Gå til innhold

Få savner NRK i streiken - på tide å legge ned statskanalen?


Anbefalte innlegg

Du blir voksen den dagen du går inn i butikken og kjøper den TV'en du har lyst på, vel vitende om at det kommer TV-lisens i tillegg, men tenker: "Føkk it, nå har jeg vært gratis passasjer lenge nok!". :p

 

Uansett, ut fra hva du skriver her virker det ikke helt som du har fått med deg at en PC ikke er lisenspliktig... Enda... Og om du med PC går inn på nrk.no, så kan du altså se live sendinger fra alle NRK kanalene der, pluss tilgang til arkivet som du ellers må ha smart TV for å få, med NRK app. Bruker du PC'en til å se på NRK kanalene, er du ikke lisenspliktig. Og du kan sende bildet til en projektor, monitor, eller en TV med plombert tuner. Fullt lovlig...

 

Det andre alternativet du nevner med å kunne velge kun premier league må i så fall være på liknende vis med en Android enhet, Apple TV, eller PC. For om du har dekoder boksen til Get, så er faktisk den lisenspliktig...

 

Begrav det argumentet, plz.

 

Nrk har frihet til å sette innloggingssperre. Jeg oppfordrer dem til å sperre det på den måten. Sånn at jeg kan velge bort den svindyre lisensen, som ser ut til å vokse seg altfor stor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det rasistisk å dekke kriminalitet fra innvandrermiljøene også nå?

 

Nei, du må for all del få lov å betale for NRK. Og jeg skal ikke tvinge deg til å betale for Aftenposten, TV2, Resett eller Document. Men da kan du få la meg slippe å betale for noe jeg ikke bruker også.

Bare om du konkluderer med at årsaken er kultur eller religion - når årsaken til kriminalitet forklares bedre gjennom fattigdom og mangel på muligheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg merket tomrommet godt. Benytter meg ofte av NRKs radiotilbud som P2 eller jeg ser kveldsnytt på NRK og en og annen dokumentar.

 

Jeg takler ikke de masete reklame kanalene. Liker at NRK kan satse bredt og på mer nisje saker som jeg er interessert i.

 

Er ikke noe tilsvarende P2 og NRK2 her i landet i dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er ikke noe tilsvarende P2 og NRK2 her i landet i dag.

Enig. Og kommersielle aktører kan aldri få til et tilbud tilsvarende både P2 og NRK2 i dagens marked. At det er reklamefritt veier tungt, men også dybden i ulike temaer. Det er ikke alltid man ønsker å velge hva man vil høre på, og der er P2 som regel veldig tilfredsstillende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/aarsrapport/2017/statistikk-_-arsrapport-2017-1.14000945

 

65% støtte for lisens. 85% av befolkningen bruker NRK daglig.

 

Så alle som sier ingen vil ha lisens og ingen bruker NRK. Morsomt. NRK har og 40% markedsandel for TV.

 

Oppklarende statistikk. Ting som at NRK samlet har 25% informasjonsprogram har en samfunnsverdi og noe en kommersiell aktør aldri ville koste på seg. Sist jeg sjekket hadde TV2 2% dokumentarer og 50% underholdning som jo i seg selv underbygger viktigheten av en folkefinansiert statskanal.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Oppklarende statistikk. Ting som at NRK samlet har 25% informasjonsprogram har en samfunnsverdi og noe en kommersiell aktør aldri ville koste på seg. Sist jeg sjekket hadde TV2 2% dokumentarer og 50% underholdning som jo i seg selv underbygger viktigheten av en folkefinansiert statskanal.

Underholdning har ingen "samfunnsverdi"?

 

Hva er denne "samfunnsverdien" da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...