dp Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Får snart ADSL hjemme. Har en Soho Basic hub 10mbits modell (hub 205). Den har en inngang som heter daisy chain. Kan jeg putte adsl ledningen inn der å få adsl på de to maskinene som står i nettverk? Forklarte kanskje litt dårlig, men noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Jeg regner med at Daisy Chain tilsvarer en Uplink port. Hvis det er NextGenTel ADSL du får: Da kan du bare koble uplink-porten til NGT-routeren og kjøre i vei, hvis du har satt Egenskaper på IP på PCene til Dynamisk IP-tildeling. Når du starter Internet Explorer, vil en wizard hjelpe deg til resten (bare svar at du kobler til via LAN) og sett resten blankt. Dette fremgår greit av veiledningen som følger med fra NGT. Derfra kan du jo bruke Opera istedet for IE.... (Og husk å skru av Deling av filer i egenskap for Netverk før du åpnmer deg for nettet.) Er det noe annet enn NGT du skal ha, kan vel noen andre forklare deg om det. [ Denne Melding var redigert av: Akelbee på 2002-03-03 20:51 ] Lenke til kommentar
dp Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Hei, Ja, det er NextGentel jeg får. Tusen Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå