett på en krympestrømpe eller noe sånt.

Det beste er selvfølgelig å lodde ledningene sammen.

Du kan sikkert kjøpe en ny kobling men på min bil så er det varsel kun på en av klossene på hele bilen og jeg sjekker en gang i blant uansett så konkluderte med at det ikke var nødvendig å fikse det.

Skal ledningene kobles sammen?

Er ikke funksjonen slik at sensorens berøring av gods (skiven) utløser slitasjevarselet?

/Ole

Lenke til kommentar

To ledninger som går ned til slitasjevarsleren. Når kretsen er lukket er det ikke noe varsel i dashbordet. Når kretsen åpnes får du varsel.

Så på en eller annen måte som jeg ikke kan forklare, så lukker klossen og slitasjevarsleren kretsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...