Gå til innhold

Få savner NRK i streiken - på tide å legge ned statskanalen?


Anbefalte innlegg

 

At folk ikke tar en titt og ser hva som skjer over dammen er helt utrolig. Der har de FOX "News" (og liknende) som fyller ørene på folk med løgnene de ønsker å høre, og siden det kommer fra en kanal som kaller seg "News" så må det jo være sant alt som sies der. Avsløringene nå med Hannity som er i daglige samtaler med Trump er sykt lesestoff. Og uten NRK hadde marerittet i USA vært Norges virkelighet også: "Velg din sannhet!"..

Så da er det best om folk blir tvangsfora NRK, slik som før i tiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han hevdet jo ikke noe. Han spurte, og det er ikke det samme.

 

Åpenbart hevdet han det, riktignok i form av et spørsmål, som et barnslig forsøk på en helgardering. Men deretter bekreftet han at han faktisk hadde hevdet det, når han avkreftet at han mente det samme, og så skrev: "du derimot"...

Lenke til kommentar

 

Åpenbart hevdet han det, riktignok i form av et spørsmål, som et barnslig forsøk på en helgardering. Men deretter bekreftet han at han faktisk hadde hevdet det, når han avkreftet at han mente det samme, og så skrev: "du derimot"...

Det stemmer ikke.

 

Jeg skrev

 

Nei, jeg syns NRK burde ha blitt nedlagt umiddelbart ... du derimot...

Du derimot har gjort det fullstendig klart at du er imot nedleggelse av NRK. (Innlegg #9 i denne tråden).

 

Det som fremstår som noe pussig er at du mener folk i USA som velger sin egen nyhetskanal (Fox) er helt fjerne ("Der har de FOX "News" (og liknende) som fyller ørene på folk med løgnene de ønsker å høre")

 

På dette grunnlaget forsvarer du eksistensen av NRK i Norge, men ettersom selv med NRK så vil jo folk i Norge også kunne "fylle ørene sine med løgnene de ønsker å høre" så lenge de kan velge de kanalene de vil få nyhetene fra ... derav spørsmålet om du ønsket deg tilbake til NRKs monopolstilling.

 

Dette sier du nei til, men hvordan skiller da situasjonen i Norge seg fra den i USA? Og hvordan utgjør NRK noe som helst annet enn enda en kanal "som fyller ørene på folk med løgnene de ønsker å høre"?

 

NRK ser da kun ut til å være den norske versjonen av Fox News.

 

Mao ditt innlegg fremstår som fullstendig inkoherent ... man kanskje det kun er jeg som ikke har forstått hva du prøver å si.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, dumme meg! At jeg ikke brukte mine tankeleser evner til å få med meg at du plutselig ikke diskuterte det samme temaet lenger... Men sånn ut av nysgjerrighet, tror du at det er noen her som kjøper det du selger?...

Innlegget over omskrevet noe mens du skrev denne kommentaren om tankelesning ... hvilket kanskje er det jeg har problemer med i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar

Legg ned Nrk. Eller la dem få stå på sine egne bein. For jeg er ikke villig til å betale for akkurat det samfunns-"gode". Jeg ser ikke så mye godt med å delta på akkurat det spleiselaget.

 

Det er mange andre spleiselag som jeg finner mer fornuftig. Helsevesen er i så måte en postiv samfunnstjeneste og et gode som er verdt å ta vare på.

Lenke til kommentar

 Det stemmer ikke.

 

Jeg skrev

 

Du derimot har gjort det fullstendig klart at du er imot nedleggelse av NRK. (Innlegg #9 i denne tråden).

 

Det som fremstår som noe pussig er at du mener folk i USA som velger sin egen nyhetskanal (Fox) er helt fjerne ("Der har de FOX "News" (og liknende) som fyller ørene på folk med løgnene de ønsker å høre")

 

På dette grunnlaget forsvarer du eksistensen av NRK i Norge, men ettersom selv med NRK så vil jo folk i Norge også kunne "fylle ørene sine med løgnene de ønsker å høre" så lenge de kan velge de kanalene de vil få nyhetene fra ... derav spørsmålet om du ønsket deg tilbake til NRKs monopolstilling.

 

Dette sier du nei til, men hvordan skiller da situasjonen i Norge seg fra den i USA? Og hvordan utgjør NRK noe som helst annet enn enda en kanal "som fyller ørene på folk med løgnene de ønsker å høre"?

 

NRK ser da kun ut til å være den norske versjonen av Fox News.

 

Mao ditt innlegg fremstår som fullstendig inkoherent ... man kanskje det kun er jeg som ikke har forstått hva du prøver å si.

 

OK, jeg sliter med å se hva som skal være incentivet mitt for å fortsette å diskutere med deg når du ikke en gang klarer å innrømme at ditt "spørsmål" var en påstand med et spørsmålstegn bak. Eller i det minste innrømme at du forstår at 90% av skriveføre vil lese det som det, i konteksten du serverte det.

 

Jeg opplevde det ihvertfall som et forsøk på en stråmann, ettersom jeg aldri har sagt at jeg mener NRK skal være eneste alternativ, eller at noen skal tvinges til å bruke noen av deres tjenester. Det er en haug av ting vi er med å betaler på over skatteseddelen som vi ikke benytter personlig. Men de fleste tingene skjønner likevel de fleste av oss at er enten nødvendige, eller ihvertfall svært viktige.

 

Vi har nettopp sett at Cambridge Analytica har klart å isolere og identifisere markører i enkeltes adferd som forteller noe om deres politiske tilhørighet. Og dermed klart å servere hyper effektiv politisk reklame, så målrettet at det kan ha endret resultatet i presidentvalget i USA. I denne nye teknologiske hverdagen er det nesten galskap å skulle ønske seg av med en nyhetsformidler som ikke er avhengig av annonse inntekter. Vi ser at NRK ikke har endret sin rapportering av nyheter det minste, selv etter over 4 år med den blåeste regjeringen i moderne tid. Det bekrefter at NRK er uavhengige av regjeringen, som seg hør og bør.

 

Å likevel skulle ønske seg en eller flere "nyhets" kanaler for de som liker Coca-Cola, og en eller flere andre for de som drikker Solo, er greit nok. Men vi trenger ikke av den grunn legge ned den ene kilden til det nærmeste vi kommer nøytral rapportering. Så alt jeg etterlyser er at hver enkelt prøver å se at det er ikke alt de ikke liker som vi bare skal kvitte oss med. Det er alltid noen som hater noe, og skulle vi tatt hensyn til alle, så hadde vi ikke hatt en dritt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Legg ned Nrk. Eller la dem få stå på sine egne bein. For jeg er ikke villig til å betale for akkurat det samfunns-"gode". Jeg ser ikke så mye godt med å delta på akkurat det spleiselaget.

 

Det er mange andre spleiselag som jeg finner mer fornuftig. Helsevesen er i så måte en postiv samfunnstjeneste og et gode som er verdt å ta vare på.

 

 

OK, men om jeg mener at vi heller burde legge ned helsevesenet, og la dem stå på egne ben? For jeg er jo aldri syk, så jeg er ikke villig til å betale for akkurat det samfunns-"gode"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK, men om jeg mener at vi heller burde legge ned helsevesenet, og la dem stå på egne ben? For jeg er jo aldri syk, så jeg er ikke villig til å betale for akkurat det samfunns-"gode"?

 

Åh, ok. Kan hende du mener det, kan hende du sier det for å provosere litt som er ålreit nok.

 

Uansett så tror jeg du vil finne få personer som hadde valgt underholdningen over det gode helsevesenet vårt, om det var enten eller på budsjettet. Men flertallet om det.. Og det er hva jeg tror om den saken (for å gjenta det).

 

Jeg ønsker at de på Stortinget gjør seg ferdig med NrK-saken, sånn at jeg vet hvem jeg bør stemme på, dersom jeg ikke vil ha Nrk mer på min timeplan :wee:

Lenke til kommentar

Å likevel skulle ønske seg en eller flere "nyhets" kanaler for de som liker Coca-Cola, og en eller flere andre for de som drikker Solo, er greit nok. Men vi trenger ikke av den grunn legge ned den ene kilden til det nærmeste vi kommer nøytral rapportering. Så alt jeg etterlyser er at hver enkelt prøver å se at det er ikke alt de ikke liker som vi bare skal kvitte oss med. Det er alltid noen som hater noe, og skulle vi tatt hensyn til alle, så hadde vi ikke hatt en dritt...

 

Det er selvsagt mellomting å sikte i mot. Jeg klarer også å se at det er mye jeg ikke kommer til å ha glede og nytte av i velferdssamfunnet. Og jeg ønsker dem ikke nedlagt for det.

 

Men underholdning som Nrk, der går grensen. Nå har vi underholdningsfrihet som aldri før. Jeg sverger til Netflix, foreløpig ihvertfall.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt mellomting å sikte i mot. Jeg klarer også å se at det er mye jeg ikke kommer til å ha glede og nytte av i velferdssamfunnet. Og jeg ønsker dem ikke nedlagt for det.

 

Men underholdning som Nrk, der går grensen. Nå har vi underholdningsfrihet som aldri før. Jeg sverger til Netflix, foreløpig ihvertfall.

 

Underholdning er jo hva alle markedsstyrte kanalene leverer ettersom det er der de største reklameinntektene ligger, mye av poenget her er jo viktigheten av at NRK holder i alt det andre.

Lenke til kommentar

OK, jeg sliter med å se hva som skal være incentivet mitt for å fortsette å diskutere med deg når du ikke en gang klarer å innrømme at ditt "spørsmål" var en påstand med et spørsmålstegn bak. Eller i det minste innrømme at du forstår at 90% av skriveføre vil lese det som det, i konteksten du serverte det.

Det var faktisk ett spørsmål, om enn det kunne tolkes som et retorisk spørsmål.

 

Jeg opplevde det ihvertfall som et forsøk på en stråmann, ettersom jeg aldri har sagt at jeg mener NRK skal være eneste alternativ, eller at noen skal tvinges til å bruke noen av deres tjenester.

Dog, du kritiserer USA fordi noen der velger å se på Fox News fordi denne kanalen gir ett spin på nyhetene som er sammenfallende med deres politiske grunnsyn.

 

Den eneste måten som man kan unngå noe slikt på, er såvidt jeg kan se at folk ikke selv får velge nyhetskilder ... slik som i gamle dager i Norge.

 

 

 

Det er en haug av ting vi er med å betaler på over skatteseddelen som vi ikke benytter personlig. Men de fleste tingene skjønner likevel de fleste av oss at er enten nødvendige, eller ihvertfall svært viktige.

Men de færreste vil plassere NRK hverken i "nødvendig"- eller i "svært viktige"-kategoriene

 

 

 

 

 

 

Vi har nettopp sett at Cambridge Analytica har klart å isolere og identifisere markører i enkeltes adferd som forteller noe om deres politiske tilhørighet. Og dermed klart å servere hyper effektiv politisk reklame, så målrettet at det kan ha endret resultatet i presidentvalget i USA.

Jeg vokste opp i ett Norge hvor NRK hadde totalt monopol på å servere hyper effektiv politisk reklame, ... må ærlig talt si at Cambridge Analytics er 100 ganger å foretrekke.

 

Tross alt er det idag lett å få tak i informasjon som regimet ikke har kontroll på.

 

 

 

 

I denne nye teknologiske hverdagen er det nesten galskap å skulle ønske seg av med en nyhetsformidler som ikke er avhengig av annonse inntekter. Vi ser at NRK ikke har endret sin rapportering av nyheter det minste, selv etter over 4 år med den blåeste regjeringen i moderne tid. Det bekrefter at NRK er uavhengige av regjeringen, som seg hør og bør.

Det bekrefter at forskjellen mellom høyre og venstre er ikke-eksisterende i Norge.

 

 

 

Å likevel skulle ønske seg en eller flere "nyhets" kanaler for de som liker Coca-Cola, og en eller flere andre for de som drikker Solo, er greit nok. Men vi trenger ikke av den grunn legge ned den ene kilden til det nærmeste vi kommer nøytral rapportering.

NRK er ikke i nærheten av nøytral rapportering, i alle fall i mer enn Pravda var i sin storhetstid.

 

 

Så alt jeg etterlyser er at hver enkelt prøver å se at det er ikke alt de ikke liker som vi bare skal kvitte oss med. Det er alltid noen som hater noe, og skulle vi tatt hensyn til alle, så hadde vi ikke hatt en dritt...

Om vi skulle tatt hensyn til alle ... så hadde man hatt fri konkuranse og ikke noen høytaler for regimet betalt av folk som ikke vil se den.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kritiserer folk som bruker Fox "News" som kilde til nyheter på samme grunnlag som jeg kritiserer dem som benytter Resett, document, eller Se&Hør som "nyhets" kilde. Rett og slett at de benytter en ikke-nyhets kilde som nyhets kilde.

 

Resten orker jeg ikke diskutere mer med deg. Ikke når du nå gjør som vanlig i trådene du deltar i, og krever å diskutere ut fra en virkelighets oppfatning som du er alene om, selv her på forumet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...